Honkasuo Helsinki asuinalueena
Kommentit (17)
Olen asunut 30 vuotta Helsingissä, enkä ole kuullutkaan tuon nimisestä paikasta. Kiitos tiedosta, että tuollainenkin alue täällä on.
En asu alueella, mutta muutin Myyrmäestä hiljattain pois. Honkasuolta on huonot liikenneyhteydet ja alue on ängetty kahden levittoman asuinalueen eli Myyrmäen ja Malminkartanon väliin. Lapsiani en laittaisi kummankaan alueen kouluun. Ulkoilemaan pääsee ihan mukavasti, se on positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 30 vuotta Helsingissä, enkä ole kuullutkaan tuon nimisestä paikasta. Kiitos tiedosta, että tuollainenkin alue täällä on.
Honkasuolla oli ennen suota ja kaunista metsää, siellä oli ihana ulkoilla! Oli tosi iso viheralue Myyrmäestä Malminkartanon täyttömäelle ja Konalaan. Sitten rakennettiin Honkasuo ja tuhottiin mm. ihana lepikko, jossa oli paljon perhosia ja sieniä, ihan ruokasieniäkin. Viheralueita tuhotaan ihan urakalla "kaupunkirakenteen tiivistämiseksi". Kaikki vähänkin kauniit paikat rakennetaan, jopa pienet puistikot tuhotaan. Raha edellä joka paikkaan. Vantaa tekee samaa tuhotyötä. Esim. Myyrmäen Louhelasta tuhotaan kirkon vierestä kaunis koivikko, joka on keväisin ihan täynnä valkovuokkoja. Tilalle kerrostaloja. Siitä vähän matkan päästä vedetään kuntoilu- ja viheralue matalaksi, jotta saadaan joku jättipäiväkoti. Hiilinielut tuhotaan ja jätetään vain pari puuta.
Mutta asuinalueena näyttää söpöltä ja sinne on rakennettu nättejä kaupunkitaloja.
Se on ihan skutsia. Todella sivussa kaikesta ja surkeat liikenneyhteydet. Keskeneräisen näköinen pussinperä. Eikä sieltä pääse edes pois kuin vain yhtä ainoaa tietä pitkin.
Hei,
Itse olen saanut Honkasuosta todella hyvän käsityksen. Ystäväperhe asuu Honkasuolla ja itse liikun sinne nimenomaan julkisilla. Minusta Honkasuolle on erinomaiset yhteydet. Myyrmäen asemalta kävelee heille noin 7 minuutissa ja usein ostan lapsille pienet tuliaiset matkalla Myyrmannista :) Myös bussilla poikittaislinjat tulevat hyvin Myyrmäkeen. Myyrmäen ja Malminkartanon epämääräisiä ihmisiä ei ainakaan minun mielestä alueella ole näkynyt.
Ystävät valittelivat myös, että autolla Honkasuolle on ainoastaan yksi tie. Tänä vuonna on kuitenkin valmistumassa autotie Honkasuolta myös Myyrmäkeen, joka helpottaa autolla liikkumista ja asioilla käyntiä.
Perheen lapset ovat saaneet paljon kavereita alueen muista lapsista ja Honkasuolla saa kuulemma olla juuri niin "yhteisöllinen" kuin itse haluaa.
Itsekin olen sieltä katsellut sopivia asuntoja :)
Honkasuota rakennetaan kuin "Iisakin kirkkoa". Ongelmia ollut alusta saakka, mm turvemaata löytynyt maaperästä ja kaavaa jouduttu muuttamaan. Olisi jo aika saada alue valmiiksi ja julkinen liikenne toimivaksi. Söpöjä taloja siellä valmistunut ja rakennettu paljon puusta mikä hyvä asia.
Hei come on, se on Malminkartanoa, eli paljoa ei voi odottaa. Onnea vaan kaikille, ketkä maksavat 500ke laatikoista siellä ongelmien ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Uudelleenbrändätty Malminkartanon takainen ryteikkö.
Sinne rakennetaan taas yhtä punavihreän utopian mukaista mallikaupunkia josta inhat autopaikat on poistettu kokonaan ja onnellisesti hymyilevät parempiosaiset hoitavat kauppareissunssa ja pikku Camomilla-Lieselote Törhösen tarhareissut sähköpotkulaudalla elinvoimaisen piazzan kahviloiden ja putiikkien välistä ikuisen välimeren auringon hehkuessa arkkitehdin havainnekuvissa ja kaskaiden sirkuttaessa taustalla.
Honkasuo kaavoitettiin ENNEN Sinnetännemäen "punakommuuni-ei-autoja-ei pientaloja" typeryyttä.
Sinnemäkeä harmittaa, että tänne tehtiin pientaloja. Tämä on siis hyvä. Naapurikaupunginosan ennättivät punikit pilaamaan, nimitäin Kuninkaantammen.
Honkasuo ei ole ihmisvarasto ilman parkkipaikkoja, vaan täällä on ihmisten kokoisia pientaloja.
Ainutlaatuinen paikka. Kehäkolmosen sisäpuolella, mutta niin syrjässä kaikesta, kuin olla ja voi. Ruokakauppa Vantaalla. Sopivasti siinä tunnettujen eliittialueiden Myyrmäki, Malminkartano ja Kannelmäki välissä...Voi elämän kevät. Tulee mieleen se edellinen p a s k a n päälle stailaus eli Mustalahti muutettiin Aurinkolahdeksi ja rakennettiin uusia kerrostaloja sinne. Sieltähän löytyykin sitten ne ns. "Mogadishu Avenuet" ja "Autonpolttajan aukiot"...Ennemmin vaikka Espooseen Saunalahteen.
Myyrmäen ja Malminkartanon vieressä kertoo kaiken oleellisen. VÄLTTÄKÄÄ.
Siinä Malminkartanon jätemäen paikkeilla on kivasti käärmeitä ja punkkeja eli ehanaa lapsiperhealuetta.
Jännä juttu. Asun täällä lapsien kanssa ja alueella on niin rauhallista, että ei uskoisi edes asuvansa pääkaupunkiseudulla. Malminkartanon pohjoinen puoli on rauhallista aluetta ja Honkasuo lähempänä pohjoista Malminkartanoa.
Myyrmäen rauhallinen puoli myös lähellä Honkasuota, ei mitään moitittavaa ole ollut. Olen täällä vuodesta 2017 asunut ja alue on oikea lintukoto. Jännä että täällä tuntuu huutelevan ne jotka ei täällä edes asu. Kaikki ystäväperheemme ovat aina ihailleet tämän alueen rauhallisuutta.
Mielenkiintoinen alue. Luin että ruokakauppa tulossa Honkasuontien varteen. Kauniita taloja ja yhteydet hyvät nykyään.
Tämän artikkelin mukaan Helsingin suurin nousija viime vuonna
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8fca4b2d-b1b3-445b-816c-e3c…
Taloja vaan harvoin enää myynnissä. Olisi pitänyt olla valppaana aikaisemmin.
Moi, itse asumme Honkasuolla ja olemme viihtyneet todella hyvin. Mukava symppis asuinalue. Myyrmäen todella kattavat palvelut ihan vieressä ja junalla pääsee hyvin kulkemaan. Tänä kesänä Honkasuon itäpuolta on viimeistelty, länsipuolihan on vielä todella kesken. Itäpuoli on nyt tosi kivanoloinen ja näköinen, toivotaan, että myös länsipuolesta tulee yhtä nätti. Asuntojen hinnat vielä suht maltillisia verrattuna ihan ok sijaintiin, ainakin meille toimii hyvin :)