Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö lapsia, joilla ei ole ollut uhmakausia lainkaan?

Vierailija
16.10.2013 |

Löytyykö jo kouluikäisiä lapsia, joilla ei ole ollut uhmaikää tai muutakaan sen tyylistä? Itselläni on ekaluokkalainen tyttö, jolla alkoi oma tahto näkyä vasta 5-vuotiaana, ja silloinkin hyvin lievästi. Aiemmin oli aina houkuteltavissa johonkin muuhun hommaan, jos meinasi alkaa kiukuttelun. Raivarin sai pienenä tasan kerran, kun oltiin ostoskeskuksessa, vein häntä rattaissa, enkä viitsinyt helteen takia ottaa syliin, siitä suuttui. Nyt isompana kiukutellut jonkin verran, mutta uhmaikää ei edelleenkään ole näkynyt. Temperamentiltaan on hyvin rauhallinen, kuten me vanhemmatkin. Millaisia lapsia teillä muilla on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä, mutta ovat autistisia.

Vierailija
2/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikä voi olla raju jos aiemmat uhmat on ohitettu. Tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkennan nyt omalta osaltani sen verran, että omani ei ole erityislapsi vaan ihan tavallinen tyttö, reipas, sosiaalinen ja hyvin koulussa pärjäävä.

ap

Vierailija
4/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä itse olin kuulemma tämmöinen. Ei uhmaa, ei kiukkua, ei tahtomista, ei murrosiässäkään. aikuisena en oikein meinaa pärjätä elämässä, psykologin avulla joutunut yrittämään löytää omaa tahtoa ja itsevarmuutta. Vaikeaa silti.

Vierailija
5/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 13-v, ei ainuttakaan uhmaa koettu. Murkkuikää odotellessa

Vierailija
6/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 10v poika jolle yritän nyt jämäkkyyttä opettaa. Pelottaa, että menee kaikkeen hulluun mukaan, koska on niin sopeutuvainen.

Vierailija
7/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme lasta eikä mitään kokemusta uhmaiästä. Lapset 8v, 5.5v ja 2.5v. Jotain hetkellisiä uhmakohtauksia on ollut mutta ei mitenkään voi puhua mistään kausista. Esikoinen on rauhallinen, nuoremmat varsin energisiä ja villejä. Tai sitten mä en vaan ole huomannut uhmaikää... Koskakohan tuo nuorimmainen olisi "uhmannut" jostain viimeksi? Noin kuukausi sitten taisi heittäytyä veteläksi kun yritin laittaa rattaisiin, kesti ehkä 2 minuuttia tuo kohtaus.

Vierailija
8/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisemme, poika, kuukauden vaille 18-vuotias. Jos hänelle tulee uhma- tai murrosikä, niin se on sitten todella myöhäinen sellainen.

No, sisarukset ovat kyllä sittemmin korjanneet kokemamme puutteen eri ikäkausien kuohuista.

Vierailija
9/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla uhma- ja murrosiästä huomaamattomasti selvinneillä ei ole ongelmia omassa identiteetissä. Toiset ovat rauhallisia temperamentiltaan, mutta silti hiljaisen päämäärätietoisia. Ympäristö voi nykyään sivuuttaa hiljaisimpien tahdon, jos oletuksena on kova ulospäinsuuntautuminen.

Vierailija
10/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin 13v, aina ollut "kiltti", ei ole ikinä tarvinnut esim puistossa miettiä miten käyttäytyy,  ei siis ikinä tarvinnut opetella anteeksi-pyyntöä. Pääsimmekin helpolla kunnes sisarus syntyi, nyt tiedämme minkälainen haastava lapsi voi olla. 

On hän vieläkin hyvin käyttäytyvä,  mutta early days:)

Vierailija
11/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12 v lapsi joka ei ole edes kiukutellut koskaan. täysin normaali kuitenkin.

Vierailija
12/12 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelulapset voisivat varmaan tällaisia olla, hehän eivät uskalla kiukutella, olla äänekkäitä tai näyttää negatiivisia tunteitaan. Ns. näkymättömiä lapsia.

Uhmaikä ja murrosikä kuuluvat lapsen kehitysvaiheisiin. Jos lapsi on vihainen kotonaa, hän on turvallisesti kehittynyt ja luottaa, että vanhempi rakastaa eikä hylkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän