Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilöstövuokrausyritykset: syöpä vai mahdollisuus?

Vierailija
07.09.2020 |

Omat kokemukseni nollatuntilaisena ekstratiskaajana. Paskaahan se oli.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, vihaan sanan syöpä käyttöä adjektiivin kaltaisena määritteenä.

Vierailija
2/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatyylinen otsikko, todella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vuoden vuokratyötekijänä yhdessä firmassa, jonka jälkeen se firma vakinaistia mut. Eli mulle se olli hyvä keino saada työpaikka.

Vierailija
4/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on välimalli siihen kuuluisaan paikalliseen sopimiseen ja yleissitovien jäykkien sopimusten noudattamiseeen. Firma uskaltaa ottaa työntekijän, koska siitä pääsee eroon myös. Vähän tuntuu lain kiertämiseltä, mutta toisaalta jotkut on myös vakinaistettu.

Vierailija
5/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin ison oranssisen teen olevan sisaryrityksineen ekaa. Osaamaton työnjohto ja ainakin lähimmäiseni palkat taidettiin maksaa mutu tuntumalla. Myöskin tieto vakinaisesta ja määräaikaisesta työsuhteessa oli hämärtynyt.

Muille isoille toimijoille antaisin mahdollisuuden. Näille jotka ovat olleet toiminnassa 30v. Eiköhän niissä ole homma jalostunut ja oikeasti lain mukaista.

Vierailija
6/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle esimerkiksi sopisi hyvin tehdä keikkaa henkilöstövuokrauksen kautta. Mutta kun ne eivät ota edes listoilleen viiskytä täyttänyttä :(  Voisivat ihan rehellisesti laittaa sivuilleen että päälle 35v, älkää vaivautuko, emme teitä halua.

Vierailija
7/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tosi paljon firmasta. Mun kämppis joutui lypsämään 8 vuohta 1,5 tunnin junamatkan päähän. Matkoja ei maksettu, perillä reilun tunnin homma ja kotiin.

Itse olin n 8 kk vuokratyöfirman listalla. Sain heti vakikohteen ja extratöitä niin paljon kun halusin. Kilometrit korvattiin, myös työmatkoilta. Ajoa tuli n 100 km/päivä, joten verottomat kilometrikorvaukset oli mahtava lisä.  "Toimiston pojat" kyseli säännöllisesti, että miten menee ja sanoivat, että jos alkaa kyllästyttämään niin katsotaan jotain muuta. Muistuttivat, etten ole mihinkään sidottu. Firma, joka mua vuokratyöfirman kautta vuokrasi, olisi halunnut palkata mut omille listoille, mutta edut vuokratyöfirmassa oli niin hyvät, etten halunnut. Kyse oli siivoustyöstä, joten en halunnut sitoutua sinne. Vuokrafirman kautta mulla oli myös päivän irtisanoutumisaika, puolin ja toisin. Joulupaketinkin sain. 

Vierailija
8/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle esimerkiksi sopisi hyvin tehdä keikkaa henkilöstövuokrauksen kautta. Mutta kun ne eivät ota edes listoilleen viiskytä täyttänyttä :(  Voisivat ihan rehellisesti laittaa sivuilleen että päälle 35v, älkää vaivautuko, emme teitä halua.

Se olisi mahdollisuus juurikin meille vähän vanhemmille, joilla ei ole elatusvelvollisuutta, lainoja, jne jotka haluaisi ihan vaan harrastella sitä työntekoa oman maun mukaan. Mutta totta kai se on uhka ihmiselle, joka tarvitsee sitä työtä voidakseen elättää itsensä ja perheensä.

Vierailija
9/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä- että

Pienet työnantajat tilapäisväeksi eivät voi juuri muuten palkatakaan raskaiden vastuiden takia.

Vierailija
10/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuokrafirma, missä nyt olen, tuntuu pitävän huolta, että saan asianmukaisempaa palkkaa. On se vieläkin hieman alimitoitettu, mutta parempi kuin kukaan muu suostuisi maksamaan. Lisäksi voin itse sanella milloin olen töissä, ja pidän sitä etuna. Voin myös halutessani pitää suit sait sukkelaan palkatonta lomaa, jos haluan reissata.

Vierailija
11/11 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt jo neljännessä vuokrafirmassa töissä. Mun mielestä vuokrafirmat on parempi vaihtoehto ku ei mitään, mut kyllähän sitä mieluiten olis jossain vakituisessa työssä. Keikkatöissä on kyllä tosin se hyvä puoli, että voi valita milloin työskentelee ja miten paljon. Mulle keikkafirmat on ainakin mahdollistanut työkokemuksen saamisen. Jos oisin boikotoinut niitä vuosia sitten ni en tiiä missä olisin.

Ensimmäiseen menin kun valmistuin ekaan ammattiini, olin siinä puoli vuotta ennen kuin hain toiseen vuokrafirmaan, koska keikkoja oli niin huonosti enkä niin kokemattomana saanut vakituista työpaikkaa mistään. Toisessa vuokrafirmassa olin kaksi vuotta ennen kuin lopulta sain ensimmäisen vakituisen työni, jossa olinkin sit monta vuotta. Sit päätin lähteä opiskelemaan toiseen ammattiin ja opiskelun ohella olin keikkatöissä vuokrafirmassa sekä yhdessä toisessa työpaikassa. Siinä vuokrafirmassa oli kuitenkin semmonen systeemi et jos ei tiettynä aikana tehnyt yhtään keikkaa niin tippu listoilta pois ja mullehan sit kävi niin. Päätin keskittyä enemmän kouluun ja siihen toiseen työpaikkaan. Sit tuli korona ja toinen työpaikka meni kiinni. Valmistuin keväällä koulusta ja jäin työttömäks ja joku aika sitten pääsin jälleen yhteen vuokrafirmaan töihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän