Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai sen voi täällä tunnustaa

Vierailija
12.10.2013 |

Inhoan bussilla matkustamista, kun stressaan aina sitä, vastaako kuski tervehdykseeni vai ei. Mulla tulee aina paha mieli jos kuski vaan tuijottaa takaisin, muttei sano mitään. Välillä kuskit tervehtivät edelläni tai jälkeeni tulevia, mutteivät minua, enkä tiedä mistä se johtuu. Märehdin sitten koko matkan ajan, että mikäköhän mussa on vikana. Koko kesän liikuin pyörällä joka paikkaan tämän vuoksi ja nyt ahdistaa, kun on taas pakko matkustaa bussilla. P***a itsetunto ja pienet ovat ongelmani, tiedän.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siel Helsingin suunnalla taideta ees tervehtiä! Täällä maalla tervehditään aina ja usein käydään vielä viikonlopun kuulumisetkin läpi :)

Vierailija
2/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudulla ei kyllä koskaan tervehditä. Toista oli eräässä Pohjois-Amerikan suurkaupungissa, jossa kuskit tervehtivät mennen tullen. Siellä oli muuten myös käytäntö, että yksin matkustava nainen sai jäädä iltaisin pysäkkien välille, jos koki sen turvallisemmaksi ratkaisuksi. Voisi toimia Suomessakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tervehtii Helsingissäkin. Jos itse olet kuin riivinrauta, mitä voit odottaa.

Mutta ap:n ongelmat ovat kylläkin ihan jossain muualla. 

Vierailija
4/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kovin moni bussikuski täällä tervehdi. Turha siitä on hernettä nenään kiskaista. Itse tervehdit jos haluat ja annat bussikuskin vastata tai olla vastaamatta. That´s it. 

Vierailija
5/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! :)

Huomaan kyllä provoksi mutta kerron että itse Tamperelaisena huutelen kuskille "Kiitos" tai "Heippa" ja se on vaan niin mukavaa. Valtaosa kanssamatkustajista pitää minua joko A) hulluna B) humalassa C) ulkopaikkakuntalaisena.

Kuskikin varmaan pissaa alleen kun joku huutelee sille.

Lisäyksenä vielä sanon että kun menen bussissa istumaan jonkun viereen niin selvällä suomenkielellä, ihan kohtuullisen suurella äänellä kysyn vieruspenkkiläiseltä: "Anteeksi, voiko tähän penkille istua?" Herättää melko laajalti huomiota ihan muidenkin lähellä istuvien keskuudessa -miten joku puhuu ja ihan kohteliaasti.

Reipas: "Kiitos" Kun joku taas tekee tilaa ja päästää pois sieltä ikkunapaikalta: USKALLA VIELÄ SILMIIN KATSOA ja ehkä HYMYILLÄKIN!  :D

Vierailija
6/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 10:23"]

Kyllä ne tervehtii Helsingissäkin. Jos itse olet kuin riivinrauta, mitä voit odottaa.

Mutta ap:n ongelmat ovat kylläkin ihan jossain muualla. 

[/quote]

Niin, itse siis tervehdin aina kuskeja, ja osa tietenkin tervehtii takaisin ja jotkut nyökkäävät. En siis "riivinrautana" astele sisään ja odota, että minua tervehditään, mutta olisihan siihen tervehdykseen kiva saada muukin vastaus kuin vihainen tuijotus.

ap

Vierailija
7/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 10:28"]

Huomaan kyllä provoksi mutta kerron että itse Tamperelaisena huutelen kuskille "Kiitos" tai "Heippa" ja se on vaan niin mukavaa. Valtaosa kanssamatkustajista pitää minua joko A) hulluna B) humalassa C) ulkopaikkakuntalaisena.

[/quote]

Ei ole provo vaan tuli ihan suoraan sydämestä. Mutta kiitos vastauksestasi. Itsekin pidän kovalla äänellä vieraille ihmisille kohteliaasti puhuvia omituisina tai vähintäänkin tamperelaisina :D

ap

Vierailija
8/8 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tervehdin aina bussikuskia täällä Helsingissä ja Tampereella asuessani myös Tampereella. Molemmissa kaupungeissa osa vastaa ja osa ei. Osa ehtii jopa tervehtiä ennen minua. Joskus jos kuljettaja selkeästi katselee jonnekin muualle niin en tervehdi koska väkisinkin huomaan että kaikki kuljettajat eivät matkustajia halua tervehtiä. Katson kuitenkin aina kuljettajaa ja hymyilen. Älä siis ap stressaa. Minäkin olen monesti kajauttanut kovalla äänellä ja iloisesti hymyille että huomenta ja saanut vastaukseksi murhaavan ja tuiman katseen.

En tiedä miten ap oppisit olemaan välittämättä siitä. Minä ajattelen että ehkä kuljettajalla on huono päivä tai hän ei pidä työstään ja purkaa turhautumistaan satunnaisiin matkustajiin. Minulle on käynyt joskus myös niin että muita matkustajia kuljettaja on tervehtinyt mutta ei minua. Jos tulen vaikka viimeisenä bussiin sisään niin kuljettajan huomio saattaakin olla jo vaikka liikkeellelähdössä, keskiovien sulkemisessa, kaistan vaihdossa tms. Älä liikaa analysoi noita tilanteita. Ole iloinen jos kuljettaja moikkaa takaisin ja jos ei niin koita unhotaa asia ajattelemalla vaikka jotain mukavaa asiaa, tulevan työpäivän tehtäviä tms.

Ei sinussa nyt todellakaan mitään vikaa ole. Ehkä olet niin kaunis että kuljettaja häkeltyy ulkonäöstäsi eikä saa sanaa suustaan? :) Koita vaikka jatkossa katsoa silmiin, hymyillä ja nyökätä. Jos kuljettaja tervehtii niin sitten sinäkin voit tervhehtiä sanoin. Jos hän ei reagoi, niin ehkä huomiotta jättäminen ei tunnu niin pahalta kun et ole tervehtinyt ääneen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän