Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ositukseen köyhälle

Vierailija
15.10.2013 |

Omistan ex-puolisoni kanssa asunto-osakkeen, josta yhteistä velkaa 189t (mies ei ole maksanut penniäkään...)

Olen henk.koht eron jälkeen ennen ositusta lyhentänyt summaa n. 10 t eurolla, mutta velan arvo nyt em. Miehellä velkaa 15t, minulla luottokorttilaskua 800e. Miehelle jää vanha auto, jonka arvo 500e.

Miten menee ositus? Mies pyytää 7t euroa, mutta asunnon velkoineen ja irtaimistoineen jää minulle, lunastan asunnon itselleni. Onko kohtuullista? Asunnon arvo välittäjän mukaan n. 200-205 t.

Molempien pankkitileillä avioeropäivänä niin pieniä summia rahaa, että niillä ei merkitystä.

Kiitos, jos joku ystävällinen auttaa. Olen köyhä ja tyhmä ja pelkään tulevani huijatuksi jälleen kerran.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen eikä luottaa tällaisissa asioissa tähän palstaan.

Vierailija
2/3 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ositus tehdään sen päivän saldoilla, koska eroa on haettu. Kaikki menee puoliksi sen mukaan, mitä summia on tuolloin ollut.Teillä on velkaa siis yhteensä 189 000 + 15 000 + 800 eli 204 800. Asunnon arvon kanssa suunnilleen saman verran, joten käytännössä kummallekaan ei jää mitään. Jos haluat asunnon, sinun on otettava asunnon arvon verran lainaa, koko summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kunnalliseen oikeusaputoimistoon välittömästi; sieltä saat asiantuntevaa apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi