Tulen hulluksi meidän koiran kanssa!!
Meillä on maailman rasittavan koira, tuohaa kaiken siis aivan kaiken paskoo lattialle ja piehtaroi sen jälkeen omassa ulosteessaan.. Haukkuu ja murisee minulle en saisi mennä sänkyyn miehen viereen nukkumaan. Koira tekee todella harvoin tarpeensa ulos. Viimenen tikki oli kuin koira juoksi minua päin muristen olisi varmaan käynyt kiinni jos mies ei olisi tullut väliin, meillä on vielä 7kk ikäinen vauva ja pelottaa jos koira joskus tekee jotain. Sanoin että tahdon antaa koiran pois mutta mies ei suostu, koira näköjään tärkeempi kuin perhe..
Kommentit (8)
Kouluttamaton koira, huono omistaja. Jos asiaan ei puututa nyt, koira on takuuvarmasti sinun tai lapsen kimpussa ennemmin tai myöhemmin. Ei voi olla noin, että koira kuvittelee olevansa korkeammalla kuin kaikki perheen ihmiset.
Provohan tämä, viimeistään tuo vauvakohta paljasti. En usko että koira omissa ulosteissaan kierisi. Ootko katellut vähän liikaa Cesar Millania ja aatellu tulla vauvapalstalle provoilemaan... Jos tämä kuitenkin on totta ja koira käyttäytyy noin, niin se ei voi hyvin ja jotain vikaa täytyy olla omistajassakin kun koira osoittaa noin selvää aggressiota. Suosittelen koiran antamista pois (koulutus kunnon tavoille vaatii paljon aikaa ja vaivaa, pitkää pinnaa ja taitoa) kun on pieni lapsi talossa. Minusta vaikuttaa siltä kuin se ei saisi asianmukaista hoitoa teillä ja on ehkä mustasukkainen sinun huomiosta miehelle ja vauvalle.
Koira on 4 kk vanha ihan pentu vielä selittää käytöksen. Mies kouluttaa kyllä koiraa, mutta itse olen aivan hukassa miksi koira käyttäytyy minua kohtaan noin vaikka olen yrittänyt pitää kuria. Ja kyllä koiralla on hyvä koti ulkona käy 4 kertaa päivässä.
Koira on ihan pentu ja toimii juuri kuin pennut. Ei tuon ikäisttä koiraa voi "kouluttaa" vain opettaa uusia asioita ja ohjata, koulutus alkaa myöhemmin.
Koiranpennut juoksee hyppii liikkuu ja kakkaa kanssa, ei ne osaa vauvoja varoa.
Opettamiseen menee paljon aikaa..ehkä olisi kannattanut hieman miettiä ennen koiran ottoa, ettei taas tule uusi kiertolainen. Koiraa opetetaan jämäkästi, toistaen asioita, ei huutamalla eikä ainakaan lyömällä. Jos saa kerran ruokaa pöydästä niin oppi sen..jos päästetään kerran sänkyyn eikä haluta sitä sinne jatkossa, iso virhe tapahtui jo..
Anteeksi nyt, MUT MIKS IHMEESSÄ TE OTITTE TON KOIRAN KUN VAUVAKIN ON VIELÄ NIIN PIENI?????????????????? Sulle tulee ihan liikaa kotitöitä, ei miehet noista jutuista mitään ymmärrä!
4kk:n ikäisen pitäisi päästä ulos useammin kuin 4 kertaa päivässä, eli käytännössä aina kun sillä näyttäisi olevan hätä ja välillä vaikka ei olisikaan. Sisäsiisteyskasvatus ei pääse kunnolla vauhtiin ja kestää tavallista kauemmin, jos ei vaivaudu vahtimaan pennun touhuja. Nelikuinen on muuten käyttäytymisensä puolesta täysi riiviö. Kyllä tuli meilläkin monta kertaa mieleen, onko meidän kultsi ihan normaali kun roikkui hihassa ja lahkeessa ja kävi päälle. Tämä kaikki siis juuri tuossa ko. iässä. Ihan lempeä herrasmies koirasta kuitenkin lopulta muotoutui.
Minkä ikäinen koira on? Ette selvästikään ole kouluttaneet sitä. Terve koira ei tee tarpeitaan sisälle mikäli pääsee ulos. Lisäksi teillä on suuri ongelma siinä, että koira ikäänkuin suojelee asemaansa. Se ajattelee olevansa korkea-arvoisempi kuin sinä eikä tahdo, että olet hänen isäntänsä vieressä. Kuka koiraa hoitaa? Sinä vai mies? Kuka antaa ruoan? Ulkona sitä ei taida käyttää kukaan kun raukka joutuu tekemään kakat sisälle... Toivottavasti annatte koiran pois jollekin joka osaa hoitaa sitä ja kouluttaa siitä onnellisen perhekoiran.