Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään koronan kokenutta?

Vierailija
07.09.2020 |

Millainen se oli?
Oireet?
Kuuluuko polte rinnassa koronan oireisiin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieväoireinen lyhyt tauti.

Kummallisin oli hajuaistin häviäminen, kova jano ja aivosumu.

Vierailija
2/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei, siskolla oli todettu. Ei kuulema tuntunut oikein millään eikä meinannut uskoa että se on korona.

Ei jäänyt mitään jälkioireiluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume ja ripuli veivät voimat. Meni melkein pari viikkoa että voimat palasivat.

Vierailija
4/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että mulla oli se keväällä, sain matkalta taudin, joka oli ensin tavallista kovempi flunssa ja ruokahaluttomuutta ja vatsaoireita, sittenmonta kuukautta kestänyt keuhkokuume, johon antibiootti ei tehonnut. Outoa oli, että muut perheessä eivät saaneet silloin mitään, eivät edes flunssaa.

Ja oudompaa on se, että epäilen teinilläni olleen korona nyt syksyllä. Hänen koulussaan oli silloin useamoia tartuntoja ja hän sai jonkun taudin, jossa oli kurkkukipua, vatsaoireita, ruokahaluttomuutta, yleistä huonoa, heikkoa oloa, jatkuva kova jano ja hengenahdistusta eli että oli kuulemma vaikea hengittää ja tuntui kuin joku olisi painanut rintakehää.

Ja outous jatkuu niin, että sillä kerralla kukaan muu perheessä ei saanut mitään, ei edes tavallista flunssaa.

Siis normaalisti, jos joku perheenjäsen saa flunssan, se kiertää ihan kaikilla vuoron perään. Siksi on kummallista, että on ollut kaksi erillistä kovaa hengitystieinfektiota, joita kukaan muu perheessä ei ole saanut.

Vierailija
5/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin toukokuussa.

Akuuttivaihe kesti 3 viikkoa.

Kävin 2 kertaa sairaalassa hengenahdistuksen takia (osastolla).

Positiivinen testi tuli kolmannella kerralla vasta. Kunto on yhä huono. Kun kävelen kauppaan 300 m. ja takaisin, nukun pari tuntia. Sormissa ja varpaissa on tuntopuutoksia ja kipuja.

Vierailija
6/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Ei ap

Vierailija
7/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen sairastaneeni keväällä, ei testattu, testeihin ei silloin päässyt. Omaolotesti sanoi kuitenkin, että oireeni kuulostavat vakavilta, mutta koska eivät siitä pahentuneet, en päätynyt lainkaan terveydenhuoltoon.

Keuhkokuumemaiset oireet, mutta en tiedä oliko kuumetta , hengitysvaikeus ja ahtauden tunne syvällä rintakehässä, kuin jokin "veisi tilaa" siellä, vallottaisi alaa. En uskaltanut nukkua selälläni, nukuin istuallani, tuntui turvallisemmalta, rintakehä koholla.  Hengittäminen syvään oli vaikeampaa. Oireet aluksi lieviä, pahenivat päivä päivältä.  Oireet alkoivat päänsäryllä, pahoinvoinnilla ja vatsaoireilla. Ripulia oli myös ja vatsaoireet kestivät vähän kauemmin kuin ne keuhko-oireet. Lähes kaksi viikkoa kestivät oireet.

Silmät punaiset ulkopuolelta, kuin allergiset, mutta en varma liittyikö ne myös tähän samaan tautiin. Minulla ei ole allergioita, joten mahdollista.

Vierailija
8/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen sairastavani parhsillaan. Kaikki oireet täsmää.

Vierailija
9/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testiin.

Vierailija
10/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi näiden sairastaneiden ikä. Saisi vähän käsitystä, miten se vaikuttaa eri ikäisiin. Perussairauksien utelu varmaan olisi jo yksityisyyden loukkaamista.

Vierailija
11/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testiin.

Odotaame tuloksia. Just tässä huomasin että näköjään hajuaistikin on mennyt.

Vierailija
12/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi näiden sairastaneiden ikä. Saisi vähän käsitystä, miten se vaikuttaa eri ikäisiin. Perussairauksien utelu varmaan olisi jo yksityisyyden loukkaamista.

Minä olen 58, kaksi autoimmuunisairautta, mikä on suurin stressin aihe.

Vierailija
13/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mulla oli se keväällä, sain matkalta taudin, joka oli ensin tavallista kovempi flunssa ja ruokahaluttomuutta ja vatsaoireita, sittenmonta kuukautta kestänyt keuhkokuume, johon antibiootti ei tehonnut. Outoa oli, että muut perheessä eivät saaneet silloin mitään, eivät edes flunssaa.

Ja oudompaa on se, että epäilen teinilläni olleen korona nyt syksyllä. Hänen koulussaan oli silloin useamoia tartuntoja ja hän sai jonkun taudin, jossa oli kurkkukipua, vatsaoireita, ruokahaluttomuutta, yleistä huonoa, heikkoa oloa, jatkuva kova jano ja hengenahdistusta eli että oli kuulemma vaikea hengittää ja tuntui kuin joku olisi painanut rintakehää.

Ja outous jatkuu niin, että sillä kerralla kukaan muu perheessä ei saanut mitään, ei edes tavallista flunssaa.

Siis normaalisti, jos joku perheenjäsen saa flunssan, se kiertää ihan kaikilla vuoron perään. Siksi on kummallista, että on ollut kaksi erillistä kovaa hengitystieinfektiota, joita kukaan muu perheessä ei ole saanut.

Näin myös meillä, vain minä sairastuin.

Vierailija
14/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on saanut alapeukkuja?

Suomessa on ihmisiä, jotka saivat sen jo joulukuussa 2019. Nykyään tiedetään, että korona levisi Kiinasta jo syksyllä 2019. Käytännössä juuri kukaan ei päässyt testeihin Suomessa ennen maaliskuun puoliväliä. Mulla oli lähes 4 kk kestänyt keuhkotulehdus koko kevään, mikä oli lääkärin toteama ja viruksen aiheuttama, kun ei parantunut antibiooteilla.

Tunnen muitakin työyhteisöstäni, jotka epäilevät saaneen sen jo tammikuussa ulkomailta.

Vierailija
15/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla, joka kirjoitin epälleeni koronaa, oli tuo koko kevään keuhkotulehdus.

Olen 51 v, taustalla neljä erilaista autoimmuunisairautta ja astma.

Olen saanut sen parantumisen jälkeen nyt kesällä uudia oireita nivelsärkyä, mietin, olisiko tullut reuma eli viides autoimmuunisairaus sen seurauksena. Lisäksi yhyä aikaa nivelsäryn kanssa alkoi kesällä tulla silmäoiremigreenikohtauksia, joita mulla ei ole ollut 30 vuoteen, se on siis neurologinen oire. Epäilen että voiko olla sattumaa, vai johtuuko nämä siitä kevään isommasta sairaudesta.

Vierailija
16/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on saanut alapeukkuja?

Suomessa on ihmisiä, jotka saivat sen jo joulukuussa 2019. Nykyään tiedetään, että korona levisi Kiinasta jo syksyllä 2019. Käytännössä juuri kukaan ei päässyt testeihin Suomessa ennen maaliskuun puoliväliä. Mulla oli lähes 4 kk kestänyt keuhkotulehdus koko kevään, mikä oli lääkärin toteama ja viruksen aiheuttama, kun ei parantunut antibiooteilla.

Tunnen muitakin työyhteisöstäni, jotka epäilevät saaneen sen jo tammikuussa ulkomailta.

Kaipa se teini ois voinu käydä testissä niin ei tarttis niin arpoa. Ja ne kaikki muutkin teinit siellä koulussa, oliko kaikilla väärät negatiiviset.

Vierailija
17/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin... epäilen että sairastimme sen jo helmikuussa ja kuopukselle puhkesi psoriasis.

Vierailija
18/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume sahasi viikon 37-39 välillä, päänsärky, hajuaisti meni, tasapainohäiriöt, tinnitys ja parin viikon väsymys kuumeen laskettua.

Vierailija
19/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koskaan vahvistusta taudista (oli maaliskuu), mutta luettuani oireista epäilen vahvasti sen olleen korona.

Hengitykseni oli puolet siitä mitä normaalisti, eli vedin henkeä sisään puolet normaalista. Se oli aika kamalan tuntuista kun joutui jatkuvasti miettimään asiaa. Kuumetta oli 39 astetta eli melko paha, mutta sain jatkuvasti kylmiä väreitä eli olo oli kuin toisesta maailmasta. Kurkku oli kuiva mutta niin oli muut limakalvot.

Suht kamalaahan tuo oli, mutta epäilen olleeni pahemmissakin taudeissa.

Vierailija
20/29 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testit on ihan arpomista. Jos testaaja on liian varovainen, hän työntää testipuikon vain sieraimeen, kun se pitäisi työntää todella syvälle nenäonteloon ja pyörittää siellä 10 sek. Onko kaikki testipuikot ja ne liemet johon puikko laitetaan yhtä laadukkaita, meneekö näyte tarpeeksi nopeasti oikeissa olosuhteissa laboratorioon, ei mene.

Itselläni tehtiin kaksi testiä, joista toinen positiivinen. Pahin oire oli yöllä hengitysvaikeudet. Makuaisti meni-ruuat maistui pilaantuneilta, hajuaisti meni kokonaan. Jälkioireina on ollut jalkaterien pistelyä, jotain kipua sydämen kohdalla, tajuton väsymys. Ja tosiaan ihan alussa vesiripuli. Ainut positiivinen oli laihtuminen joka kesän mittaan syöty takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi