Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana, eikä kiinnosta muiden lapset!

Vierailija
23.10.2013 |

Olen raskaana 12+4 ne joille "luotettava" tuttu juorusi raskaudesta kuvittelee nyt että mua ihan oikeesti kiinnostaa minkä pitunen niitten lapsi on ja mitä se tekee vaippaan ja mitä potalle. Emmäkää kerro mun raskausoireista tai puhu siitä ylipääsä mitään, ku en jaksa hehkuttaa en vaan jaksa vaikka onnellinen olenkin tästä. 

Ne kenen kas ennen on puhuttu normaaleja asioita, päivä juttuja, juoruja ja ennen kaikkea älyllisiä ja syvällisiä keskusteluja politiikasta uskonnosta ja maailmasta yleensä on muuttunu joksiki "mun lapsi mun lapsi mun lapsi" jauhajiksi vaikkei ennen ole sitä ollu. Toki on ihan ok jos kertoo mitä kotiin kuuluu ja näin, mut se et 2 tuntia kahvilla lässytetään lapsesta ja nyt se lapsi otetaa joka paikkaan mukaan.

Olen raskaana ja toivottavasti jou päivä vielä äiti. Vielä en sitä ole ja vaikka olisinkin en halua että minua kohdellaan kuin äitiä vaan ihmistä ja naista! Edelleen mielenkiinnonkohteissa on muoti ja vaatteet, politiikka, uskonnot, maailman tilanne, työ, harrastukset. En ole muuttunut eri ihmiseksi joka on vain äiti.

Kiitos olen puhunut! 

otsikko hieman provosoiva että kiinnitti huomiota mammoille

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "nyt se lapsi otetaan joka paikkaan mukaan" kuuosti aika rajulta tarkoitan tietenkin näitä meidän omia harrastuksia mitä on kerrasta kolmeen viikossa jolloin lapsi on yleensä ollut kotona isän kanssa

Vierailija
2/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi on siis niin ärsyttävää ku jotku äidit luulee ettei elämäs oo enää mitää muuta mistähän johtuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset jo vähän isompia eikä muiden muksut kiinnosta vieläkään.

Juuri tuosta syystä olen tekemisissä enemmän lapsettomien kanssa.

Vierailija
4/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin esikoiseni kolme kuukautta sitten. Rakastan poikaani ja luulen olevani hyvä äiti.

Ei minua silti kiinnosta muiden lapset tai vauvat. Riittää että lapseni (lasteni?) ollessa leikki-iässä joudun muiden pentuja katselemaan.

Vierailija
5/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo et oon kamala ja ettei mussa oo luontasta äitiainesta, kun ei kiinnosta. Onneksi muitakin...

Vierailija
6/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäyksenä vielä edellisiin, harvaa kiinnostaa sellaiset muiden lasten kehitysvaiheet joita ei itse sillä hetkellä joudu miettimään. Esim. sua varmaan nyt kiinnostaisi jutella raskausoireista ja ehkä pian synnytyksestä mutta ei vaippojen sisällöstä. Kun oma lapsi syntyy, voi vaippojen sisältö kiinnostaakin kun se on ajankohtaista. Mutta on silti hyvin normaalia että muiden lapset ei kiinnosta

Vierailija
7/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:37"]

Minusta on vähän outoa, että monelle on niin tärkeää meuhkata, kuinka muiden lapset eivät sitten yhtään kiinnosta ja vain omat kultamussukat ovat tärkeitä. Suomessa on todella lapsivihamielinen ilmapiiri, ja tylsää että äidit itse lietsovat tätä omat kullanmurut ja muiden kakarat -mantraa, mikä vain lisää lapsivihamielisyyttä, kun kaikki vaan kyräilevät omissa oloissaan. Mitä jos ette suhtautuisikaan muiden lapsiin kuin lapsiin, vaan niinkuin ihmisiin, erilaisiin persooniin? Ettekö ole kiinnostuneita muista ihmisistä ylipäätään vai oletteko vaan ikärasisteja tässä asiassa? ;)

[/quote]

Joo näinhän se menee. On muotia olla tykkäämättä lapsista, muiden lapsista siis. Et ole ap kovin omaperäinen tässä asiassa siis!

Vierailija
8/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:17"]

Luulin jo et oon kamala ja ettei mussa oo luontasta äitiainesta, kun ei kiinnosta. Onneksi muitakin...

[/quote]

Aivan varmasti sussa on äitiainesta! Mutat otitpahan esille yhden asian, jota kuka tahansa ei ehkä uskaltaisi! Pisteet siitä, ja jatka samaan malliin!

Vierailija
9/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:17"]

[/quote]

Mun mielestä tämä on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus! Etenkin esikoista odottavilla, lapsentekoa lykänneillä, joilla nuoruus jatkuu aina vaan. Se lapsiperhearki näyttäytyy heillä vielä niiiin kaamealle, ja kuvitellaan, että se oma arki eroaa jatkossa tosi paljon niistä muista ;D

T. 14

Aivan varmasti sussa on äitiainesta! Mutat otitpahan esille yhden asian, jota kuka tahansa ei ehkä uskaltaisi! Pisteet siitä, ja jatka samaan malliin!

[/quote]

Vierailija
10/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:21"]

lisäyksenä vielä edellisiin, harvaa kiinnostaa sellaiset muiden lasten kehitysvaiheet joita ei itse sillä hetkellä joudu miettimään. Esim. sua varmaan nyt kiinnostaisi jutella raskausoireista ja ehkä pian synnytyksestä mutta ei vaippojen sisällöstä. Kun oma lapsi syntyy, voi vaippojen sisältö kiinnostaakin kun se on ajankohtaista. Mutta on silti hyvin normaalia että muiden lapset ei kiinnosta

[/quote]

totta

Vierailija
11/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis vihaa lapsia, mutta en vain ole kiinnostunut heidän kehityksestään toistaiseksi ainakaan.

Toisten lapsia on ihan mukava nähdä joskus ja leikittää se tulee luonnostaan, mutta aikuiset voi jutella kuten aikuiset ja muista kuin koti asioista

ap

Vierailija
12/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vähän ärtsyt raskaushormonit nyt ap:llä? :D
Kuulosti tutulta meuhkaamiselta, olin samanlainen kun poikaa odotin. Tytöistä onkin ollut seesteisempi olo.

Synnytyksen jälkeen helpottaa! Ei ole enää "koko maailma" liittoutunut sinua vastaan.

Vierailija
13/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 2 lasta ja ei pätkääkään kiinnosta muiden lapset

Vierailija
14/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta (jotka tietysti itselleni mailman rakkaimmat). En siltikään edelleenkään ole vähääkään kiinnosstunut muiden lapsista enkä edes tykkää lapsista mitenkään yleisellä tasolla. Ärsyttävää, kun aina oletetaan, että äitiys tekee naisesta yleisesti lapsirakkaan.

Vierailija
15/15 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän outoa, että monelle on niin tärkeää meuhkata, kuinka muiden lapset eivät sitten yhtään kiinnosta ja vain omat kultamussukat ovat tärkeitä. Suomessa on todella lapsivihamielinen ilmapiiri, ja tylsää että äidit itse lietsovat tätä omat kullanmurut ja muiden kakarat -mantraa, mikä vain lisää lapsivihamielisyyttä, kun kaikki vaan kyräilevät omissa oloissaan. Mitä jos ette suhtautuisikaan muiden lapsiin kuin lapsiin, vaan niinkuin ihmisiin, erilaisiin persooniin? Ettekö ole kiinnostuneita muista ihmisistä ylipäätään vai oletteko vaan ikärasisteja tässä asiassa? ;)