Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja selkäkipu: apua SI-tukivyöstä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Viime raskaudessa käytin tukivyötä liikkeellä ollessani. Ihan lopussa käytin TENS-laitetta helpottamaan nukahtamista, kun selkäkivut yltyivät iltaisin sietämättömiksi. Kyseinen laite auttoi myös pitkässä avautumisvaiheessa. Suosittelen!

Nyt selkäkivut eivät vielä ole ilmaantuneet (rv 24) ja olen yrittänyt ehkäistä niitä säännöllisellä punttitreenillä. 

Tsemppiä loppuraskauteen!

Ella

Vierailija
2/4 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa olet niin nätin näköinen tuossa kuvassa :) Tsemppiä odotukseen! ja ihanaa että olet päässy blogin kirjoittajaksi tänne, vähän vaihtelua kun olet tuollainen terveysihminen ja yleensä vauva-lehden bloggaajat ovat sellaisia lässyn lässyn vaaleanpunaiset verhot - tyyppejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa lainassa apuvälinelainaamon todella leveä ja tukeva tukivyö (huomattavasti massiivisempi kuin kuvassa näkyvä) ja apu oli tosi suuri. Vyön ulkonäkö oli kamala, mutta ennen sitä pääsin makuulta ylös just ja just sen verran, että söin ja vessassa kävin. Vyön kanssa pystyin tekemään lyhyissä pätkissä normaaleja kotitöitä ja jopa käymään hiukan kävelyllä.

Toisessa raskaudessa otin käyttöön heti oireiden alettua tuon tyyppisen kevyen tukivyön ja pysyin "toimintakykyisenä" koko raskauden ajan.

Eli minulle vyöstä oli iso apu. Suosittelen kokeilemaan rohkeasti.

Vierailija
4/4 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä myös yksi SI-niveloireilija. Mulla ongelma on ainoastaan vasemmalla puolella. Tällä hetkellä menossa rv 18 ja SI-vaivat alkaneet rv 14-15. Ongelmana mulla on kyseisen nivelen luksoituminen useita kertoja tunnissa esim. istuessa tai selin maatessa. Luksoituminen ilmenee vasemman SI-alueen paineen tunteena, joka säteilee pakaraan ja jnkn verran vasempaan alaraajaan vaikeuttaen esim. asennon vaihtoa selinmakuulta kyljelleen. Toisaalta pärjään vaivani kanssa, sillä osaan laittaa nivelen itse paikoilleen lantiota eteenpäin kiertämällä ja samalla SI-nivelen kohdalta painaen.

Kyseistä ongelmaa mulla ilmeni jo ekassa raskaudessa, joten osasin jo hieman odottaa tämän kaltaista vaivaa. Ammatiltani olen fysioterapeutti ja vastaanotolla käy aina välillä odottajia, joilla tätä samaa vaivaa ilmenee. Tampereella olenkin ohjannut heitä lainaamaan SI-vyön apuvälinelainaamosta.

Kiitos kivasta blogista, olen seurannut sun juttuja jo fitnessajoista ja lueskelin mm. Fitnessflow ja Fastin blogejasi tuolloin!

Kaikkea hyvää loppuodotukseen ja tsemppiä synnytykseen! :)

T. Oona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän