Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustus ja uudet rajoitukset? Kysely!

Vierailija
11.09.2020 |

Siis miten olette nyt ymmärtäneet tämän matkustusrajoitusten höllennyksen?

Onko nyt ok lähteä matkalle esim vlopuksi Latviaan, Saksaan tai Puolaan?

Vai kohtaanko kauheaa syyllistystä jos menen? Mikä on nyt sosiaalisesti hyväksyttävää ? Eikö rajoitusten lasku tarkoita että riskit on sen verran hallinnassa että matkustelu on ok näihin matalan riskin maihin?

Matkustus ja uudet rajoitukset? Kysely!

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin monesta tekijästä. Hyväksyn matkustamisen ja matkustaisin itsekin, jos sen oikeasti pyrkii tekemään mahdollisimman hyvin altistumistä välttäen. Eli ei mihinkään ruuhkaiseen tilanteeseen, väkijoukkoon, pyrkii syömään ulkona terasseilla, pitää turvavälit ja käsihygieniasta huolta.  

Mutta jos huitelee menemään mistään välittämättä, en hyväksy.

Vietin itsekin elokuussa 5 pv Virossa. Oltiin liikkeellä omalla autolla, laivalla lounge-paikka, ei julkisia kulkuneuvoja, käveltiin joka paikkaan, syötiin ulkona, ei turhia shoppailuja jne. Tiukka käsihygienia koko ajan. 

Vierailija
2/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä risteilylle taas lähteä. Saksastakin oli vaimon kanssa jo eilen puhetta. Harmittaa, kun Italia ja Kreikkakin on joutunut karanteenilistalle.

Yleinen mielipide tai paheksunta ei voisi vähempää kiinnostaa. Sitä paitsi en kesälläkään törmännyt paheksujiin. Harva kehtaa paheksua muuta kuin anonyyminä netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt voi lähteä Berliiniin viettämään viikonloppua ja palata suoraan töihin ja kouluun? Myös, jos on vaikka sairaanhoitaja tai lääkäri? Vanhainkodissa töissä? Tai lasten syöpäosastolla?

Paheksun. Etenkin hallitusta, joka tekee tuollaisia päätöksiä.

Vierailija
4/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä turkulaisena mietityttää, mihin joudutaan, jos risteilymatkustus Tukholmaan jatkuu kuten ennen.

Vierailija
5/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustaisi, muita paheksun vähän tilanteesta riippuen. Jos joku matkustaa esim. tapaamaan ystävää, joka sairastunut tai muuten vaikeassa tilanteessa, tuskin paheksuisin. Tai vaikkapa vie perheen tutustumaan maahan, johon harkitsevat muuttoa. 

Ihan vaan huvin vuoksi reissaamista vähän paheksun, vaikka itseäkin houkuttelisi kovasti päästä pois sateisesta Suomesta. Yksi työkaveri kävi loppukesästä hupimatkalla, somessa näkyi kuvia täydeltä klubin tanssilattialta. Onneksi ei olla törmätty toimistolla. 

Vierailija
6/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti alan haaveilla joulusta ulkomailla, vaikka kertaalleen sen haaveen jo hautasinkin. Kesällä matkustelin Baltian maissa puolitoista viikkoa.

Vierailija
7/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt ei ole oikea aika lähteä juhlimaan", jyrähtää Jyväskylän vastuulääkäri erityisesti nuorille aikuisille

Keskisuomalaisen otsikoa mukaellen

Vierailija
8/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nämä on hankalia kysymyksiä. Meillä on perhettä ulkomailla ja peruttiin jo matka tämän Koronan vuoksi. Jos lähdettäisi nyt tai syksyllä matkalle, perhe olisi hyvä syy mutta kyllä nauttisin itse matkastakin koska rakastan matkustelua.

Yritän kuitenkin edelleen keksiä kohteita Suomesta ja ajatella, että säästyypä rahat ensi vuoteen. Vaikka perhettäkin olisi kiva nähdä kyllä.

Vierailija
9/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasiko kukaan muu kuin minä tuota ”paheksun mutta matkustaisin itse silti?”

Se kuvaa omaa kantaani. Jos kukaan tuttu ei saisi tietää, voisin matkustaa. Paheksun, mutta se ei estä minua. Onko outoa ?

Vierailija
10/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun ihan puhtaan huvin vuoksi matkustamista. Monilla on kyllä oikein hyvä syy ja tarve matkustamiselle.

Vierailija
11/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ok matkustaa ja se jopa suotavaa kuten hallituskin linjannut. Kyllä he tietävät parhaiten ja luotan täysin heihin tässäkin asiassa.

Vierailija
12/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai matkustan heti kun mahdollista ulkomaille. 

Vierailija
13/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustaisi itse ja paheksun niitä jotka matkustaa.

Jo nyt Suomessa osa kaupungeista kehottaa varovaisuuteen jne. Ihan hullua että samaan aikaan matkustaminen ulkomaille mahdollisesti vielä pahempaan pesäkkeeseen on ok. Etenkin kun jo nyt Suomessa ei saada tartunnan alkuperää selvitettyä yli puolessa tapauksista, ts. hallituksen strategia ei toimi!

Täysin vastuuton päätös! Ja aivan turha hallituksen puhua samaan aikaan mistään ilmastotavoitteista. Tässä olisi ollut mahdollisuus miettiä myös ilmastoa rajoittamalla matkustustusta, mutta ei.

Vierailija
14/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei vauvapalstan mammojen paheksunta voisi vähempää kiinnostaa!

Vierailija
15/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En matkustaisi itse ja paheksun niitä jotka matkustaa.

Jo nyt Suomessa osa kaupungeista kehottaa varovaisuuteen jne. Ihan hullua että samaan aikaan matkustaminen ulkomaille mahdollisesti vielä pahempaan pesäkkeeseen on ok. Etenkin kun jo nyt Suomessa ei saada tartunnan alkuperää selvitettyä yli puolessa tapauksista, ts. hallituksen strategia ei toimi!

Täysin vastuuton päätös! Ja aivan turha hallituksen puhua samaan aikaan mistään ilmastotavoitteista. Tässä olisi ollut mahdollisuus miettiä myös ilmastoa rajoittamalla matkustustusta, mutta ei.

Hallituksesta etenkin Lintilä on puhunut paljon vapaa-ajanmatkustuksen tärkeydestä, joten tulee se olo että se olisi ”moraalisesti sallittu”.

Ahdistaa joutua itse miettimään näitä. Kun näen ihmisten matkustavan, minäkin haluan matkustaa! Ärsyttää olla aina se tunnollinen ja kunnollinen. Ja ministeri kehottaa niin eikö se tarkoita että silloin matkustaminen vastuullisesti on ok..

Vierailija
16/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu, maailmantaloutta ei voi kokonaan romuttaa. En kuitenkaan itse nyt matkusta, en osaisi olla lomalla rennosti tässä tilanteessa ja loman tarkoitus olisi relata. Muita syitä ulkomaanmatkoihin itselläni ei ole.

Vierailija
17/17 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion todellakin matkustaa miesystäväni luokse Ruotsiin (yhdessä 3 vuotta), enkä aio tuntea siitä huonoa fiilistä. Ihanaa päästä Ruotsiin, se on minulle kuin toinen koti :)

Kaikki matkustelu kun ei ole turismia! Muistakaapa siellä mustavalkoisessa maailmassanne tämä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi