Kuuluuko hääpäivän valinta sukulaisille?
Olemme mieheni kanssa vihdoin päättäneet hääpäivän. Ilmoitimme päivän jo ennen kutsujen lähettämistä lähimmille sukulaisille, koska siihen on enään 2kk aikaa. Päivä on ainoa mikä meille mieheni kanssa kiireisen aikataulumme takia sopii jos haluamme häämatkalle häiden jälkeen eikä vasta 3kk päästä häistä. Olenko itsekäs koska minua ärsyttää/harmittaa sukulaisten vastaukset: voisitteko vaihtaa, menemme edellisenä viikonloppuna oopperaan? Voisitteko vaihtaa meillä on kihlapäivä? Voisitteko vaihtaa koska meillä on se ja tämä ja tuo edellisenä/seuraavana viikonloppuna?
Kommentit (16)
Eikö se ole aika itsekästä sun sukulaisilta pyytää että hääpari vaihtaa/siirtää hääpäivänsä heidän menoihin sopiviksi?!
Ei se itsekästä ole. Jos on muita tärkeämpiä menoja tai sairaus esteenä.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Joo no voittehan vaihtaa sukulaisten haluamaan päivämäärään mutta sitten jätätte itse tulematta paikanpäälle.
Tuo on sukulaisten hienovarainen yritys kertoa, että he eivät ehkä pääse paikalle, joten sopiiko, että he saavat elää omaa elämäänsä ja sinä omaasi, vaikka siitä seuraisi vähän pienemmät häät kuin ajattelit ja aika lailla vähemmän häälahjarahaa.
Jos ilmoittaa hääpäivästä näin myöhään, saa varautua siihen, että vierailla on jo muuta sovittuna. He kiittävät kutsusta ja toivottavat hyvää juhlaa, mutta eivät itse pääse mukaan.
Ei kuulu kellekään muulle. Ei häihin ole pakko mennä jos on esteitä.
Itsekkydestäsi en tiedä, mutta ihan turhaa on loukkaantua niistä kyselyistä, ehdotuksista tms. Jos häät ovat kahden kuukauden päästä, monella valitettavasti vaan saattaa olla jo sovittuna siihen päivään, ei sille mitään voi, eivät sitten pääse tulemaan, so?
On hyvä kasvaa aikuiseksi jossakin vaiheessa. Naimisiinmeno on sille oikein otollinen aika. Pitää oppia tekemään päätöksiä ja elämään niiden seurausten kanssa.
Hyvin yksinkertaista.
Te valitsette teille sopivan päivän ja lähetätte kutsun.
Sitten vieraat vastaavat kutsuun a) kiitos kutsusta tulossa ollaan...
b) kiitos kutsusta mutta valitettavasti emme
pääse tulemaan...
Sitten vain menette naimisiin, vietätte hääjuhlan ja lähdette häämatkalle.
Mun veli meni aikoinaan naimisiin samana päivänä, jolloin oli isoäidin 70-vuotispäivät, Niitä oli järjestetty melkein vuosi, oli vuokrattu iso huvila Italiasta ja hankittu sen läheltä hotellista huoneita jne. Sitten veli ja nuorikkonsa kertoivat, että he olivat valinneet juuri sen "koko suvun" matkallelähtöpäivän häilleen, kun mitään muu ei sovi.
Niissä häissä ei ollut ainuttakaan sulhasen sukulaista, mitä veljen vaimo edelleen pitää ihan kamalana asiana. Kun ei sen vertaa viitsitty järjestellä! He eivät itse olleet tulossa Italiaan, koska käly oli silloin raskaana eikä uskaltanut matkustaa lentokoneessa.
Olipahan taas kysymys! Kukaan siis EI KUKAAN ehdota hääpäivän siirtämistä ja varsinkaan jonkun oopperan tai oman kihlapäivän takia...
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:32"]
Mun veli meni aikoinaan naimisiin samana päivänä, jolloin oli isoäidin 70-vuotispäivät, Niitä oli järjestetty melkein vuosi, oli vuokrattu iso huvila Italiasta ja hankittu sen läheltä hotellista huoneita jne. Sitten veli ja nuorikkonsa kertoivat, että he olivat valinneet juuri sen "koko suvun" matkallelähtöpäivän häilleen, kun mitään muu ei sovi.
Niissä häissä ei ollut ainuttakaan sulhasen sukulaista, mitä veljen vaimo edelleen pitää ihan kamalana asiana. Kun ei sen vertaa viitsitty järjestellä! He eivät itse olleet tulossa Italiaan, koska käly oli silloin raskaana eikä uskaltanut matkustaa lentokoneessa.
[/quote]
Pitäisköhän sun laskee yhteen yksi ynnä yksi?
Ei kai kukaan pyydä toisia muuttamaan hääpäiväänsä???
Eihän se ole mikään sellainen asia mitä voisi muutella, sinne sitten ihmiset joko tulee tai ei tule.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:32"]
[/quote]
Pitäisköhän sun laskee yhteen yksi ynnä yksi?
[/quote]
Me laskimme aikanaan moneen kertaan ja totesimme, että näin on parasta. Siksi en ymmärrä kälyn jatkuvaa ja joka häissä esittämää ruikutusta siitä, miten hänen häihinsä ei tultu (ja luit oikein: hänen häihinsä).
Oma äitini pyysi siirtämään hääpäiväämme, sillä se olisi ollut sama kuin vanhempiemme hääpäivä. Tähän minun oli helppo suostua, koska vanhempani avioliitto oli hyvin riitainen ja väkivaltainen. Sain myös miehen suostumaan siirtämiseen helposti. Muihin pyyntöihin en olisikaan suostunut.