Mitä mieltä tarjottavista?
Meille tulee kaveripariskuntia istumaan iltaa lauantaina, ja ajattelin tällaisia tarjottavia:
- Quiche Lorraine (kalkkunalla ja emmentalilla)
- Raikas salaatti, mihin salaattijuustoa ja mozzarellaa ja grillattua kanaa
- Juustotarjotin, hedelmiä
- Rocky road - suklaata
- Marmeladeja
- Kartanon perunalastuja ja itse tehty dippi
Joku raikas booli ja puna- ja valkoviiniä. Miltä kuulostaa? :)
Kommentit (18)
Up, saisiko nyt enemmän vastauksia? Tänään olen kauppaan menossa.
ap
Jumankauta mikä joulepommi! Et sitten yhtään raskaampaa keksinyt?
Eipä sano mitään tuo pääruoka Lorraine. Mitä lie?
Ihanalta kuulostaa! Osta juustojen kanssa tuoreita viikunoita, nam! Mukavaa iltaa!
Aivan liikaa juustoja. Ja tuo salaatti on kaukana raikkaasta, koska siinä on kahta erilaista juustoa ja vielä broileria. Jos jättäisit salaatista juustot pihalle ja laittaisit tilalle kasviksia ja hedelmiä (esim. viinirypäleet tai persikat sopii mainiosti kanan kanssa), kokonaisuus olisi paljon kivampi, kun ei joka ruokalajissa ole juustoja.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 21:19"]
Meille tulee kaveripariskuntia istumaan iltaa lauantaina, ja ajattelin tällaisia tarjottavia:
- Quiche Lorraine (kalkkunalla ja emmentalilla)
- Raikas salaatti, mihin salaattijuustoa ja mozzarellaa ja grillattua kanaa
- Juustotarjotin, hedelmiä
- Rocky road - suklaata
- Marmeladeja
- Kartanon perunalastuja ja itse tehty dippi
Joku raikas booli ja puna- ja valkoviiniä. Miltä kuulostaa? :)
[/quote]
Mitä toi ensimmäinen Lorraine juttu on?
Liikaa juustoja
Söisin noista vain noita perunalastuja ja hedelmiä ehkä
Kovin on raskasta. Hillitse hiukan juustohimojasi.
Kaipaa enemmän vaihtoehtoja koska kalkkuna ja kana on käytännössä samaa, itse tekisin quichen vaikka kinkkusuikaleilla.
Google voisi varmaan auttaa niitä jotka eivät tiedä quiche Lorrainea...
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 11:36"]
[/quote]Meinaat et pitää mennä kylään läppäri kainalossa? Et saa tietää mitä emäntä oikein tarjoaa.
[/quote]Ei, vaan ap:n on se selvitettävä tietämättömille.
Kuulostaa hyvälle.
Ainoa mitä korjaisin on salaatti - tarvitanko samaan salaatti kahta eri juustoa? Jos siinä on kanaakin, niin minusta yksi juusto laatu riittäisi. Jos tarkoitat salaattijuustolla jotain feta tyyppistä juustoa, niin sen suolaisuushan peittää kokonaan mozzarellan maun.
No sos sitä ei tiedä, ei ehkä. Kannata avata ruokaketjua...
Ovatko kaikki vieraat kuitenkin syöneet jo tullessaan?
Kalkkunapiirakka + salaattia nam
Kivalta kuulostaa, mulle maistuisi. Itse ehkä myös jättäisin juustot pois salaatista. Ja kanankin :-). Tai sitten toinen ihan vihersalaatti rinnalle. Piirakka ja noin tuhti salaatti kuulostavat vähän liialle.
Juustot, joo ihanaa. Itse jättäisin makeat pois, jos ei sellainen tarjoilu ole teillä kaveripiirissä tapana.
Mutta kyllä on hyvät tarjoilut.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 11:38"]
[/quote]Meinaat et pitää mennä kylään läppäri kainalossa? Et saa tietää mitä emäntä oikein tarjoaa.
[/quote]
Google voisi auttaa näitä palstaihmettelijöitä joista tuskin kovin montaa on aloittaja paikalle kutsunut, ja yleensäkään kuinka monella emännällä on tapana kertoa kutsumilleen vieraille etukäteen mitä on tarjolla, se selvinnee sitten kun istutaan pöytään.
Pääsisinpä minäkin ap:n luokse iltaa istumaan... mums!
Mä tekisin sen piirakan ja raikkaan vihreän salaatin.. (hedelmiä ja ehkä vähän fetaa mukana) mutta ei tarvitse mun mielestä kanaa enään siihen. Piirakka on kuitenkin itsessään jo niin raskasta.
Juustotarjotin on jälkkäriksi hyvä idea.
Nuo karkit ja sipsit on sitten vissiin iltanaposteluun ? .. mä varmaan ostasin makuunista ison pussin irtokarkkeja joissa olisi varmasti jotain jokaisen makuun :)
No juustoissa ainakin löytyy... ;) mutta ei mulla olis valittamista. tarkotatko marmeladeilla siis karkkeja..? (Ei niissä hillon tyyppisissä mitään ideaa tuossa olisikaan..) Niistä en tykkää, mutta enhän ole teille tulossakaan. Ookoo!