En mä kyllä pärjää yksin
Muuten pärjäisin mutta en raha-asioiden kanssa. Mitäköhän pitäisi tehdä?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Hanki ystäviä tai palkkaa apua.
Ei mulla ole rahaa.
Miten olet elossa ylipäätään, jos sulla ei ole rahaa? Niinpä.
Mihin sulla ei ole rahaa? Asumiseen? Ruokaan?
Eihän sulla ole mitään vaikeuksia!
Jos ei ole rahaa niin ei ole raha-asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sulla ei ole rahaa? Asumiseen? Ruokaan?
Kaikkeen tuohon. Mulla on tilanne niin monimutkainen.
Tärkeintä on että kaikki pysyy hengissä.
Miten voit olla netissä, jos sulla ei ole rahaa?
Varaa aika sosiaalityöntekijältä, joka kartoittaa tilanteesi. Olet melko varmasti oikeutettu toimeentulotukeen, vammaistukeen, eläkkeeseen tms tulonsiirtoihin. Asumistukea et ehkä nykyisillä asumisjärjestelyilläsi saa.
Monisairaana sinun kannattaisi varata myös palvelutarpeenarviointi, jossa voitaisiin katsoa elämäntilannettasi kokonaisuutena eikä yksi sairaus tai ongelma kerrallaan.
Mikä ei raha-asioissa suju? Saatko asumistukea ja oletko selvittänyt millä elät? Peruspäiväraha? Sairauspäiväraha, toimeentulotuki?
Onks tää aloittaja ammattivalittaja? Joko se on vihdoin päässyt mummonmökistä yksiöön ja nyt ihmettelee millä eläis?
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika sosiaalityöntekijältä, joka kartoittaa tilanteesi. Olet melko varmasti oikeutettu toimeentulotukeen, vammaistukeen, eläkkeeseen tms tulonsiirtoihin. Asumistukea et ehkä nykyisillä asumisjärjestelyilläsi saa.
Monisairaana sinun kannattaisi varata myös palvelutarpeenarviointi, jossa voitaisiin katsoa elämäntilannettasi kokonaisuutena eikä yksi sairaus tai ongelma kerrallaan.
Oikeesti, hattu ylös sulle että jaksat vielä! Tämä on ammattivalittajalle kerrottu noin 1000 kertaa tällä palstalla, mutta kun ei niin ei.
Sossun luukulle. Antavat mm. puhelinnumeron velkaneuvontaan jos sellaisia on, plus osoitteet ja päivät sille mistä ja milloin saa ruoka-apua mm. SPR:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää aloittaja ammattivalittaja? Joko se on vihdoin päässyt mummonmökistä yksiöön ja nyt ihmettelee millä eläis?
Joo on, tänään on kotiinmuuttopäivä taas ilmeisesti. Tällä kertaa muutto toisaalle ("miehen toiseen taloon") kesti ilmeisesti noin viikon.
Mitä sitten, jos on joskus työtön. Monet on.
Ammattivalittajan rustaamalta kuulosti aloitus minustakin. Annetaan tipoittain tietoa lisää ja valitetaan.
Hanki ystäviä tai palkkaa apua.