Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

taaperoimetyksen lopettamisesta

Vierailija
20.10.2013 |

Kysymys taaperoimetyksen lopettamisesta: kumpi olisi parempi tapa lopettaa imetys; vähentää pikkuhiljaa vai lopettaa kerralla? Kun meillä 2-vuotias on saanut tissiä aina päivin öin kun on itse halunnut (edelleen käy öisinkin tissillä). mietin että meneekö lapsi sekaisin jos välillä saa tissiä ja välillä ei? ja sitten taas onko kerralla lopettaminen liian kova isku lapselle? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaltakin lapselta olen lopettanut imetyksen kerralla. Toinen oli 2-vuotias, toinen vähän vajaa kaksi. Ei mennyt kuin vajaa viikko ja rupesivat nukkumaan täysiä öitä. Imetyksen aikaan heräilivät monta kertaa yössä.

Vierailija
2/4 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:38"]

Kummaltakin lapselta olen lopettanut imetyksen kerralla. Toinen oli 2-vuotias, toinen vähän vajaa kaksi. Ei mennyt kuin vajaa viikko ja rupesivat nukkumaan täysiä öitä. Imetyksen aikaan heräilivät monta kertaa yössä.

[/quote]

Ok, ihana kuulla että yöt helpottuivat. Kunpa meilläkin...!! Menikö se alku helposti vai ikävöivätkö lapset tissiä? Pelkään että meidän dramaattinen 2-vuotias uhmaikäinen ei tule päästämään minua ihan helpolla sen lopettamisen kanssa, siksi jo tuskailen ja yritän vähän suunnitella miten se kannattaisi toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi tämä aihe. Meillä kanssa tollainen 1,5v tissitakiainen. Syö oikeastaan vain enää öisin, koska päiväimetykset jäivät ihan huomaamati pois. Iltaisin aina nukahtanut tissille ja herännyt 3 krt yössä. Yritin opettaa nukahtaa ilman tissiä. Kaks viikkoa on joka ilta ollut 5-30min itkua ja sitten ensimmäisen heräämisen jälkeen roikkuu tississä koko yön. Siis nukkuu tissi suussa, eikä pääse irti ilman huutoa. Huoh. Eli meillä ei ainakaan toimi osittain lopetus..

Vierailija
4/4 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 00:00"]

Muakin kiinnostaisi tämä aihe. Meillä kanssa tollainen 1,5v tissitakiainen. Syö oikeastaan vain enää öisin, koska päiväimetykset jäivät ihan huomaamati pois. Iltaisin aina nukahtanut tissille ja herännyt 3 krt yössä. Yritin opettaa nukahtaa ilman tissiä. Kaks viikkoa on joka ilta ollut 5-30min itkua ja sitten ensimmäisen heräämisen jälkeen roikkuu tississä koko yön. Siis nukkuu tissi suussa, eikä pääse irti ilman huutoa. Huoh. Eli meillä ei ainakaan toimi osittain lopetus..

[/quote]

Joo meillä kans pienikin vihjaus siihen suuntaan että tissiä ei ole saatavilla tai olen useamman tunnin poissa lapsen luota, niin seurauksena roikkuu tissillä seuraavina öinä entistä hanakammin :-D siksi luultavasti se lopetus on tehtävä kerrasta poikki -menetelmällä tai ne imetysmaratonyöt jatkuu vaan...