Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luonnevika korjataan

Vierailija
21.10.2013 |

Vai voiko sitä edes korjata? 

Minussa on sellainen vika, että raivostun herkästi. Olen aika aggressiivinen. 

Saako sitä kitkettyä pois? Itsetunto on nollissa tämän vian vuoksi. :( 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vaatii aika paljon... mä olin tosi agressiivinen ja helposti tulistuva. Lopulta erosin miehestäni ja muutin uuteen asuntoon. Muutin paljon muutakin elämästäni. Nyt tuntuu siltä että kestän paljon enemmän. En hermostu joka asiasta ja pinnani kestää pitkään. Tuntuu että verenpainekin on laskenut huimasti.

Mutta aina kun menen tähän vanhaan asuntoon (remontoidaan sitä vielä) niin verenpaine nousee ja kiukustun. Oikeasti uskon, että tuo paikka ja tietyt ihmiset tuovat esiin minussa nämä piirteet.

Nyt ollaan oltu jo pitkään erossa miehen kanssa ja tilanne on selvästi helpottunut, voidaan puhua puhelimessa ja nähdäkin ja olla toistemme seurassa pidempäänkin eikä riitaa synny. En vain hermostu enää niin helposti.

Minulla on uusi suhde jossa saan huomiota ja hellyyttä ja kaikkea mistä olen jäänyt paitsi, sekin tasapainoittaa.

Olen myös päätynyt ratkaisuihin joissa olen päättänyt että aina kun kiivastun niin käännän tilanteen ihan päälaelleen. Eli reagoin täysin toisellatavalla kuin yleensä. Jos suutun ja tekisi mieli alkaa huutamaan niin hymyilen... tällaisia pieniä harjoituksia...

Vierailija
2/2 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa ongelmaa, syynä patoutunutta vihaa ja katkeruutta erästä ihmistä kohtaan. Viha on puolustusreaktio, mutta sairastuttaa jos siihen jää vellomaan. Vihan alla on pelkoa ja tuskaa, joka tuntuu liian suurelta kohdata.

Stressi ja väsymys lisää aggressioita, eli pitää muistaa levätä ja järjestää asioita niin ettei ylimääräistä stressiä ole.

Tällä hetkellä väliaikaisapuna mielialaa tasaava lääke joka onneksi tasoittaa oloa ja auttaa hallitsemaan käytöstä. Todellinen apu tulee sitten siitä kun kohtaa ne syvemmätkin tunteet ja käsittelee ne asiat jotka ne tunteet on herättänyt. Mä ainakin tulen tarvitsemaan tähän ulkopuolista apua.

Mä en suosittele peittämään tunteita esim.hymyyn, vaan hillitsemään käytöstä vaikka tuntee sitä vihaa ja raivoa. Sen vihantunteen torjuminen ei sitä tunnetta poista vaan pidemmän päälle vaan pahentaa asioita. Käytöstään taas voi oppia hallitsemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla