Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa elämässäni mitään aikaan

Vierailija
08.09.2020 |

Eipä tämä kovin hyvältä näytä. Monenlaiset asiat kiinnostaisi, mutta kun en vaan opi mitään. Eikä kukaan pidä minua vähääkään uskottavana, että voisin päästä mihinkään maailmaan sisään. Antaa olla sitten, en jaksa yrittää enää. Mikä seuraavilla kerroilla menisi enää eri tavalla. Minä en muutu millään taikaiskulla toiseksi ihmiseksi, eikä maailma muutu yhtään helpommaksi. Häpeä siitä että yhteiskunta kustantaa olemiseni on suuri, mutta sen kanssa on jotenkin opittava elämään. Harrastamaan ei näillä pikkurahoilla paljon pysty, muuta kuin selata nettiä, katsella televisiota ja käydä kävelyillä. Kaikenlaista olisi kiva puuhailla, mutta se vaatisi sitä rahaa, ja rahaa voi saada vain käymällä töissä, ja työpaikkaa minulle ei tässä maailmassa anneta. Aina löytyy joku muu joka on parempi ihan vaikka vaan täyttämään kaupan hyllyjä. Onnistuuhan se minultakin, mutta ei kukaan sitä minusta usko. Kaikkeen otetaan se jolla on edes jonkinlainen (työ)historia. Miettikää, en pysty vaikuttamaan edes sitä vähää uskottavalta. Ja olen haaveillut paljon isommastakin, ja yrittänyt mennä niitä kohti, silloin jaksoi vielä lapsekkaasti uskoa että maailmasta vaan löytyy paikka minulle. Ei sitä kukaan minulle tee, ja jos en ole tarpeeksi uskottava tehdäkseni sitä itse, minun täytyy olla ilman. Ei opiskelukaan mitään pelasta, eikä se ole mikään taikakeino kaikkeen. Olen niin historiaton ja epäonnistunut, eikä menneisyyttä saa enää muutettua. Mitä sitten vaikka opiskelisin. En minä silloin ole maailman ainoa opiskeleva ihminen, samalta alalta valmistuu satoja muitakin, jotka on sitten niitä täydellisiä staroja.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pois palstalta, täällä sitä elämää ei löydä. Ilmoittaudut kouluun, ilman koulutusta ei töitä saa. Tässä maassa on paljon maahan muuttaneita joilla ei ole mitään koulutusta tai edes kielitaitoa, ja hekin sopeutuu ja löytää töitä, joten sinun osasi on hyvä ja mahdollisuus mihin tahansa! Menneisyys ei ihmistä määritä vaan aina katse tulevaisuuteen.

Vierailija
2/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pois palstalta, täällä sitä elämää ei löydä. Ilmoittaudut kouluun, ilman koulutusta ei töitä saa. Tässä maassa on paljon maahan muuttaneita joilla ei ole mitään koulutusta tai edes kielitaitoa, ja hekin sopeutuu ja löytää töitä, joten sinun osasi on hyvä ja mahdollisuus mihin tahansa! Menneisyys ei ihmistä määritä vaan aina katse tulevaisuuteen.

Ei se menneisyys mihinkään häviä. Olen kokenut sen monta kertaa, kun pöydän toisella puolella katsotaan vaan "CV":tä ja kynää naputellen arvostelevaan sävyyn mietiskellään että "mitäs sinä oletkaan aiemmin tehnyt. Ai, etpä juuri mitään. Hyvää päivänjatkoa." Miten minä tuossa tilanteessa enää pidän katseen tulevaisuuteen, kun kaikkia kiinnostaa se, mikä minä olen tähän mennessä. Ja jos minulla ei ole mitään menneisyyttä, en ole yhtään mitään. Siinä ei yksi suoritettu vaikkapa amistutkinto paljon auta. Täydellisessä haavemaailmasta työnantajat ovat innoissaan vastavalmistuneesta elämänsä suunnan kääntäneestä ex-masentuneesta, mutta me emme elä sellaisessa haavemaailmassa. Täytyisi olla täydellinen jo nyt, ja that’s it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ketään ei kiinnosta se, että olen olemassa, mitä väliä sillä on mitä minä haluaisin. En pysty vakuuttamaan ketään.

Vierailija
4/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata katsoa eiliseen. Elä tässä päivässä ja tee jotain irsellesi ja naura!

Vierailija
5/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata katsoa eiliseen. Elä tässä päivässä ja tee jotain irsellesi ja naura!

rääh rääh :D

-eri

Vierailija
6/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Tee jotain itsellesi*--Kuten mitä?

Vierailija
7/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tietokone? Netti on pullollaan erilaisia ilmaisia mahdollisuuksia kehittää itseään.

Esim YouTube on pullollaan erilaisia opetusvideoita vaikka vieraista kielistä ohjelmoinnin saloihin. Yleensä näissä käytetyt esimerkkiohjelmat ovat ilmaisia.

Vierailija
8/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa opiskella niin on enemmän mahdollisuuksia työllistyä. Varmasti opit kun oikein yrität. Olet oppinut aiemmin ja opit jatkossakin. Jos on vähän rahaa harrastaa, niin sit eletään sen mukaan ja tehdään niitä juttuja jotka on mahdollisia.

Vierailija
9/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niitähän tuetaan ja paapotaan ja hankitaan tulkit ja kielikurssit, ja pakko on palkata kun hakevat jonnekin, että ei ole ras - sisti.

Vierailija
10/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tietokone? Netti on pullollaan erilaisia ilmaisia mahdollisuuksia kehittää itseään.

Esim YouTube on pullollaan erilaisia opetusvideoita vaikka vieraista kielistä ohjelmoinnin saloihin. Yleensä näissä käytetyt esimerkkiohjelmat ovat ilmaisia.

Mutta kun oppimiskyky on niin heikko.

Vierailija
11/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla joku koulutus?

Vierailija
12/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sakeata itsesääliä.

Vierailija
13/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä toi asenne. 

Vierailija
14/16 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä toi asenne. 

Miksi aina jauhetaan tuosta asenteesta. Ei maailma muutu toisenlaiseksi sillä, että minä vaan päätän niin! Millä tässä nyt voisi muka kasvattaa jonkun faking asenteen, ihan tyhjästä. Siitä tyhjästä on nyhdetty kuviteltua toivoa niin monta kertaa, ettei se enää onnistu.

Vierailija
15/16 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae harjoittelupaikkaa sinua kiinnostavalta alalta. Eihän siitä saa kuin sen 9e/pvä työttömyyskorvauksen päälle, mutta jollain pitäisi saada mahdollinen tuleva työnantaja vakuutettua siitä, että olet tosissasi hakemassa töitä. Työkokemusta on vaan pakko hankkia mikäli aikoo työllistyä, kukaan ei uskalla palkata ihmistä, jolla ei ole "taustaa" työnteosta.

Vierailija
16/16 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae harjoittelupaikkaa sinua kiinnostavalta alalta. Eihän siitä saa kuin sen 9e/pvä työttömyyskorvauksen päälle, mutta jollain pitäisi saada mahdollinen tuleva työnantaja vakuutettua siitä, että olet tosissasi hakemassa töitä. Työkokemusta on vaan pakko hankkia mikäli aikoo työllistyä, kukaan ei uskalla palkata ihmistä, jolla ei ole "taustaa" työnteosta.

Jaa. Kuulostaa muuten ihan hyvältä, mutta jotkut työnantajat eivät pidä tuollaisia harjoitteluita kovin arvostettavana. Ajattelevat, että tuollainen laiskamato sitten, kun ei ole koskaan oikeasti päässyt työelämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän