Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulunkäyntiavustaja ala-koulun liikuntatunnilla.

Vierailija
28.10.2013 |

Mitä hän tarkalleen ottaen tekee siellä liikuntatunnilla? Kantaa/raivaa välineitä, ettei opettajan sitä tarvitse tehdä? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ensinnäkin siitä miksi kyseisellä ryhmällä on avustaja. Onko yksittäisen oppilaan henk.kohta avustaja vai ryhmäavustaja? Minkälaisia eritysitarpeita oppilailla on? Tai onko kyseessä vain esim. poikkeuksellisen iso ryhmäkoko?

Avustaja voi esim. avustaa oppilaita toimimaan opettajan ohjeiden mukaan, kun oppilaan omat valmiudet ei riitä pysymään muun ryhmän mukana. Tai esim. ohjaa puolikasta porukkaa tietyssä harjotteessa, kun toinen puolikas tekee opettajan kanssa jotain toista. Pitää vaikka letkan perää hiihtoretkellä tai sitoo löytsyneitä luistimia. Mitä milloinkin. Ja tietty työparina opettajan kanssa huolehtii niistä tarvittavista liikuntavälineistäkin. Riippuu paljolti myös opettajasta mihin kukakin avustajaa hyödyntää opetuksensa järjestelyissä.

Vierailija
2/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yhdellä oppilaalla hankala (ei hoitotasapainossa) diabetes.  liikuntatunnilla pakko olla kaksi aikuita, että mahdolliset ongelmatilanteet saadaan hoidettua hyvin sekä diabetes-lapsen, että muun ryhmän suhteen. erityisesti siis jos ollaan esim urheilukentällä, luistelemassa, hiihtämässä tai muualla pois koulun omalta alueelta. 

Ihmetyttää, miksi tällä palstalla puhutaan niin halveksivasti opettajista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulunkäyntiavustajan tarvitse mitään hiihtää tai luistella! Ihme puppua taas täällä. Auttaa toki varusteiden laitossa/poistossa, mutta lasten kanssa ei todellakaan tarvitse hiihtää..

Vierailija
4/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no. mulla esim. 22 oppilaan poikaryhmä kun on liikunnassa (valinnainen) niin toivoisin että olis avustaja.  Jos olisi niin

- toimittaisiin kahtena ryhmänä, ei tarviisi lasten olla vaihdossa vaan kaikki pelaisi kentällä

-olisi hiljaisempaa ja rauhallisempaa ja vähemmän kiistelyä

- enemmän tekemistä ja vähemmän jonotusta

- kun melkein joka liikkatunnilla joku kompuroi ja tarvii jääpussia/terkkaria ei tarvitsisi joka kerta rikkoa vikavastuuta ja jättää ne 21 lammasta sen yhden takia heitteille, noin raamatullisesti,  kun lähtee hakemaan sitä yläkerran pakastimesta (joo ei ole kouluilla varaa kertakäyttöpusseihin)

Vierailija
5/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä olen joka vuosi sekä hiihtänyt että luistellut ja niin ovat tehneet kaikki kolleeganikin. Me avustetaan niitä oppilaita/ryhmiä niissä jutuissa, mihin apua kulloinkin tarvitaan. Se on meidän työtämme. Kieltäydynkö siis jatkossa näistä tehtävistä koska se on sinun mielestäsi puppua? Mitäköhän esitän perusteluiksi?

T:2

Vierailija
6/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä olen joka vuosi sekä hiihtänyt että luistellut ja niin ovat tehneet kaikki kolleeganikin. Me avustetaan niitä oppilaita/ryhmiä niissä jutuissa, mihin apua kulloinkin tarvitaan. Se on meidän työtämme. Kieltäydynkö siis jatkossa näistä tehtävistä koska se on sinun mielestäsi puppua? Mitäköhän esitän perusteluiksi?

T:2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme