Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekisi mieli lähteä

Vierailija
18.10.2013 |

Suomesta. Ostaa menolippu Australiaan ja jättää tämä kylmä ja köyhä Suomi. Olen niin kypsä tähän elämään täällä peräpohjolassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä estää?

Vierailija
2/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös samanlaiset fiilikset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:36"]

ja mikä estää?

[/quote]

Perhe. Jonkun pitää elättää heitä. Olen ainoa joka meistä käy töissä. Ennenkuin uskaltaisi pitäisi olla Australiassa työpaikka odottamassa.

Vierailija
4/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:40"]

ja mikä estää?

[/quote]

Perhe. Jonkun pitää elättää heitä. Olen ainoa joka meistä käy töissä. Ennenkuin uskaltaisi pitäisi olla Australiassa työpaikka odottamassa.

[/quote] Anna mennä vain, kyllä perhe täällä pärjää. Mielummin perhe ilman märisevää, nalkuttavaa ja hapannaamaista äitiä kuin sellaisen kanssa. Mutta kannattaa muistaa, että kaltaisesi ihminen ei välttämättä löydä mistään sellaista paikkaa missä olisi tyytyväinen, tyytyväisyys on ihan itsestä kiinni.

Vierailija
5/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:45"]

ja mikä estää?

[/quote]

[/quote] Anna mennä vain, kyllä perhe täällä pärjää. Mielummin perhe ilman märisevää, nalkuttavaa ja hapannaamaista äitiä kuin sellaisen kanssa. Mutta kannattaa muistaa, että kaltaisesi ihminen ei välttämättä löydä mistään sellaista paikkaa missä olisi tyytyväinen, tyytyväisyys on ihan itsestä kiinni.

[/quote]

Kuulostat ihan mieheltäni? 

Vierailija
6/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kysyisin: mikä estää? Ei mikään muu kuin pelkuruus ja  laiskuus. Lapset eivät ole este, otat ne mukaan. Ei Suomi ole ainoa paikka jossa lapset kasvavat hyviksi ihmisiksi.

Vierailija
7/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kokemus, että ne ihmiset jotka kouluaikoina eniten ja kovimpaan ääneen huusivat että vittu mä jätän tän tuppukylän, eivät koskaan lähteneet vaan ovat siellä edelleen. Ne jotka eniten mässyttävät ja märisevät kylmästä ja köyhästä Suomesta, eivät koskaan lähde minnekään. Puuttuu rohkeus ja resurssit (älylliset ja muut), lähteminen jää pelkäksi puheeksi. Tekijäihmiset eivät jauha, vaan tekevät ja lähtevät.

*eräs joka on asunut viidessa eri maassa ja neljässä maanosassa"

Vierailija
8/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et sitten itke suomalaisia veronmaksajia hätiin kun bisnekset meneekin päin persettä. Maailma on kova paikka eikä monessakaan maassa hyysätä kuten Suomessa.

Vierailija
9/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:58"]

Kunhan et sitten itke suomalaisia veronmaksajia hätiin kun bisnekset meneekin päin persettä. Maailma on kova paikka eikä monessakaan maassa hyysätä kuten Suomessa.

[/quote]

Mun äiti on töissä Kelan kansainvälisellä osastolla ja kertoi taannoin, että laman runtelemista maista palaa nyt maitojunalla kotiin useita suomalaisia, jotka on menettäneet työpaikkansa tai joiden bisnekset on menneet persiilleen. Niille tulee päivittäin satoja kyselyjä siitä mitä tukia saa jos tulee Suomeen ja mitä tukia mies saa ja mitä tukia lapset saa. Monikaan ei tajua, ettei kuulu enää Suomen sosiaaliturvan piiriin kun on asunut vuosia muualla.

Jotenkin vähän inhottaa tuo ajattelutapa että otetaan rusinat pullasta ja muutetaan maihin, joissa veroaste on olematon mutta sitten vastoinkäymisten tullen palataan Suomeen nauttimaan verojaan maksaneiden suomalaisten tai Suomessa asuvien henkilöiden kustantamasta sosiaaliturvasta.

Vierailija
10/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:45"]

ja mikä estää?

[/quote]

[/quote]

Kuulostat ihan mieheltäni? 

[/quote] Mies en ole, mutta ulkomailla olen asunut vuosia niin perheettömänä kuin perheenkin kanssa. Nyt elämme oikein onnellisena Suomessa. Miksi siis et lähde muualle? Turha valittaa jos ei meinaa asialle tehdä mitään.

Vierailija
11/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sun toive edes realistinen, siis onko varallisuutta muutta ausseihin?

Vai puetko syyksi perheen, ettet sinne pääse?

Vierailija
12/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:53"]

Mulla on sellainen kokemus, että ne ihmiset jotka kouluaikoina eniten ja kovimpaan ääneen huusivat että vittu mä jätän tän tuppukylän, eivät koskaan lähteneet vaan ovat siellä edelleen. Ne jotka eniten mässyttävät ja märisevät kylmästä ja köyhästä Suomesta, eivät koskaan lähde minnekään. Puuttuu rohkeus ja resurssit (älylliset ja muut), lähteminen jää pelkäksi puheeksi. Tekijäihmiset eivät jauha, vaan tekevät ja lähtevät.

*eräs joka on asunut viidessa eri maassa ja neljässä maanosassa"

[/quote]

juuri näin, samaa mieltä

Vierailija
13/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on parhaillaan käynnissä tämän vuoden green card -arvonta. Antakaa kohtalon päättää. Tiedä vaikka löytäisitte itsenne jenkeistä, tuossa mahdollisuuksien ihmemaasta.

Vierailija
14/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sivusta mutta Ausseihin ei pääse yli 40-v :( siis hakemaan kansalaisuutta; työluvan voi saada mutta sitten pitää olla se työpaikka ensin. Voihan sitä tietty lähteä turistiviisumilla, etsiä työpaikkaa, palata kotiin ja hakea työlupaa sitten

Vierailija
15/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:58"]

[/quote]

Mun äiti on töissä Kelan kansainvälisellä osastolla ja kertoi taannoin, että laman runtelemista maista palaa nyt maitojunalla kotiin useita suomalaisia, jotka on menettäneet työpaikkansa tai joiden bisnekset on menneet persiilleen. Niille tulee päivittäin satoja kyselyjä siitä mitä tukia saa jos tulee Suomeen ja mitä tukia mies saa ja mitä tukia lapset saa. Monikaan ei tajua, ettei kuulu enää Suomen sosiaaliturvan piiriin kun on asunut vuosia muualla.

Jotenkin vähän inhottaa tuo ajattelutapa että otetaan rusinat pullasta ja muutetaan maihin, joissa veroaste on olematon mutta sitten vastoinkäymisten tullen palataan Suomeen nauttimaan verojaan maksaneiden suomalaisten tai Suomessa asuvien henkilöiden kustantamasta sosiaaliturvasta.

[/quote]

Kysymys johon varmaat osaat vastata: onko totta että me suomalaiset maksamme kotihoidontukea ja yksityisen hoidon tukea myös niille Virossa asuville virolaisille naisille, joiden miehet ovat Suomessa työssä ja joilla on lapsia josta kotihoidon tuen voi saada? Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!

Vierailija
16/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 21:22"]

Nyt on parhaillaan käynnissä tämän vuoden green card -arvonta. Antakaa kohtalon päättää. Tiedä vaikka löytäisitte itsenne jenkeistä, tuossa mahdollisuuksien ihmemaasta.

[/quote]

jos ausseihin haluaa, miksi jenkkeihin lähtis?? on meitä idareita moneen junaan :D

Ap ei edes pääsisi´, joten hyvähän se on syyttää perhettään.

Vierailija
17/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 21:22"]

[/quote]

LOL, please lopeta toi 70-luvulta kuulostava propaganda :D

Se on kuoleva mesta. Oli joo cool joskus toisen maailmansodan jälkeen.

Mahdollisuuksien ihmemaa mallia 'tämä vuosituhat' on Kiina.

Vierailija
18/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys johon varmaat osaat vastata: onko totta että me suomalaiset maksamme kotihoidontukea ja yksityisen hoidon tukea myös niille Virossa asuville virolaisille naisille, joiden miehet ovat Suomessa työssä ja joilla on lapsia josta kotihoidon tuen voi saada? Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!

Mä väitän, että olet ihan väärässä ketjussa...

Vierailija
19/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 21:40"]

Mä väitän, että olet ihan väärässä ketjussa... [/quote]

Kaikki Suomessa yli 1/2 vuotta työskentelevät ulkomaalaiset saavat kotimaasa olevista lapsistaan myös lapsilisät. Jossain Puolassa 110 euroa yhdestä lapsesta on hemmetin iso raha ja korvaa kivasti sitä että puolalaisen sähkärin tuntipalkka on Suomessa noin 5-6 euroa. Siihen päälle kotihoidontuki niin Puolassa elelee mukavasti suomalaisten veronmaksajien rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän