Ryhdyin kotirouvaksi toukokuussa
Nyt tulee molempien lasten opettajilta vuolaita kehuja. Eivät ennenkään olleet huonoja koulussa, mutta nyt tulee kiitosta koko ajan.
Aika karua.
Kuvittelin että olin ennenkin läsnä lapsilleni, mutta ilmeisesti ero on kuitenkin iso!
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 17:41"]
Hassua. tilastojen mukaan työssäkäyvien äitien lapset ovat menestyneempiä akateemisesti.
Illalla ehtii aivan hyvin sen mitä tarvitsee, ja lapsi joka oppiii vastuun heti itse, oppii parhaiten. Joten ei siinä äitiä tarvita koulunkäyntiin, oli äiti kotona tai töissä.
[/quote]
niinhän sä luulet tai haluat ainakin uskotella itsellesi
No joo, akateemisuus (ja ammatillinen asema muutenkin) on aika "perinnöllistä" ja akateemisia kotirouvia on kai aika harvassa. Mutta kyllähän noiden komennusperheiden (joissa siis useasti on se akateeminen kotiäiti) lapset koulussa hyvin menestyvät.
Minä olen akateemisesti koulutettu viiden koululaisen äiti ja työelämäni on sijaisäitinä toimiminen. Ja kyllä biolapsillamme (3 kpl) kaikilla koulut menevät tosi hyvin. jos olisin töissä 8-17 en ehtisi tarkastaa kaikkien läksyjä tai kysellä 7. luokkalaiselta kokeeseen (hänen läksyjään en kyllä enää tarkasta). Sijaislapsillamme on oppimisen ongelmia ja he ovat pienluokilla, tämäkin vaatii keskittymistä.
Komppaan aloittajaa; aika on laatua oikeasti ja monesti työssäkäyvät selittävät että neljässä tunnissa ehtii aivan saman kuin vaikkapa kahdeksassa, mikä meile ns. kotirouville jää yhteistä aikaa koululaisten kanssa. Ei tarvitse olla akateeminen tajutakseen, ettei ehdi, ei todellakaan!
Meillä on molemmilla akateeminen koulutus. Lapset voivat selkeästi paremmin. Eivät siis huonosti voineet ennenkään, eikä esimerkiksi tyhjään kotiin ole tarvinnut tulla, kouluun on saatettu jne.
Mutta ilmeisesti se työ imi sen oikean henkisen läsnäolon... Minun työpaikallani oli paha olla - mikä heijastui minuun, vaikka kuinka yritin sitä välttää.
ap
Hassua. tilastojen mukaan työssäkäyvien äitien lapset ovat menestyneempiä akateemisesti.
Illalla ehtii aivan hyvin sen mitä tarvitsee, ja lapsi joka oppiii vastuun heti itse, oppii parhaiten. Joten ei siinä äitiä tarvita koulunkäyntiin, oli äiti kotona tai töissä.