Tuttua? Menet hakemaan ruokakaupasta "jotain pientä". Lopputuloksena 75 eurolla kaikkea
Mulle käy näin aina välillä. Viimeksi menin hakemaan voipakettia. Puoli tuntia myöhemmin kärry täynnä kaikkea melkein 100 euron edessä. Ja kotona huomasin, että se voipaketti unohtui ostaa. 🤦♂️
Kommentit (21)
Olitko syönyt ennen kauppaan menoa? Nälkäisenä ei koskaan kannata käydä kaupassa.
Joo. Tarviin pussin porkkanaa ja ikaffen. Palaan sipsien, dipin, teen, pullan, säilykepapujen ja kurkun kanssa.
Eipä ole kun ei mulla ole ylimääräistä rahaa hassattavaksi.
Sitä ostetaan mitä tarvitaan ja aina lista mukana.
No mulle 75e on jotain pientä. Ihan normi ostosreissu on 200e tai vähän päälle.
En käy enää kaupassa. Paljon helpompaa kun tilaa kotiin ja turvallisempaa.
Mulla käy joskus noin, mutta en pidä sitä pahana. Sellaisella rennolla kiertelyllä kaupasta tulee yleensä täydennettyä ne ns. perusviikkolistan ulkopuoliset tuotteet, vaikkapa kuivahiiva, sokeri, etikka tai ostettua jotain vaihtelua, vaikka oliiveja.
Oho! Ei ole tuttua. Menen kauppaan ostoslistan kanssa. En tee heräteostoksia, mtta jos sattuu olemaan hyvä tarjous jostain hyvin säilyvästä elintarvikkeesta jota muutenkin ostaisin, voin ostaa. Esimerkiksi menossa ostamaan porkkanoita ja tarjouksessa on 5 kilon porkkanasäkkejä.
Iloitse, ap. Olet hyvässä asemassa ja etuoikeutettu, kun voit ostella kaikkee noin vain hupsheijaa.
Kyllähän sen 75 euroa...
( ja vaikka paljon enemmänkin kuin sen)
...saa näissä nykyisissä hypermarketeissa ja niiden tuotevalikoiman tarjonnan runsaudessa ja monipuolisuudessa menemään kerralla vaikka yhteen ainoaan ostokseen, jos niin kerran haluaa.
Me käydään kaupassa vain listan kanssa kerran viikossa. Menee noin satanen, kaksi sikuista ja kaksi teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Iloitse, ap. Olet hyvässä asemassa ja etuoikeutettu, kun voit ostella kaikkee noin vain hupsheijaa.
Se "kaikkea" on siis ruokaa, eikä mitään tavaroita tai turhuuksia. AP
Ei kannnata mennä sinne K-helvettiin, siellä tosiaan käy juuri noin.
Lidlissä sen sijaan saa mennä ihan sekaisin sen kärryn täyttämisen kanssa jos saa 50€ menemään.
Minulle ei ole ikinä käynyt noin. Johtunee siitä, että käyn kaupassa pyörällä, joten en pysty kuljettamaan enempää kuin pyörän koriin ja reppuun mahtuu. Koriin tulee kassi, johon pitää saada ainakin välttämättömät maidot, piimä, kaurahiutaleet, banaanit, leipä, levite jne. Silloin ei pysty kuljettamaan enää kovin paljon heräteostoksia. Kertaostokseni on yleensä 10 - 15 €.
Mulle ei käy, ei ole varaa tuollaiseen törsäilyyn. No ehkä joskus menen ostamaan sipsejä ja sitten ostan lisäksi myös suklaata, mutta ei ole koskaan niin että hups meni muutama kymppi tai jopa satanen, vaikka piti mennä vaan muutama euro. Hyväosaisten ongelmia tuollaiset.
mulla vakikierros kaupassa,en juuri poikkea siitä,ostoslista päässä aina,ei mulla men 25-40euroa,riippuu onko kaapit koluttu. Koriin kun lappaa,ei voi ostaa liikaa. Ja kun joutuu kantamaan,ei viitsi.
Ihan joka kerta. Kaksi pakkasta ja jääkaappi pullollaan. Minkäs sitä inspiraatiolleen voi, etenkin näin hyväosaisena vanhainkodin siivoojana 😄
En mene koskaan hakemaan " mitään pientä". Kauppa on sen verran kaukana kuitenkin.
Käyn 2-4 viikon välein ja tuollainen 80€ on ihan tavallinen loppusumma.
Oho aika paljolla heräteostoksia!
Kyllä itselläkin saattaa kaupassa käynti lähteä lapasesta ja tarttuu ylimääräistä mukaan, mutta ehkä max 20e edestä.
Muistan miten lapsena nauratti kun äiti lähti hakemaan kaupasta leipää ja tuli takaisin kahden kassin kanssa. :D
Sitä sattuu.