Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tarkka olet flunssan suhteen? Jos kaverisi

Vierailija
22.10.2013 |

on tulossa kylään ja kertoo olleensa viime viikolla flunssassa. Nyt parantunut, palannut töihin jne. Edelleen hällä kuitenkin on vähän nuhaa ja yskää. 

Kiellätkö tulemasta kylään tartunnan pelossa vai otatko vierailijan vastaan normaalisti? Eli kuinka paljon pelkäät flunssaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan saa ihan vain kaupassa käymällä eli mahdotonta välttää. Jos ihminen ollut viime viikolla flunssassa, hän ei kyllä enää tartuta ketään.

Vierailija
2/7 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä tulemasta, jos on jo parantunut. En kiellä tulemasta, vaikka olisi hirveässä räkiksessäkään, koska se ei ole kohteliasta. Mutta kiristelen mielessäni hampaita, koska täysin flunssaisen tulisi itse tajuta jättää vierailu myöhemmäksi. Räkäisen vieraan käytyä pyyhin pinnat ja vaihdan käsipyyhkeet. Olen aika tarkka, koska lapseni sairastelevat paljon ja joudun aina itse jäämään kotiin heitä hoitamaan eikä työnantaja tykkää ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:58"]

Flunssan saa ihan vain kaupassa käymällä eli mahdotonta välttää. Jos ihminen ollut viime viikolla flunssassa, hän ei kyllä enää tartuta ketään.

[/quote]

Samaa mieltä. Ja riippumatta siitä olenko raskaana tai onko meillä pientä vauvaa tms.

Vierailija
4/7 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en enää kiellä. Vastustuskykyni on jostain syystä nykyään parempi kuin ennen. Aiemmin sain kaikki taudit ja silloin varoin flunssaisia.

Vierailija
5/7 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan koittaa kartellakin, jos meillä itsellämme on edessä kauan odotettu lääkärireissu, vapaa viikonloppu (lapset hoidossa) tai perheen loma. Tuolloin vältämme viemästä heitä edes kaupaan ja kaikkein vähiten poikkeamaan missään sairaaloissa, tervyskeskuksessa, uimahallisssa.

Tosi infektioherkät lapset.

Vierailija
6/7 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään. Lapset ovat 2v ja 4v ja meille ovat myös lapsivieraat tervetulleita flunssassa. Potilaan oma jaksaminen ratkaisee, eli jos jaksaa touhuta niin tänne vain. Lapset on kuitenkin päiväkodissa ja itsekin ammatissa, jossa tapaan paljon ihmisiä päivittäin, joten ei niiltä pöpöiltä oikein voi välttyäkään.

Vierailija
7/7 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on ihan räkäinen, en halua tavata. Mutta sellasta köhän jäännettä on ihan ok.

Silloin kun perheenjäsenellä on sytostaattihoidot käynnissä, olen ihan ylitarkka ja ällöttää kaupassakin kaikki köhijät kanssakulkijat ja etenkin kipeänä töissä olevat kassat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän