Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käsityöihmiset, apua! miten aloitan uuden lankakerän

Vierailija
23.10.2013 |

Kun vanha loppui? Väri on sama ja neulottavaa olisi vielä paljon. Solminko langanpäät vaan yhteen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaa ei saa ikinä solmia kesken työn. Tällä sivustolla on hyviä ohjeita:

http://rensfibreart.wordpress.com/handy-crochet-tips-tricks-2/d-joining-new-yarn-joining-fabric-squares-motifs/

Vierailija
2/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eieiei! Tee vanhasta lenkki ja sen sisäpuolelta uuden kerän lanka myös lenkiksi ja siitä jatkat neulomista niin että noin 5 cm:n matkalla onkin 2+2 lankaa. Jotka ovat siis keskenään ristissä keskeltä.

Toivottavasti ymmärsit :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solmi yhteen. Minä käytän merimiessolmua ja jätän langanpäitä sen verran, että voin pujottaa ne työhön sitten lopuksi. Toinen vaihtoehto on laittaa tavallinen solmu (langat yhteen, sormen ympäri ja solmu) ja unohtaa pujottelut. Tärkeintä olisi saada solmu sellaiseen kohtaan silmukkaa, että jää luontevasti nurjalle puolelle.

Vierailija
4/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solmi yhteen. Minä käytän merimiessolmua ja jätän langanpäitä sen verran, että voin pujottaa ne työhön sitten lopuksi. Toinen vaihtoehto on laittaa tavallinen solmu (langat yhteen, sormen ympäri ja solmu) ja unohtaa pujottelut. Tärkeintä olisi saada solmu sellaiseen kohtaan silmukkaa, että jää luontevasti nurjalle puolelle.

Vierailija
5/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudo kerros loppuun ja aloita uusi kerä reunasta. Solmi päät vain tässä kohtaa. Lopuksi päättele päät vaikka virkkuukoukun kanssa neuloksen lomaan.

Vierailija
6/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jatkanut uudella langalla ja jättänyt sekä vanhasta että uudesta kerästä langanpätkän roikkumaan nurjalle puolelle. Sitten sitonut nämä langat.

En kyllä ole mikään taitava käsitöiden tekijä, eli tämä ei ehkä ole ainoa ja paras tapa ;-)

Vierailija
7/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tuon kakkosen linkin Russian joinia ilman neulalla ompelemista, silloin se on ruotsalainen lisäys :) #3

Vierailija
8/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä solmi, solmu saattaa jäädä rumasti näkyviin. Jätä vanhasta kerästä kunnon päättelyvara, jonka jätät neuleen nurjalle puolelle. Jatka uudella kerällä samaan tapaan kuin neuloisit edelleen samasta kerästä. Muista jättää myös uudesta langasta reilusti häntää nurjalle puolelle päättelyä varten.

Vierailija
9/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan lankakerän aina reunassa, kuten nr 5 tekee. Langanpäät on helppo päätellä saumanvaraan. Pyöröneuleessa aloitan uuden langan tekemällä merimiessolmun, ja kuljetan vanhan langan päätä mukana kiertäen n. 5-10 cm matkan. Seuraavalla kierroksella sitten uuden langan pään samalla tavoin. 

Vierailija
10/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän split joinia http://www.neulakintaat.fi/63

Vierailija
11/11 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Split joint".. En tiennyt, että tuolla on englanninkielinen nimi, mutta tekniikan opetti meille vanha käsityönopettaja 1980. Langanpäistä leikattin puolet pois n. 10cm:n matkalta ja ne kiedottiin toisiinsa. Täysin huomaamaton liiitos, ei tarvitse päätellä.

Miten muuten liitätte yhteen ontelokuteen, kun virkkaatte vaikka mattoa? Itse ompelen päät yhteen omeplulangalla ja neulalla. ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän