Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on ollut psykiatrisessa pakkohoidossa?

Vierailija
26.10.2013 |

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on ollut psykiatrisessa pakkohoidossa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä voi joutua vastaavanlaiseen tilanteeseen.

Vierailija
2/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Moni pakkohoidossa ollut on ollut täysin normaali, enintään masentunut. Tätä suuri yleisö ei kuitenkaan vielä kunnolla tiedä, vaan kuvittelee pakkohoidossa olevien olevan ihan 'hulluja'. Lääkärit tekevät toisinaan täysin perseestä revittyjä pakkohoitopäätöksiä ainakin alaikäisten potilaiden kohdalla, jotka eivät voi puolustautua tuomiolta.

-Mies 28v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onpa hyvä, että on saanut apua omasta sairaudentunnon puutteestaan huolimatta. Hänellä on ympärillään ihmisiä, jotka välittävät hänestä. 

Vierailija
4/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään

Vierailija
5/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin tulee hullu mieleen noin niinkuin ensimmäisenä.

Vierailija
6/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen et onpa ollut onnekas kun on tämän päivän suomessa päässyt hoitoon.

Vierailija
7/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut, joten mitäpä sitä ajattelis. Ja totta puhuen olen juuri nytkin aivan yhtä hullu, hillitsen ehkä toimintaani vähän paremmin, mutta ajattelen aivan samoin.

Vierailija
8/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on ilmeisesti ollut mielenterveyden kanssa ongelmaa.

Vierailija
9/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vilket lidande för denna patient" är första och sista tanken. Och att du kanske lider inte för att du är för dum att förstå.

Vierailija
10/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu mikä hullu

Vierailija
11/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:59"]

että hänellä on ilmeisesti ollut mielenterveyden kanssa ongelmaa.[/quote]

Samoin minäkin. Olen ollut 18-19-vuotiaana pakkohoidossa anoreksian vuoksi. Vaikka silloin se tuntui suurelta vääryydeltä, olen nykyään kiitollinen; olisin saattanut hyvin kuolla ilman.

Vierailija
12/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:49"]

Mä ajattelen et onpa ollut onnekas kun on tämän päivän suomessa päässyt hoitoon.

[/quote]

Suomessa joutuu pakkohoitoon helpommin kuin muissa maissa. Suomessa joutuu pakkohoitoon ilman mitään syytä.

Vierailija
13/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 19:24"]

[/quote]

Suomessa joutuu pakkohoitoon helpommin kuin muissa maissa. Suomessa joutuu pakkohoitoon ilman mitään syytä.

[/quote]

Vai niin. Entäs nämä tuhannet nuoret jotka ei saa mitään hoitoa vaikka omaiset taistelee? Edes lääkärin lähetettä ei saa eteenpäin ja osa päätyy sitä odotellessa mullan alle.

Vierailija
14/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 19:31"]

[/quote]

[/quote]

Vai niin. Entäs nämä tuhannet nuoret jotka ei saa mitään hoitoa vaikka omaiset taistelee? Edes lääkärin lähetettä ei saa eteenpäin ja osa päätyy sitä odotellessa mullan alle.

[/quote]

Se, että joku ei pääse hoitoon, ei oikeuta laittamaan ihmisiä pakkohoitoon ilman perusteita.

Oikeasti tuo mainitsemasi tilanne, että hoidon tarpeessa oleva ei pääsisi psykiatriseen hoitoon, on erittäin harvinainen. Suurin ja yleisin syy siihen, miksi psykiatrista hoitoa tarvitseva nuori ei ole hoidon piirissä, on se, että nuori itse tai hänen vanhempansa kieltäytyvät hoidosta. Hoitoa olisi tarjolla, mutta sitä ei haluta ottaa vastaan.

Vierailija
15/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 19:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se, että joku ei pääse hoitoon, ei oikeuta laittamaan ihmisiä pakkohoitoon ilman perusteita.

Oikeasti tuo mainitsemasi tilanne, että hoidon tarpeessa oleva ei pääsisi psykiatriseen hoitoon, on erittäin harvinainen. Suurin ja yleisin syy siihen, miksi psykiatrista hoitoa tarvitseva nuori ei ole hoidon piirissä, on se, että nuori itse tai hänen vanhempansa kieltäytyvät hoidosta. Hoitoa olisi tarjolla, mutta sitä ei haluta ottaa vastaan.

[/quote]

Ai, kumma kyllä mun pienen kaveripiirin otoksessa on kuitenkin monia tapauksia, joissa on näin, että ei päästä psykiatriseen hoitoon, kun sitä itse toivotaan. Ja silloin jos henkilö otse toivoo, tarvetta ON. On aivan älytöntä väittää jotain muuta. Tai sitten meillä pitäisi olla ainakin joitain lepokoteja tma. Hoitopaikkoja henkisesti lopussaoleville ihmisille, jotka eivät välttis ole raskaan sarjan psykiatrian hoitopaikkoja, mutta paikkoja, joissa perustarpeista ja mielestä pidetään kuitenkin huolta, kun ihminen itse ei jaksa.

Ystäväninteki itsemurhan, kun ei päässyt hoitoon, serkkuni yritti itsemurhaa, että pääsisi hoitoon, ystäväni kävi riehumassa psyk.polin aulassa, että pääsisis hoitoon, (ei päässyt), itse olisin masentuneimmillani halunnut hoitoon, en päässyt jne.

Suomessa EI OLE hoitopaikkoja arjessa romahtaneille, jotka avun puutteessa päätyvät jopa itsemurhiin. Kun ei ole muka antaa psykiatrista diagnoosia, vaikka ihminen on ihan loppu.

Sitten aspergerystäväni, jonka ainoa rikos on olla outo, on laitettu useaan kertaan pakkohoitoon, josta ei ollut hänelle mitään hyötyä. Vasta kun hän sai aspergertukihenkilön, loppui se pakkohoitohomma, kun saatiin "suomentaja" hoitohenkilöstön ja ystäväni  väliin. Täysin hullujen hommaa.

Vierailija
16/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 20:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai, kumma kyllä mun pienen kaveripiirin otoksessa on kuitenkin monia tapauksia, joissa on näin, että ei päästä psykiatriseen hoitoon, kun sitä itse toivotaan. Ja silloin jos henkilö otse toivoo, tarvetta ON. On aivan älytöntä väittää jotain muuta. Tai sitten meillä pitäisi olla ainakin joitain lepokoteja tma. Hoitopaikkoja henkisesti lopussaoleville ihmisille, jotka eivät välttis ole raskaan sarjan psykiatrian hoitopaikkoja, mutta paikkoja, joissa perustarpeista ja mielestä pidetään kuitenkin huolta, kun ihminen itse ei jaksa.

Ystäväninteki itsemurhan, kun ei päässyt hoitoon, serkkuni yritti itsemurhaa, että pääsisi hoitoon, ystäväni kävi riehumassa psyk.polin aulassa, että pääsisis hoitoon, (ei päässyt), itse olisin masentuneimmillani halunnut hoitoon, en päässyt jne.

Suomessa EI OLE hoitopaikkoja arjessa romahtaneille, jotka avun puutteessa päätyvät jopa itsemurhiin. Kun ei ole muka antaa psykiatrista diagnoosia, vaikka ihminen on ihan loppu.

Sitten aspergerystäväni, jonka ainoa rikos on olla outo, on laitettu useaan kertaan pakkohoitoon, josta ei ollut hänelle mitään hyötyä. Vasta kun hän sai aspergertukihenkilön, loppui se pakkohoitohomma, kun saatiin "suomentaja" hoitohenkilöstön ja ystäväni  väliin. Täysin hullujen hommaa.

[/quote]

Sinun pieni kaveripiirisi ei kerro asiasta yhtään mitään. Asiasta on tehty tutkimuksia ja selvityksiä, ja  nuoret pääsevät psykiatriseen hoitoon, jos siihen on tarvetta. Aikuisten kohdalla hoitoonpääsy saattaa joillakin paikkakunnilla olla vaikeampaa. Aikuisten kohdalla perusteeton pakkohoito on kuitenkin yleisempi ongelma kuin hoitoon pääsemättömyys.

Asperger-ystäväsi tapaus on Suomessa hyvin yleinen. Suomessa joutuu pakkohoitoon hyvin helposti ja ilman mitään perusteita.

Vierailija
17/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:45"]

En mitään. Moni pakkohoidossa ollut on ollut täysin normaali, enintään masentunut. Tätä suuri yleisö ei kuitenkaan vielä kunnolla tiedä, vaan kuvittelee pakkohoidossa olevien olevan ihan 'hulluja'. Lääkärit tekevät toisinaan täysin perseestä revittyjä pakkohoitopäätöksiä ainakin alaikäisten potilaiden kohdalla, jotka eivät voi puolustautua tuomiolta.

-Mies 28v-

[/quote]

Ei pelkän masentuneisuuden vuoksi joudu pakkohoitoon. Pitäisi olla psykoottisia piirteitä mukana sekä olla vaaraksi itselleen tai muille.

Vierailija
18/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sympatiaa. Kuulin joku aika sitten radiosta mainoksen kampanjasta nimeltä "Jokainen meistä" ja minusta siinä sanottiin niin hyvin: Jokaisella meistä on mielenterveys joskus koetuksella.

Toisilla on helpompaa, toisilla ei. Ei pakkohoito ole mikään häpeä, vaan ennemminkin pelastus siltä viimeiseltä keinolta.

Vierailija
19/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 20:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinun pieni kaveripiirisi ei kerro asiasta yhtään mitään. Asiasta on tehty tutkimuksia ja selvityksiä, ja  nuoret pääsevät psykiatriseen hoitoon, jos siihen on tarvetta. Aikuisten kohdalla hoitoonpääsy saattaa joillakin paikkakunnilla olla vaikeampaa. Aikuisten kohdalla perusteeton pakkohoito on kuitenkin yleisempi ongelma kuin hoitoon pääsemättömyys.

Asperger-ystäväsi tapaus on Suomessa hyvin yleinen. Suomessa joutuu pakkohoitoon hyvin helposti ja ilman mitään perusteita.

[/quote]

Haista paska, et tiedä, mistä puhut. Minun ystäväpiirini on nimenomaan hyvä otos asiasta, koska niin iso osa ystävistäni on ollut asian kanssa tekemisissä. Miten se tutkimus on heidät huomioinut? 

Puhuin matalan kynnyksen hoitopaikoista VÄSYNEILLE, sanoinkin, etteivät kaikki väsyneet tarvitsisi mitään psykiatrista hoitoa, mutta kun ei ole hoitopaikkoja ollenkaan. 

Itsemurhat sen takia ovat tosiasia. Ihminen voi olla niin väsynyt ilman psykiatrista diagnoosia, ettei hän jaksa eikä selviä arjesta. Kun on tosi väsynyt, ajatuksetkin menevät mustiksi, koska ihminen ei selviydy edes normaalista arjesta janitsestään huolen pitämisestä, ja hän alkaa pikkuhiljaa toivoa, ettei olisi enää olemassa.

Tarvittaisiin paikkoja, joissa tällaiset ihmiset saisivat levätä ja heistä pidettäisiin huolta. Jos sinun pikku tutkimuksesi on tuojottanut vain psykiatrisiin häiriöihin luokiteltavien ihmisten pääsyä hoitoon ja todennut sen riittäväksi, niin SE EI TODELLAKAAN OLE KOKO KUVA ASIASTA. Piste.

Vierailija
20/23 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:45"]

-Mies 28v-

[/quote]

Ei pelkän masentuneisuuden vuoksi joudu pakkohoitoon. Pitäisi olla psykoottisia piirteitä mukana sekä olla vaaraksi itselleen tai muille.

[/quote]

Masennusta on kolmea eri tasoa. Vaikeasteisin masennus on psykoottista. Pakkohoitolain mukaan pitäisi olla myös vaarallinen itselleen tai muille, mutta koska Suomessa ei noudateta pakkohoitolakia, pelkkä masennus riittää syyksi joutua pakkohoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi