Oletko tullut raskaaksi yhdynnästä joka 5 päivää ennen ovista?
Kommentit (15)
2: Tikutitko oviksen vai miten olit varma ajankohdasta? Koska alkoi oireet?
AP
No minä taisin tulla.. tai siis tarviihan siihen hedelmöittymiseen ovulaation.. eli joko siittiöt olivat sitkeitä ja pitkäikäisiä tai sitten mulla oli ovulaatio normaalia aikaisemmin. Poika tuli.
Todennäköisesti. Ja tyttö tuli.
Muillakin kerroilla yhdynnät painottuneet aikaan ennen ovista (meillä on kolme tyttöä).
Tikutin ovista GB:n digitaalisella testillä :) t: nro 2
Tyttö tulee todennäköisesti koska tyttösolut elää jopa viikon. Poikasolut ei elä niin kauan mutta ovat nopeampia eli oviksen jälkeen isompi mahdollisuus saada poika.
En varmaan kuulu tähän kategoriaan, mutta meillä oli "ehkäisynä" ns varmat päivät Ja epävarmoina päivinä keskeytetty. Tietenkin sillä ehdolla, että vauva on lämpimästi tervetullut jos tärppi käykin.
Tuota metodia käytettiin menestyksellä kaksi kiertoa, tosin joskus "vahingossa" mies laukesi sisään epävarmoina päivinäkin. Eikä se haitannut kumpaakaan, sillä molemmat sitä lasta kuitenkin sisimmässämme toivoimme, mutta rohkeus ei riittänyt aloittamaan varsinaista yritystä.
Kolmannessa varmat päivät -kierrossa pidin visusti huolen, ettei noita "vahinkolaukauksia" tapahtuisi ovulaatiopäivinä. Olin nimittäin menossa sen kierron loppupuolella silmäleikkaukseen, ja netistä lukemieni ohjeiden mukaan raskaus ei ollut suositeltavaa leikkauksen aikana tai pian sen jälkeen. Meillä oli myös suunnitelmissa astetta extremempi kesälomareissu, joka onnistuisi kyllä raskaudesta huolimatta, mutta en ehdoin tahdoin olisi halunnut olla reissun aikana pahoinvoiva ja kuolemanväsynyt.
No eiköhän tuosta yllä mainitusta kierrosta sitten kuitenkin tärpännyt, kaikista varotoimenpiteistä huolimatta :) Ovista en todellakaan tikuttanut, vaan ihan laskennallisen oviksen (säännöllinen kierto) mukaan määriteltiin varmat päivät. En voi siis varmaksi sanoa, onko ovulaatio ollut ns. ennen aikojaan vai onko siittiöt säilyneet hengissä poikkeuksellisen pitkään. Ekan ultran perusteella laskettua aikaa varhennettiin viikolla kuukautisista laskettuun aikaan nähden, joten se puhuisi odotettua aiemmin tapahtuneen ovulaation puolesta. Ja poika on ultran mukaan tulossa :)
10
Onnea! Mikä pv olitte siis yhdynnässä?
Oltiin yhdynnässä heti menkkojen päättymisen jälkeen, piti olla ns. varmat päivät! Hah! Ovis oli ehkä vähän normaalia aikaisemmin, n. 5 päivää (tai enemmänkin?) yhdynnän jälkeen luulisin. Ja raskaaksi tulin, vaikka pidin sitä mahdottomana. Tyttö tuli :)
Noin viikko ennen ovista (en tikuttanut tms., mutta kiertoni on aina ollut päiväntarkka) ainut yhdyntä koko kuukauden aikana... ja poika tuli! :)
10 vastaa: muistaakseni mies lakkasi tulemasta sisään juuri tuossa viitisen päivää ennen oletettua ovulaatiota ja jatkettiin keskeytetyllä pari kolme päivää ovulaation jälkeen. Ja keskeytys hoidettiin tuossa kierrossa todella hyvissä ajoin, ei mitään viime tipan ulosvetoja. Taidettiin vältellä itse yhdyntääkin oletettuina tärppipäivinä ja hoidettiin suuseksillä hommat.
Hmm mielenkiintoista!
Oletteko normaalisti muuten helposti raskaaksitulevaa sorttia?
Poika tuli <3