Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä vammaisena on perseestä

Vierailija
08.09.2020 |

.....

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat olevasi aika solmussa. Kukahan sua osaisi auttaa?

Se on kyllä puppua mitä syötetään, että vammaisen elämä on jotenkin ihanaa ja yhtä hyvää. Joku vammainen voi kyllä mielestään elää hyvää elämää rajoituksista huolimatta. Yleisesti ottaen se on kyllä este ja hidaste kun kroppa ei toimi kunnolla, eikä se elämä mitenkään yhtä hyvää kuin normaalikroppaisella ole.

Vierailija
22/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Asennetta kun ei voi muuttaa.

Minkä takia vammaisella olisi jotenkin velvollisuus olla tietyn asenteinen? Se on ihan tosiasioiden näkemistä, jos myöntää, että oma erilaisuus v*tuttaa paljon. Pakkohan sitä on jollain lailla elää silti, mutta ei ole pakko olla positiivinen tai inspiroiva vain siksi, että muilla olisi mukavampi olla. - eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan oo kivaa olla syrjitty ja kiusattu. Mielummin olisi suosittu ja pidetty. Saisi paljon kavereita. Toivon että saat kavereita ja voimia ja apua. Kunpa osaisi auttaa enemmän..

Vierailija
24/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo turhaa etsiä kavereita vanhempana mutta varmasti tosi vaikeaa kun on tommonen kiusaamistausta. Älä kuitenkaan luovuta. Tsemppiä!

Vierailija
25/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe en ikinä saa paljon kavereita kun yksikään tuttu ei edes onnitellut synttäreillä. Ja joo ei aikuista tarvi onnitella mutta kyllä ne onnittelee täysin normaaleja muita meidän perheessä. Tunnen vaan itse etten kuulu joukkoon ja mua katsotaan kieroon. Onhan se hiton naurettavaa kun tän ikäinen asuu vanhempien luona.

Vierailija
26/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe en ikinä saa paljon kavereita kun yksikään tuttu ei edes onnitellut synttäreillä. Ja joo ei aikuista tarvi onnitella mutta kyllä ne onnittelee täysin normaaleja muita meidän perheessä. Tunnen vaan itse etten kuulu joukkoon ja mua katsotaan kieroon. Onhan se hiton naurettavaa kun tän ikäinen asuu vanhempien luona.

Mä ainakin ymmärrän sua.

Vierailija
27/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu nololta mennä edes lenkille kun on niin pieni paikka että jossain Helsingissä vaan häviäisi joukkoon. Täällä on vaikeaa kun vähän ihmisiä ja juoruillaan, kyräillään yms.

Entiedä varmaan alan käymään psykologilla.

Vierailija
28/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä oikeus saada kaikki itseäsi koskevat terveystiedot, paperit sun leikkauksista jne. Ilmeisesti vanhemmat pitävät sua jotenkin lapsena.

Voisitko mahdollisesti ajaa autoa, jos se on räätälöity sun tarpeisiin?

Vierailija
29/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä pystyn autoa ajamaan ja ihan normaalia jopa. Mutta kun otin vanhemmat kyytiin kun harjoittelin kortin saannin jälkeen niin he tarrasi vat rattiin ja sanoivat että KÄÄNNY TUONNE EI SINNE! Mulla kun ei ole älyllistä kehitysvammaa niin miksi kohdellaan sitten niin. Saisinkohan omia tietojani sairaalasta ajalta kun olin 1v.tai edes jotain. Yhden paperin luin jossa mut oltiin arvioitu 5v normaaliksi mutta kuitenkin olin hypotoninen dysmorfinen yms.

Vierailija
30/31 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin he ilman syytä pitävät mua keharina. Pahinta on kun osaan ajatella itse ja en eksy jos käyn itsenäisesti kaupungilla. En vaan tajua, kaikki tämä vain koska opin tosi myöhään kävelemään ja silloin kun opin olin menossa siihen sydänleikkaukseen.

Vierailija
31/31 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vanhemmat taitaa olla suurin syy sun ongelmiin. Eivät päästä itsenäistymään. Ala hakea omaa asuntoa itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän