Mainostenjakaja ja kengänkiillottaja
tienaavat noin 400e enemmän kuin lastenhoitaja. Just, ihme että kukaan jaksaa sitä työtä ylisuurissa ryhmissä häiriintyneiden vapaakasvattajien lasten parissa.
Kommentit (5)
Nuo palkat oli jälleen kerran taas ihan hatusta vedettyjä.
Mulla on ainakin tosi joustavat työajat. Voin päättää milloin menen töihin ja montako tuntia olen kulloinkin. Mulle sopii se, että ei ole pakko toimia yrittäjänä (jos ei halua), vaan tavallisena työntekijänä.
Yleensä teen noin 15 h tuntia viikossa ja palkka on 3215 euroa kuussa. Veroprosentti kengänkiillottajilla on pieni (hys, tämä on ammattisalaisuus), joten tuosta summasta jää hyvin käteen.
Suoritin tutkintoni ulkomailla, mitä suomalaiset työnantajat arvostavat tässä ammatissa. Osaan kiillottaa viidellä eri kielellä :).
Suosittelen todellakin kouluttautumaan kengänkiillottajaksi, varsinkin jos muuten työnhaku ei ole tärppää, eikä halua hoiva-alalle.
Missä voi kouluttautua(Suomessa),kauan kestää ja kuka siis palkkaa, jos ei yrittäjänä halua?
Minäkin tykkään kengistä:-D
Miten ihmeessä noihin lukuihin on päästy? Mun tyttö jakaa mainoksia ja vuosiansio on lähellä tuota n. 2500 euroa. Ja hänellä on vielä valtavan iso jakoalue, enempään ei rahkeet ja aika edes riittäisi.
Millaiset työajat kengänkiillottajilla on ja millaisissa firmoissa he ovat töissä? Voisin hakea, mä tykkään kengistä.