Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tyttösi haluaisi olla poika, antaisitko

Vierailija
18.10.2013 |

leikata "poikatukan" ja pukeutua "poikien" vaatteisiin? Minkäikäisen antaisit valita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, iällä ei väliä.

Vierailija
2/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki antaisin. Ei minusta mitään poikatukkaa ja vaatteita ole edes olemassa. Kyllä tytölläkin voi olla lyhyt tukka ja hän voi tykätä vaikka autoaiheisista tms vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä toisinpäin? Onko olemassa tyttövaatteita ja tyttökampauksia, joita poika ei voi pitää?

Vierailija
4/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:20"]

Toki antaisin. Ei minusta mitään poikatukkaa ja vaatteita ole edes olemassa. Kyllä tytölläkin voi olla lyhyt tukka ja hän voi tykätä vaikka autoaiheisista tms vaatteista.

[/quote]

Minustakaan mitään poikien vaatteita ja tukkaa ei ole olemassa, mutta tyttäreni on erimieltä. Nykyinen lyhyt tukka pitäisi leikata siiliksi ja alushousuissa pitää olla sepalus. Edes kirkkaan punaiset vaatteet ei kelpaa.

ap

Vierailija
5/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet saavuttavasi sillä, jos haraat vastaan, AP? Miksi vastustaisit lapsesi tahtoa ja sukupuoli-identiteettiä?

Pahimmillasi voit tehdä paljon hallaa paitsi teidän väliselle suhteelle myös lapsesi mielelle. Kai haluat hänelle hyvän itsetunnon ja kyvyn rakastaa itseään, hyväksyä itsensä sellaisena kuin on?

Vierailija
6/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kai siitä mitään haittaa olisi. Jos kyse on vaan hiuksista ja vaatteista, niin no harm done, jos taas olisi transsukupuolinen (eli tuntisi olevansa poika vaikka on syntynyt tytöksi) niin enemmän haittaa varmaan olisi siitä jos yrittäisi pakottaa tytöksi/kieltäisi ne poikavaatteet/kampauksen yms.

Varmaan juttelisin tytön kanssa jotta ymmärtäisin hänen ajatuksiaan ja tuntemuksiaan ja osaisin tukea häntä paremmin, mutta tekisin myös selväksi että hän on meille rakas eikä hänen tarvitse olla yhtään sen tyttömäisempi kuin mitä itse haluaa olla.

Vierailija
7/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, vaikka ei se varmaan helppoa olisi. Itse olen ollut tuollainen poikatyttö ja onneksi äitini antoi olla!

Vierailija
8/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni muutti oman pukeutumisensa ja.leikkasi hiuksensa siiliksi jos en tietäisi että hän on tyttö luulisin häntä pojaksi jos hän kävelisi kadulla vastaan mutta hän myös haluaa seurustella vain tyttöjen kanssa oletko ajatellut että tyttäresi saattaisi olla lesbo oman tyttäreni antaisin pukeutua juuri sillä tavalla kuin tahtoo noin 10 vuotiaasta eteenpäin eikä haittaisi ollenkaan vaikka haluaisikin seurustella tytön kanssa suvaitsemattomuus ajaa vain lapsen kauemmas

Vierailija
9/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:23"]

Entä toisinpäin? Onko olemassa tyttövaatteita ja tyttökampauksia, joita poika ei voi pitää?

[/quote]

Minusta siinä mielessä ei, etteikö voisi pitää, mutta valitettavasti sosiaalisen hyväksynnän mielessä on, koska sitä jos pojalla on selkeästi tyttövaatteet tai kampaus, ihmetellään paljon enemmän kuin siilitukkaista ja poikamaisiin vaatteisiin pukeutunutta tyttöä.

Vierailija
10/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:35"]

Mitä luulet saavuttavasi sillä, jos haraat vastaan, AP? Miksi vastustaisit lapsesi tahtoa ja sukupuoli-identiteettiä?

Pahimmillasi voit tehdä paljon hallaa paitsi teidän väliselle suhteelle myös lapsesi mielelle. Kai haluat hänelle hyvän itsetunnon ja kyvyn rakastaa itseään, hyväksyä itsensä sellaisena kuin on?

[/quote]

En haraa vastaan, annan pukeutua kuten haluaa (siiliin en suostunut, olen päättänyt myös muiden lasteni hiustyylin melko pitkään). Lähiympäristössä tämä vain herättää ihmetystä, koska luullaan pojaksi. Lapsi on myös niin pieni, ettei kuulemma ymmärrä asiaa ja lähiympäristö on sitä mieltä, että tässä toteutetaan äidin - ei lapsen - haluja.

Vierailija
11/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus taas.

Ihan minkä ikäisen tahansa.

Vierailija
12/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:35"]

[/quote]

En haraa vastaan, annan pukeutua kuten haluaa (siiliin en suostunut, olen päättänyt myös muiden lasteni hiustyylin melko pitkään). Lähiympäristössä tämä vain herättää ihmetystä, koska luullaan pojaksi. Lapsi on myös niin pieni, ettei kuulemma ymmärrä asiaa ja lähiympäristö on sitä mieltä, että tässä toteutetaan äidin - ei lapsen - haluja.

[/quote]

Hyvä juttu!

Kunhan muistat, että tärkeintä on sun lapsesi, teidän välinen suhde ja rajaton rakkaus ja hyväksyntä, ei ole mitään hätää. Lähiympäristölle ei tarvitse perustella lapsen vaatevalintoja, eikä niille kuulu hiusten pituus. MItä väliä, jos luullaan pojaksi? Lastasi se tuskin haittaa.

Mä olen iloinen, että sun asenne on noin järkevä. Ihan hatunnoston paikka!

t. Se, jolle vastasit

Vierailija
13/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen iloinen, että sun asenne on noin järkevä. Ihan hatunnoston paikka!

Ohiksena ihan samaa mieltä! :)

Vierailija
14/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pukeutua kuten haluaa. Olin itse samanlainen lapsi, enkä koskaan saanut äitini hyväksyntää. Seurauksista kärsin lopun ikäni. Nyt olen vaimo (siis ihan miehen) ja äiti ja ihan "naisellinen". Siis sellaisella suomalaisella tavalla, viihdyn farkuissa enkä meikkaa enkä käytä korkkareita, mutta joskus voin pukea päälleni jopa hameen ihan vapaaehtoisesti. Lukaisepa muuten, mitä kerrotaan diagnoosista F64.2 Lapsuuden sukupuoli-identiteetin häiriö.

Vierailija
15/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin aina pienenä olla poika ja lempivärit oli sininen ja ruskea ja leikit raisuja ja inhosin mekkoja ym.

Mutta se oli vain joku vaihe ja meni kouluikään mennessä ohi vaikka en mikään kovin tyttömäinen ollutkaan ja teininä tykkäsin jo olla tyttö.

Vierailija
16/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun 4-vuotiaalla on paljon autoaiheisia paitoja, poikien osastolta ostettuja alushousuja ja sukkia. Ei missään nimessä halua, että tukkaa laitetaan mutta suostuu pitämään sen pitkänä. Kulkee verkkareissa ja farkuissa. Sanoo itse että on poika, parhaat tarhakaverit poikia. Annan olla tuollainen, mitäs siitä. Tosiaan hiukset on pitkät, mutta jos haluaisi ne leikkauttaa, kyllä luulen että antaisin, vaikka ehkä vähän tiukkaa tekisi, hänellä on kauniit hiukset.

Vierailija
17/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin, itsekin olin lapsena poikatyttö, pukeuduin poikien vaatteisiin, minulla oli mm. poikien pyörä (mutta ei kyllä hokkareita, kuten omalla lätkää pelanneella tytölläni), lyhyet hiukset jne.

Joskus viidennnen-kuudennen luokan aikana aloin huomata, että ehkä sittenkin voisi ihan kivaa olla tyttö. Eli siinä iässä, kun pojat alkaa kiinnostaa muunakin kuin kaverina (eli lähinnä ihastuksen kohteena vielä tuossa vaiheessa).

Ihan tavallinen nainen ja äiti olen, oma tyttöni on paljon tyttömäisempi kuin minä, tosin en ole koskaan häntä pukenut vaaleanpunaisiin prinsessavaatteisiin pienenä, eikä hän sellaisia ole halunnut, mutta nykyään ihan normaali teinityttö on

Vierailija
18/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa kysyä minkäikäisestä lapsesta tässä on kysymys ?

Vierailija
19/19 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tytöt jotka ostaa vaatteitaan poikien osastolta ajattele olevansa poikia. Ei sillä ole mitään tekemistä sellaisten asioiden kanssa. Miesten bokserit etenkin ovat suosittu olovaate. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän