Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varainsiirtoveron maksu - käytännön kuviot

Vierailija
21.10.2013 |

Olemme ostaneet asunnon ja maksaneet varainsiirtoveron. Nyt pitäisi saada varainsiirtoverolappuun verottajan leima, jotta meidät voidaan liittää asunto-osakeyhtiön osakasluetteloon. En löytänyt ohjeista mitään vinkkiä, voiko tuon postittaa jonnekin, vai pitääkö minun mennä jonottelemaan jonnekin verovirastoon leiman perässä? Osaisiko joku asunnon hiljattain ostanut jelppiä? Pikainen surffaus verottajan sivuilla ei tuottanut toivottua lopputulosta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan on hoitanut välittäjä niin tuo on sen homma.

Vierailija
2/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sanoilla 'ilmoitus varaisnsiirtoverosta'. Saat hei ekalle riville linkin pdf-tiedostoon, jossa on lomake ja ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuon kyseisen PDF:n muiden papereiden mukana esitäytettynä eikä siinä kyllä ole mitään ohjeita, miten tämän ilmoituksen esittäminen verohallinnolle käytännössä tapahtuu. Ei ole mitään postitusosoitetta, mihin sen voisi lähettää, eikä toisaalta kerrota että se pitäisi fyysisesti jonnekin toimittaa.

Vierailija
4/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Ohjeissa sanotaan, että 2 kk sisällä kaupassa sun on 19 maksettava vs-vero 2) esitettävä maksun osoittama tilisiirto, vsv-ilmoitus ja kauppakirja Verohallinnolle. Ilmoitus voidaan lähettää myös postitse.

Mitä tästä et ymmärtänyt. Jos olet noin käsi hoitamaan asioitasi, suositten että otat nuo lippulaput kainaloosi ja menet tosiaan sinne verotoimistoon jonottelemaan.

Vierailija
5/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi postittaa. :) Niin minä tein kun ei ollut aikaa lähteä toimistolle. Ne tuli sitten jossain vaiheessa takaisin leimattuna. 

Vierailija
6/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jäi huomaamatta tuo "Ilmoitus voidaan lähettää myös postitse." ja ilmeisesti olen vittuiluni ansainnut. Mutta olihan täällä yksi ystävällinenkin vastaus, kiitos siitä! Seuraava tehtäväni on sitten selvittää, missä täällä on lähin postilaatikko :-) Sen osaan kyllä löytää Postin sivuilta, joten en vaivaa palstaa uudella ketjulla.