Miksi tältä "Aihe vapaa" alueelta poistetaan mielenkiintoisia keskusteluita?
Perustin ketjun jossa kyselin ja halusin aloittaa keskustelua lasten negatiivisistä piirteistä, aiheella "Millaiset lapset ovat ärsyttäviä". Jotta osaamme tutkia meitä ihmisiä ja meidän yhteiskuntaamme, meidän tulee osta puhua vaikeistakin asioista, joskus sellaisistakin jotka nykyinen yhteiskunta on määrännyt "tabuiksi". Ei me kehitytä mihinkään, jos emme osaa emmekä saa keskustella asioista. Jos kaikki tabut olisi aikojen saatossa hävitetty pystyyn ja poltettu, ei tälle palstalle kirjoittaisi yksikään nainen ylipäätään, koska naisen paikka kuuluisi historian mukaan keittiöön ja imettämään. Joskus pellolle ja joskus huoraamaan.
Eli vaatisin vähän avarakatseisuutta sekä yhteiskuntaymmärrystä tämän sivun moderaattoreilta, etteivät mielivaltaisesti tuhoaisi mielenkiintoisia keskusteluja vaan sen takia, että aihe on omasta mielestä vähän oman maailmankatsomuksem mukaan arkaluonteinen.
Me kaikki äidit haluamme parasta lapsillemme, parasta lapsiemme maailmalle, ja tätä edesauttaa se että osaamme puhua asioista jotka koemme myös negatiivisiksi sekä arvelluttaviksi.
Pyydän että tämän sivuston operaattorit palauttavat keskustelun takaisin yhteisen hyvän nimissä, ja pyytävät anteeksi yksiulotteista ja äkkipikaista maailmankatsomustaan.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:39"]
Miksi keskustelu tuhottiin, minö en ymmärrä ollenkaan?
[/quote]
Koska joku esitti mielipiteen että lasten ylipainoon kuuluu myös vanhempien vastuu. Ilmeisesti sivuston ylläpitäjä on sitä mieltä että lapset saavat paisua vaikka minkä kokoisiksi tahansa, koska ovat vaan lapsia.
[/quote]
Eli taisi siis jollain moderaattorilla osua ja upota? Olen ollut itse pulleampi lapsena, minkä ansiosta minusta tuli koulukiusattu, nämä yhdessä laukaisivat kunnon syömishäiriökierteen. Kehonkuvani ja itsetuntoni eivät varmasti ikinä tule olemaan täysin kunnossa, ja syytän tästä kyllä hiljaa mielessäni vanhempiani, jotka eivät ikinä tehneet mitään asialle. Mikäli minulle suodaan omia lapsia, tulen taatusti tekemään kaikkeni, jotta heille muodostuisi terve suhde ruokaan, liikuntaan ja omaan vartaloonsa.
En lukenut tuota keskustelua, mutta olen kyllä puolellasi. Jos aihe on kerta vapaa, pitäisi saada keskustella asioista joista kaikki eivät edes ole samaa mieltä. Muuten käy kuten sanoit, että taluutushihnassa menemme siihen suuntaan kun pari päättäjää haluaa.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:39"]
[/quote]
Koska joku esitti mielipiteen että lasten ylipainoon kuuluu myös vanhempien vastuu. Ilmeisesti sivuston ylläpitäjä on sitä mieltä että lapset saavat paisua vaikka minkä kokoisiksi tahansa, koska ovat vaan lapsia.
Todella hyvä aloitus! Haluan kuulla lisää!
Jos kirjoitus on poistettu yleensä otsikko näkyy haulla. Nyt ei näy noilla hakusanoilla.
Minkä ihmeen takia keskustelu poistettiin? Mielestäni se oli asiallinen, itsekin kirjoitin siihen. Mitähän vauva.fi:n sääntöjä siellä rikottiin :O?