Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsooko teidän mies vauvaa töiden jälkeen?

Vierailija
23.10.2013 |

Olen tässä miettinyt mikä on oikea jako lastenhoidon kannalta, itse olen äitiyslomalla ja odotinkin että mieheni katsoo vauvaa kun tulee töistä.. Mutta onkin niin poikki aina ettei vain jaksa. Mutta olenhan minäkin periaattessa ollut "töissä" ja silti olen vauvan kanssa koko ajan, kun mies saa levätä. Eihän vauvan hoito välttämättä yhtä rankkaa ole kuin töissäkäyminen muttakun ei saa arkisin hetkeäkään levähtää.. Mikä on teidän mielestä oikein? Kuuluko vauvan olla arkisin 24/7 vuorokaudessa vauvan kanssa koska mies on 8 h töissä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin "katsoi" tai siis hoiti, koska halusi ja myös koki sen velvollisuudekseen. Samoin kun mies oli hoitovapaalla niin minä halusin viettää illat ja viikonloput pääsääntöisesti lasten kanssa. Toki molemmilla oli satunnaisia omia menoja ja liikuntaa pääsivät molemmat harrastamaan. Meillä hoitovapaalla olevan omat menot tai levon tarve on yleensä pidetty ensisijaisina, työssäkäyvä on itse halunnut niin koska milloin hän sitten näkisi lapsia jos ei iltaisin ja viikonloppuisin?

Myönnän kyllä, että kun esikoinen oli n. 2v ja kävin töissä, niin joskus oli raskasta leikkiä koko ilta lapsen kanssa. En silti ajatellut, että mulla olisi joku oikeus siitä luistaa, kun mies oli jo koko päivän hoitanut häntä.

Vierailija
22/26 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuvaavaa että kysyt katsooko 'teidän mies vauvaa'. Sen sijaan että kysyisit viettääkö isä aikaa lapsensa kanssa :/

Meillä on ollu sellainen jako että minä hoidan kotitöitä iltaisin jotta isä on vapaa olemaan lasten kanssa. Toki hän on väsynyt töistä tullessaan joten en työnnä vauvaa heti ovedta syliin vaan on sovittu että hän levähtää töistä tultuaan ja ruan päälle juo kahvit, eli noin tunnin kuluttua on käytetyävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 20:11"]

Ihania miehiä teillä =) mistä tollasia löytää? Olisi mahtavaa jos isää kiinnostaisi lasten kanssa oleminen ihan aidosti eikä se olis "pakkopullaa" kuten meillä tuntuu hyvin usein olevan. Ja hoitaahan meilläkin isä. Mutta vain välttämättömyydet. Ei tee mitään lasten kanssa jos en erikseen pyydä (esim. menkää ulos tms.)

[/quote]

Miksi se halusi lapsia jos ne ei kiinnosta?

[/quote]

Onhan niitä tapauksia ettei halunnutkaan... Ja sitten vaimot ihmettelevät jos ei miestä kiinnosta

Vierailija
24/26 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania miehiä teillä :) Ihmettelen kyllä kovasti miksi tuo mies ei halua viettää aikaa tyttönsä kanssa, enkä minä häntä halua siihen pakottaa vaikka luulisi että tuollainen tulisi ihan omasta tahdosta.. Minä hoidan myös kaikki kotityöt yksin ja se harmittaa, mies ei vaan saa mitään aikaseksi. Toivoisin todella että mies alkaisi ottamaan vähän enemmän vastuuta. Olen vain ajatellut sokeasti koska mies käy töissä ei hänen tarvitse tehdä muuta, vaikka eihän se

niin mene. 

Ap

Vierailija
25/26 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä niin mennyt... minä hoidin aika paljon yksin... kerrankin aamulla viikonoppuna itkin vauva sylissä väsymystä ja ehdotin et hän heräis ni hänpä ehdotti, että soitetaan anoppi apuun.. rakastaa kyllä lapsiaan, mutta ei pysty ottamaan liikaa vastuuta niistä... niinhän se yks uutinenkin oli et pienipalliset miehet on hyviä isejä... meidän testosteroni hirviö mesoaa et pitääks laittaa essu viel päälle jos nalkutan.

Vierailija
26/26 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan: äidin olla arkisin 24h vuorokaudessa. 

Tuli todella tökerö teksti, kiireässä kirjotin.

ap