Mitä mieltä siitä, että olen avioliitossa vain rahan takia?
Olen vähän reilu viisikymppinen nainen, 2 vanhinta jo lähtenyt kotoa, yksi 20v-vielä toistaiseksi kotona. Miehen kanssa ei mitään yhteistä (en tykkää juuri keskustella, vaan vietän aikaa omissa oloissa ja hevosen kanssa), ei seksiä, eikä paljoa muutakaan, mutta yksin minulla ei olisi varaa pitää tätä elintasoa (mm. hevonen, autot, lomamatkat, vaatteet jne).
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:11"]
No miehellä on kyllä aivan varmasti kuvioissa toinen nainen, ja varmaan useampiakin koska seksiä ei ole enää kanssani aikoihin harrastanut vaikka se miehelle onkin aina ollut tärkeää. Tuossa joku aiak sitten yritin tehdä aloitetta, mutta sanoi ettei pysty henkisesti. Mieleni tuosta kyllä pahoitin, mutta eipä tuo ole ykkösasia elämässäni. Tietysti mielummin eläisin ilman tuollaista miestä, mutta ei minulla olisi varaa isoon asuntoon, omaan autoon ja hevoseen.
ap
[/quote]
VIttu mikä luuseri olet. Olisiko kannattanut hankkia kouutus ja kunnon ammatti, ettei tarvitsisi elää tuollaista paskaelämää?
Hävettää kaltaisesi naiset. AI mut sun lapset on varmaan tosi onnellisia kun loisit vuosikausia aikanaan himassa " lasten takia"...
Omasta näkökulmastani katsottuna tuo on todella surullista, enkä missään tapauksessa haluaisi olla ap:n tilalla. Vaikka itselläkin on pitkä liitto takana ja suurimmat alkuhuumat jo aikoja sitten ohi, niin tilalle on tullut syvä rakkaus ja ystävyys miehen kanssa. Sitä en vaihtaisi mihinkään elintasoon, vaikkei meillä mitenkään huonosti silläkään puolella mene.
Mutta jos tilanne on ok ap:lle ja miehelle ja molemmat tyytyväisiä tai jopa onnellisia, niin mikäs siinä. Kaikkea hyvää heille :)
Miksi et samalla rakastaisi sitä miestäsi, kun se siinä kuitenkin on?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:45"]
Miksi tuo syy olisi muita syitä huonompi? Onhan avioliitto myös taloudellinen sopimus. On onnekasta jos rakkaus molemminpuolisena kestää läpi elämän mutta jos niin ei kuitenkaan käy, ei ole mitään syytä hylätä silti puolisoa kun on kerran yhteen lupautunut.
[/quote]
Helppo sanoa jos on itse se joka elää siivellä. Toinen asia on jos joutuu maksamaan toisen elämän vaikka se toinen ei tuo kuin kärsimystä sinun elämääsi
No kait se jotain tuo. Eiköhän äijä ois lähteny jo ajat sitten jos eukko pelkkää kärsimystä tois?
Rakkaus voi haihtua ajan myötä uudenkin kumppanin kanssa. Niinhän tavallisesti käy ja suhde menee arkiseksi. Tilastollisesti jo kerran eronneiden liitot kestävät heikosti. Jos nyt on ollut miehen kanssa 20-vuotta yhdessä ja ei ole mitään ongelmia kuten väkivaltaa ja mieskin vaikuttaa suht. tyytyväiseltä niin minusta tuollaisessa suhteessa voi ihan vain olla ja antaa miehen vaikka panna muita naisia selän takana jos ei kiinnosta.
Ei se elämä välttämättä muutu sen paremmaksi vaihtamalla ja tuossa iässä sitä yhteiselämää on jo vietetty sen ensimmäisen puoliskon kanssa jopa 20-30 vuotta.
Tosin itse varmaan antaisin miehelleni vaikka tämä ei enää olisikaan romanttisessa mielessä yhtään kiinnostava, mutta saattaahan ap:n tilanteessa olla kyseessä vain sellainen tapaus että mies itse ei halua aloittajan kanssa seksiä. En tiedä kumpi pihtaa tai pihtaako kumpikin.
Minusta rakkauden perässä on järjetöntä juosta, koska se on hyvin usein ohimenevä tunnetila. Liitto voi rakentua muullekin ja ajanmyötä rakentuvalle kumppanuudelle.