Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Bellergal-lääkkeestä vaihdevuosioireisiin?

Vierailija
04.09.2020 |

Jouduin lopettamaan alkuvuodesta vuodottoman hormonikorvaushoidon, kun kohdun limakalvo paksuuntui liikaa. Vuodollista hoitoa en halua, kun ilman kuukautisia on kuitenkin saanut olla jo useamman vuoden. Hikoilu ei enää ole kovinkaan häiritsevää, mutta yöunet on tosi huonot. Melatoniini käytössä, unilääkkeestäkin resepti, mutta en nyt alituiseen haluaisi sitäkään käyttää. Ajattelin pyytää lääkäriltä Bellergal-reseptiä ja kaipaisin kokemuksia siitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kauppanimi Bellergal olla poistunut käytöstä, mutta yliopiston apteekki ainakin Kuopiossa valmistaa sitä nimikkeellä Ergotamin. Jouduin itse turvautumaan tähän valmisteeseen rintasyövän vuoksi. Tehoaa hyvin punoitus- ja hikoilupuuskiin.

Jotkut lääkärit pitävät valmistetta "ongelmallisena".

Vierailija
2/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kauppanimi Bellergal olla poistunut käytöstä, mutta yliopiston apteekki ainakin Kuopiossa valmistaa sitä nimikkeellä Ergotamin. Jouduin itse turvautumaan tähän valmisteeseen rintasyövän vuoksi. Tehoaa hyvin punoitus- ja hikoilupuuskiin.

Mitä tarkoittaa tuo ongelmallisena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitä, etteivät periaattessa hyväksy fenobarbitaalin käyttöä vaihdevuosioireiden hoidossa. Se on yksi ainesosa ainakin omassa valmisteessani.

Toinen puoli asiaa ovat muut käytössä olevat lääkkeet. Voivat sulkea pois ergotamiinin käytön.

Joidenkin tutkijoiden mielestä näyttöä tehostakaan ei ole. Tosin itse voisin mennä kertomaan, että ei olisi ollut minusta työssäni käymään ilman.

Vierailija
4/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/Potilasohjeet/Syopataudit/Rintasyopa/B…

Ainakin Tays:n sivuilta löytyy heinäkuussa päivitetty potilasohje Bellergalista.

Vierailija
5/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, voiko aiemman uni- ja rauhoittavien lääkkeiden riippuvuuden vuoksi saada Bellergal-reseptiä, jos siinä on fenobarbitaalia?

Vierailija
6/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku taho voinut rekisteröidä nimen uudestaan? Ainakin mun käsitys on, että nimellä Bellergal ei ole valmistettu ko. tuotetta vuosiin. Lääketehtaat lopettivat ja valmistusta jatkoi Yliopiston Apteekki omalla tuotenimellään.

Mutta samahan se, mikä nimi kyseessä on. Tosin miehelleni määrättiin terkkarissa lääkettä, jota ei ole ollut olemassa kahteen vuoteen.

Vierailija
7/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut yhden Bellergalin, illalla. Nukun , ei kuumia eikä kylmiä aaltoja, ei päivälläkään.  Päivällä olo on hieman "outo", niinhän se on aina näiden kolmiolääkkeiden kanssa.  Mutta jos pitää valita, niin mieluummin tämä lääke kuin kehon lämpötilan vaihtelut,  vaikka jotkut lääkärit eivät sen käyttöä kannatakaan.

Vierailija
8/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kysymykseen voi  vastata vain  lääkäri nykyisen tilanteesi perusteella.

Vierailija
9/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kysymykseen voi  vastata vain  lääkäri nykyisen tilanteesi perusteella.

Siis kysymykseen rauhoittavien lääkkeiden liikakäytöstä.

Vierailija
10/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bellergalia voi saada ilman fenobarbitaalia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän