Haluaisin tehdä vapaaehtoistyötä, mitä ehdotat?
Tilanne on siis tämä: olen kotona 10kk lapsen kanssa. Ajattelin että nyt minulla olisi aikaa auttaa muita. Homman pitäisi kuitenkin olla sellaista että voin ottaa lapseni mukaan (siksi palkkatyö ei tule kysymykseen). Mieleen on tullut muun muassa vanhainkoti. Yksinäiset vanhukset ovat iloisia kun joku tulee kuuntelemaan heidän tarinoitaan ja katselemaan valokuvia, uskon että myös vauva/pieni lapsi toisi heihin ihan uuden laista energiaa. Kuka tällaista toimintaa järjestää? SPR? Tuleeko mieleen muita vastaavia juttuja joissa pieni lapsi voisi olla mukana? Oletko itse tehnyt vapaaehtoistyötä vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (13)
Mene puolustamaan homojen oikeuksia iraniin, siellä on huutava pula teistä.
Kivaa, että autat. Minä pidän lapsille partiota; siinä on vapaaehtoispanokseni.
Äitini on SPR:n ystävätoiminnassa. Hänellä oli ensin joku lyhytaikaisempi ystävä ja nyt on ollut ystävänä pian 15 vuotta samalla ihmiselle. Muutti kauas seudulta, mutta käy siellä edelleen about kerran kuussa ja poikkeaa samalla tuon ystävänsä luona. Minulla on mielikuva, että on edelleen tuon ihmisen suunnilleen ainoa kontakti. Sen tiedän, että sisaruksia ja sukulaisia on paikkakunnalla, mutta ketään ei kiinnosta ikääntyvä täti. Kysymys ei ole siitä, että olisi tietääkseni hankala vaan hiljainen, ihmisarka, mt-ongelmia taustalla. Muttei siis mitenkään sekava vaan enemmänkin aloitekyvytön hissukka.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 00:32"]
[/quote]
Miksi joku alas peukutti tätä, eikö tuo muka ole tärkeä asia ja sinne pitäiis lähteä sankoin joukoin puolustamaan näitä oikeuksia? Tämähän on Suomessakin kuuma peruna ja ykkösprioriteetin asia ja tärkein kaikista.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 00:44"]
[/quote]
Miksi joku alas peukutti tätä, eikö tuo muka ole tärkeä asia ja sinne pitäiis lähteä sankoin joukoin puolustamaan näitä oikeuksia? Tämähän on Suomessakin kuuma peruna ja ykkösprioriteetin asia ja tärkein kaikista.
[/quote]
Ihan oikeassa olet joo, hirmu fiksu idea. Varaa jo matka, jooko? Hei hei!
[/quote]
[/quote]
AP:lla on 10kk lapsi. Ehkei tämä Iraniin sijoittuva työ ole nyt paras mahdollinen ratkaisu!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 00:51"]
[/quote]
[/quote]
AP:lla on 10kk lapsi. Ehkei tämä Iraniin sijoittuva työ ole nyt paras mahdollinen ratkaisu!
[/quote]
Niin miksei? Oma hyvä ystäväni aina puhuu islamista rauhan uskontona ja on kuulemma tosi kivaa porukkaa jne. Ei kai tuossa mitään ongelmia voi olla, Suomeen tulee koko ajan ovista ja ikkunoista tätä porukkaa kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 00:55"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 00:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin miksei? Oma hyvä ystäväni aina puhuu islamista rauhan uskontona ja on kuulemma tosi kivaa porukkaa jne. Ei kai tuossa mitään ongelmia voi olla, Suomeen tulee koko ajan ovista ja ikkunoista tätä porukkaa kuitenkin.
[/quote]
Joo ei mua sinne pelottaisi lähtä, mutta 12 oli ihan oikeassa. En viitsisi 10kk lapsen kanssa muutta mihinkään. Mitens miehen työt? oma töihin palaaminen aikanaan? Isovanhemmat, kummit jne Suomessa. Kyllä mä nyt Suomesta ja kotikaupungista etsin hommaa. Onneksi löytyi hyvä homma :)
-ap
Minulla on SPR:n kautta kaksi ystävämummoa, joita käyn tapaamassa koirani kanssa. Hyvin sain sovittua itselleni sopivan tavan auttaa.
http://www.punainenristi.fi/tule-mukaan/ystavaksi
Seurakunnatkin tarvitsevat vapaaehtoisia.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/8FE4FBB02F400707C2256FEA0041BBC6?OpenDocument&lang=FI
Varmaan voisit kysyä ihan teidän läheisestä vanhainkodistakin.
Kiitos sulle kovasti linkeistä! :)
-ap
Kiitos sinulle ainut vastaaja! Kävin juuri äsken ilmottautumassa punaisen ristin ystävä -tehtäviin :) Toivottavasti pian jotakin löytyy!
Tehkää muutkin samoin, kellä vain on edes muutama tunti viikossa vapaa-aikaa :) Yllä olevasta linkistä pääsee punaisen ristin sivuille, ja sieltä löytyy hyvin infoa työstä. Maahanmuuttajat ja vanhukset muun muassa tarvitsevat kipeästi ystäviä! Ai että kun tuli itsellekkin hyvä mieli :) Nyt en malta odottaa soittoa!!