Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojelun typeryys?

Vierailija
12.10.2013 |

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288608864187.html

Hirvittävä uutinen Britanniasta. Alkoholisti äidin lapsi kuoli nälkään ja muumioitui sänkyynsä.

Olen itse tehnyt lastensuojeluilmoituksen pahasti alkoholisoituneen perheen lapsesta ja onneksi tämä lapsi pelastettiin. Äitikin perheessä joi todella paljon ja lapsi juopporemmin keskellä.

Tässä tapauksessa toimittiin ihan oikein

Mutta tiedän tapauksen jossa isä pahoinpiteli pahoin juovuksissa ollessaan lastaan ja silti nämä saavat olla perheessä. Perheen äiti ei niin paljon juo, mutta ei kuitenkaan kanna vastuuta ja suojele lapsiaan. Ymmärrän, että on vaikea tehdä päätöstä, mutta jos perheessä toinen pahoinpitelee hengenvaarallisesti lasta eikä toinen ole kykenevä eroon niin pitääkö lasten oikeudet unohtaa?

Alkoholistiperheissä joissa ei ole väkivaltaa ja toinen vanhempi huolehtii lapsista voi lasten olla parempi kotonaan kuin jossakin sattumanvaraisessa sijoituspaikassa.

Tuntuu kummallisesta, että raittiiden väsyneiden äitien lapsi huostaanotetaan, mutta alkoholista ja huumehelevetissä eläviä lapsi ei. Kun ihminen on sekaisin päihteistä ei hän pysty hoitamaan lasta sen tajuaa jokainen.

On kummallista, että väsynyt apua hakeva vanhempi ( joka on siis vastuuntuntoinen ) leimataan heti lastensuojelussa ja sitä leimaa sitten kannetaan samalla kun todellisiin ongelmiin ei puututa.

tuntuu, että lastensuojelusssa on töissä liikaa typeriä virkailijoita jotka takertuvat kummallisiin asioihin eivtkä käytä ihan selvää maalaisjärkeä päätöksissä. Toki hyviäkin virkailijoita on, mutta liikaa ihan vinksinvonksin virkailijoita jotka tarraavat kiinni ihmisiin joissa ei mitään vikaa ole vaan vain inhimillistä väsymistä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotitpa hienosti....kuka lienetkin et  ajattele näköjään niin kun kaikki muut....minulta vietiin lapset,syyt olivat nämä...useat muutot,ihmissuhteiden vaihtuminen,uskonto,mielenterveys. no niin...eli kolme miestä minulla on ollut ja kaikki pettivät minua joten ero tuli.masensihan se.muutot sen takia kun sossu ahdisteli muuttamaan eikä antanut asuntoa lapsiystävällisemmältä paikalta,asuin slummissa jossa huumeiden käyttäjiä ja vankilasta vapautuvia,joten halusin pois sieltä kun sossu aikanaan pakotti muuttamaan sinne koska vapaita asuntoja ei ollut muualla kuulemma.olen uskovainen ja käyn vapaakirkossa ja meillä pidettiin myös kotona tilaisuuksia.yhteisiä luterilaisten kanssa välillä. minua ei ole koskaan diagnosoitu sairaaksi,masennusta aikanaan kyllä joka loppui kun viimeinen ero oli takana.minulla on kolme vuotta ollut valvotut tapaamiset kaksi tuntia. olen nyt naimisissa uskovaisen luotettavan miehen kanssa,meillä on omakotitalo,työpaikat ja kävin psykologisissa tutkimuksissa omasta pyynnöstäni eikä minussa todettu mitään,sain suosituksen että lapset palautettaisiin takaisi. alkoholia emme ole ikinä elämässä käyttäneet ja meillä on omiakin yhteisiä lapsia tänäpäivänä. sossu vaan ei anna lapsia,.edes kotiin tapaamisiin.

Vierailija
2/7 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon voimia sinulle taistella lastesi puolesta. En joskus aiemmin olisi uskonut tällaisiin tapauksiin ( itselläni ei tätä kokemusta ole), mutta tapasin muutamia lastensuojelun työntekijöitä ja täytyy sanoa, että kauhistuin. Järkeviä ja inhimillisiäkin lastensuojelun ihmisiä toki on.

Nythän tehdään sitä kirjaa lastensuojelussa tapahtuneista vääryyksistä, toivottavasti saisit jostakin apua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ajatuksia aiheesta!

Vierailija
4/7 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni äiti väsyy irrottautuessaan väkivaltaisesta taikka juovasta puolisosta. Tällöin kun lastensuojelu käy kimppuun on se epäinhimillistä. Kun taas nainen jää elelemään jupon kanssa ja antaa lasten surata perhehelvettiä ja kokea väkivaltaa lastensuojelu ei puutu mitenkään.

Vierailija
5/7 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:29"]

kirjotitpa hienosti....kuka lienetkin et  ajattele näköjään niin kun kaikki muut....minulta vietiin lapset,syyt olivat nämä...useat muutot,ihmissuhteiden vaihtuminen,uskonto,mielenterveys. no niin...eli kolme miestä minulla on ollut ja kaikki pettivät minua joten ero tuli.masensihan se.muutot sen takia kun sossu ahdisteli muuttamaan eikä antanut asuntoa lapsiystävällisemmältä paikalta,asuin slummissa jossa huumeiden käyttäjiä ja vankilasta vapautuvia,joten halusin pois sieltä kun sossu aikanaan pakotti muuttamaan sinne koska vapaita asuntoja ei ollut muualla kuulemma.olen uskovainen ja käyn vapaakirkossa ja meillä pidettiin myös kotona tilaisuuksia.yhteisiä luterilaisten kanssa välillä. minua ei ole koskaan diagnosoitu sairaaksi,masennusta aikanaan kyllä joka loppui kun viimeinen ero oli takana.minulla on kolme vuotta ollut valvotut tapaamiset kaksi tuntia. olen nyt naimisissa uskovaisen luotettavan miehen kanssa,meillä on omakotitalo,työpaikat ja kävin psykologisissa tutkimuksissa omasta pyynnöstäni eikä minussa todettu mitään,sain suosituksen että lapset palautettaisiin takaisi. alkoholia emme ole ikinä elämässä käyttäneet ja meillä on omiakin yhteisiä lapsia tänäpäivänä. sossu vaan ei anna lapsia,.edes kotiin tapaamisiin.

[/quote]

Jo tämän tekstin perusteella voi päätellä, ettei ole kaikki muumit laaksossa, intiaanit tiipiissä ja muumiot pyramidissa.

Vierailija
6/7 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ap,mun mies tukee mua ja todella aloitamme nyt hallinto oikeuteen viemään huostaanoton purku anomusta.tämän paikkakunnan sossu antaisi lapseni meille ja on kehunut miten hyvin hoidan lapseni ja kotini,mutta edellisen paikkakunnan sossu joka huostaanoton teki,ei antaisi vielä.

Vierailija
7/7 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 19:14"]

kiitos ap,mun mies tukee mua ja todella aloitamme nyt hallinto oikeuteen viemään huostaanoton purku anomusta.tämän paikkakunnan sossu antaisi lapseni meille ja on kehunut miten hyvin hoidan lapseni ja kotini,mutta edellisen paikkakunnan sossu joka huostaanoton teki,ei antaisi vielä.

[/quote]

Voimia taisteluun.

t: Ap