Onhan 15-20min kotijumppa parempi kuin ei mitään?
En tee ihan säännöllisesti enkä minkään ohjelman mukaan, mutta teen aika usein. Joskus monta kertaa viikossa, joskus on vähän taukoa. Eikä liikkeetkään varmaan aina ole mitään oikeita. Kyykkyjä teen painavien painojen kans, mutta muuten jumppailen ilman painoja.
Kai tästä nyt jotain hyötyä on tällaiselle sohvaperunalle?
Kamalan vaikeaa tuo liikunnan harrastaminen, phuuh...
Kommentit (8)
Tuntuu niin mitättömältä, kun toiset juoksee salilla 2h hikoilemassa ja tekee 50km pyörälenkkejä ja juoksee siinä samalla ohimennen maratonin ja sitten surkuttelee, kun "en ole tällä viikolla ehtinyt salille kuin kahdesti, pakko päästä tänään ja pakko aloittaa herkkulakko".
ap.
Tietenkin. Ilman painojakin saa tehtyä oikein hyviä liikkeitä. Tuo kotona jumppailu ja vapailla/ilman painoja harjoittelu on melkein parempaakin kuin salitreeni. Salilla jos menee istumaan johonkin laitteeseen, niin kone hoitaa kropan tukemisen ja kaikki liikeradat jolloin ainoastaan se yksi tietty lihas kuormittuu. Vapaasti treenatessa keho joutuu itse pitämään asentoa kasassa ja huolehtimaan liikeradoista, joten monta eri lihasta samaan aikaan hommissa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 13:06"]
Tietenkin. Ilman painojakin saa tehtyä oikein hyviä liikkeitä. Tuo kotona jumppailu ja vapailla/ilman painoja harjoittelu on melkein parempaakin kuin salitreeni. Salilla jos menee istumaan johonkin laitteeseen, niin kone hoitaa kropan tukemisen ja kaikki liikeradat jolloin ainoastaan se yksi tietty lihas kuormittuu. Vapaasti treenatessa keho joutuu itse pitämään asentoa kasassa ja huolehtimaan liikeradoista, joten monta eri lihasta samaan aikaan hommissa.
[/quote]
Kiitos. :) Helpottavaa kuulla.
ap.
Hienoa, että saat aikaiseksi aloittaa jumpan kotona. Helpostihan sitä sitten jumppais sen puoli tuntiakin, mutta kun ei saa aloitettua. Joo ja kotona on jumppavideoita ja laitteita ihan kylliksi...
Mulla on koko ajan lisääntynyt nämä jumppakerrat. Ensin ihan vain venyttelin niskoja ja hartioita, kun ne oli aina jumissa. Sitten lisäsin siihen vähän vatsalihasliikkeitä ja siitä se sitten on lähtenyt. En mä edes vaihda mitään treenivaatteita edelleenkään vaan jumppailen ihan niillä vaatteilla mitä sattuu olemaan päällä eli yleensä normipaita ja collegehousut.
Tsemppiä Seiska sullekin. Monesti jää mullakin jumppailematta, kun ei saa aloitettua, mutta ihmeesti koko ajan on vain helpompi ja helpompi ollut aloittaa. Mulla vaan meinaa olla edelleen ongelmana se, että en "jaksa" kauaa tehdä... Laiskuus iskee aina ja se, että alan miettiä aina, että onko tästä edes mitään hyötyä, että turhaako mä tässä heilun. Sitten tavallaan lyön hanskat tiskiin.
ap.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:48"]
Mulla on koko ajan lisääntynyt nämä jumppakerrat. Ensin ihan vain venyttelin niskoja ja hartioita, kun ne oli aina jumissa. Sitten lisäsin siihen vähän vatsalihasliikkeitä ja siitä se sitten on lähtenyt. En mä edes vaihda mitään treenivaatteita edelleenkään vaan jumppailen ihan niillä vaatteilla mitä sattuu olemaan päällä eli yleensä normipaita ja collegehousut.
Tsemppiä Seiska sullekin. Monesti jää mullakin jumppailematta, kun ei saa aloitettua, mutta ihmeesti koko ajan on vain helpompi ja helpompi ollut aloittaa. Mulla vaan meinaa olla edelleen ongelmana se, että en "jaksa" kauaa tehdä... Laiskuus iskee aina ja se, että alan miettiä aina, että onko tästä edes mitään hyötyä, että turhaako mä tässä heilun. Sitten tavallaan lyön hanskat tiskiin.
ap.
[/quote]
Minäkin jumppasin ensin kotona ennen innostuin menemään salille. Ei mullakaan alussa ollut sen kummempia treenivaatteita kuin t-paita, verkkarit päälle ja paljain varpain. Voithan lisäksi tehdä välillä lenkin kotisi lähistöllä. Hölkkäät minkä jaksat ja kävelet sitten lenkin loppuun. Musta tärkeintä on että ylipäätään aloittaa ja tekee jotain säännöllisesti vaikka ei se aina olisi niin kivaakaan.
Totta kai on parempi kuin ei mitään, pienikin liikunta tekee hyvää.