2 sektiota. Uskallanko yrittää kolmatta lasta?
Olen 36 vuotias. Edelliset sektiot oli 33 ja 35 vuotiaana. Onko täällä monia, joille on tehty useampia sektioita?
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:34"]
Kahta vuotta?? Minulle on sanottu sairaalassa ja neuvolassa, että vuosi välissä...
Ap
[/quote]
Ai:o Mulle sanottiin että kaksi vuotta ainakin väliä ja sektio mulle tehtiin 4kk sitten. Onkohan muuttunut vai onko ihan potilaskohtaista?
[/quote]
Potilaskohtaista. Tulin raskaaksi 3,5kk sektion jälkeen, eikä kukaan huolestunut missään vaiheessa.
Jos joskus saan toisen sektion niin sen jälkeen hanat aukeaa ja lapsia saa tulla niin paljon kuin on tullakseen! Sitten kun ei tarvitse enää käydä rutisemassa ja ruinaamassa sektiota vaan sen saa automaattisesti.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:11"]
Jos joskus saan toisen sektion niin sen jälkeen hanat aukeaa ja lapsia saa tulla niin paljon kuin on tullakseen! Sitten kun ei tarvitse enää käydä rutisemassa ja ruinaamassa sektiota vaan sen saa automaattisesti.
[/quote]
Eksyipä tännekkin ketjuun sectioäitejä tuomitseva ajattelematon ihminen. Muista sitten itse synnytyssalissa synnyttää lapsesi luomuna, ilman kipulääkitystä, ilokaasua tai epiduraalia, sillä eikös nekin ole yhtä tuomittavia kuin sectiokin? Synnytystapahan se hyvän äitiyden merkki on 18v kasvatustyöllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa ;)
Mun äidille on tehty kolme sektiota, viimeinen kun hän oli 40v.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:28"]
[/quote]
Eksyipä tännekkin ketjuun sectioäitejä tuomitseva ajattelematon ihminen. Muista sitten itse synnytyssalissa synnyttää lapsesi luomuna, ilman kipulääkitystä, ilokaasua tai epiduraalia, sillä eikös nekin ole yhtä tuomittavia kuin sectiokin? Synnytystapahan se hyvän äitiyden merkki on 18v kasvatustyöllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa ;)
[/quote]
Miten kukaan voi tulkita tuon ensimmäsien kommentin sektiovastaisuudeksi?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:28"]
[/quote]
[/quote]
Miten kukaan voi tulkita tuon ensimmäsien kommentin sektiovastaisuudeksi?
[/quote]
Joo itsekin tuon tulkitsin niin että lapsen tekoa lähinnä rajoittaa se että sektiota joutuu vaatimalla vaatimaan
Hyvin yksilöllinen juttu, itselläni vatsanpeitteet kestäneet viisi sectiota ja olisivat kestäneet kuulemma ainakin kaksi raskautta vielä. Sterilisaatioon päädyin kuitenkin viidettä kertaa leikkauspöydällä maatessani.
Minulla on takana vasta yksi sektio, mutta tunnen kaksi naista, joista toinen on saanut viisi ja toinen neljä lasta sektiolla, molemmat hoikkia. :)
Ap, miksi sulle tehty sektiot? Tehtäisiinkö kolmannellekin automaattisesti sektio?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:05"]
Ap, miksi sulle tehty sektiot? Tehtäisiinkö kolmannellekin automaattisesti sektio?
[/quote]
Kahden sektion jälkeen tehdään automaattisesti sektio.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:07"]
[/quote]
[/quote]
Ok, en tiennytkään tätä. Itselläni ensimmäinen sektio juuri tehtynä.
4
Kolme sektiota on kai normiluku ja suositusraja, että onhan sulla siinä vielä optio käyttämättä, siitä vain.
Olen itse ollut sairaalassa, jossa petimakuutettiin neljättä, iltatähteä, odottavaa naista, kun oli raskaana. Ei ollut kuulemma aborttiin pystynyt vaikka neuvolalääkäri oli ollut sitä mieltä, että ei enää neljättä raskautta. Oli kovasti huolissaan, että miten tässä nyt menee, repeääkö kohtu. Ylilääkäri sitten kävi ja lähetti rouvan tutkimusten jälkeen kotiin, ilmoitti että edellisestä kerrasta on kymmenen vuotta, kyllä se kohtu on sen verran vahva, että vielä tämän kestää ja viikkoja on jo 32, että alkakaas laputtaa. Rouva lähti ällistyneenä kotiin.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:07"]
[/quote]
[/quote]
Ok, en tiennytkään tätä. Itselläni ensimmäinen sektio juuri tehtynä.
4
[/quote]
Jeps, näin se menee. :) Mutta jos haluaa sen ensimmäisen sektion jälkeen yrittää synnyttää toisen alateitse niin onnistuu. Mulle sanottiin, että sitten kahden sektion jälkeen kohtu ei kuulemma enää kestäisi "normisynnytystä."
Minäpä tutkailen kristallipalloani .... hmm, näyttää aika lupaavalta.
Oma kokemus on se, että minulle tuli leikannut lääkäri kolmannen sektion jälkeen erikseen sanomaan, ettei mitään estettä seuraavalla. Kai se luuli, että haluan lisää lapsia kun en kiinnostunut tarjotusta sterilisaatiosta. Samassa huoneessa olevalle sanottiin toisen sektion jälkeen, että ei kannattaisi enää kun oli kohtu näyttänyt kovin hauraalta. Ainakin 6 sektiota on samalle äidille tehty, jonka minäkin tiedän.
Ehkä sinunkin olisi parempi kysyä asiaa sieltä, missä sektiosi on tehty. Sieltä voisit saada potilastietojesi perusteella luotettavamman vastauksen kuin minun kristallipalloltani.
Ap, eikös yleensä suositella sektion välissä sitä kahta vuotta? :)
Kahta vuotta?? Minulle on sanottu sairaalassa ja neuvolassa, että vuosi välissä...
Ap
Minulle tehty 4 sektiota. Kaikki raskaudet sujuivat hyvin.
3 sektiota, neljättä raskautta ei enää suositeltu arpikiinnikkeiden vuoksi. Sektiot 35, 36 ja 38 vuoden kypsässä iässä. :D
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:34"]
Ap
[/quote]
Ai:o Mulle sanottiin että kaksi vuotta ainakin väliä ja sektio mulle tehtiin 4kk sitten. Onkohan muuttunut vai onko ihan potilaskohtaista?
Aika lapsellista, kiten voi kahden lapsen äiti tuollaisia täällä kysellä, kysy hyvä ihminen asiantun ijalta eli lääkäriltä.