Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monien ihmisten asunnot kuin kaatopaikkoja! Missä itsekunnioitus?

Vierailija
04.09.2020 |

Mua ottaa aivan älyttömästi päähän nämä ihmiset jotka hamstraavat kaikkea sitten itkevät 24/7 kuinka on raskasta siivota ja kuinka ei viihdy kotona.

Mikä siinä maksaa järkkää kämppä niin ettei se mee sotkuseksi? Laiskuus?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat oppia uutta, niin voin lainata tuota meidän 1-vuotiasta vaikka päiväksi niin huomaat mitä kaikkea voikaan pieni utelias lapsi saada aikaan :)

Vierailija
2/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä näet näitä asuntoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan, mutta kun sotkeentuu aina uudestaan.

Vierailija
4/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin puunata kämppiään toisia varten. Esim. lapsen kanssa oleminen on monelle tärkeämpää kuin ajankäyttö siivoukseen. Koti on asujien, sinun ei tarvi huolehtia toisten kodeista.

Vierailija
5/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnen hamstraania jotka vuokraavat varastotilaa vanhoille tavaroille joita ei tule koskaan käyttämään! Ihan sairasta.

Vierailija
6/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa kaikkea tehtävää ja säätämistä, eikä puunaaminen kai sitten ole ykkösprioriteettini.

Vierailija
7/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen päinvastainen, puunaan asuntoa jatkuvasti ja olen laittanut tuhansia euroa erilaisiin parannuksiin vuokranantajan kanssa (omasta pussista) ja huonekaluihin, antiikkiin jne. tolkuttomia summia.

Riippuu ihan ihmisestä. Minulle esteettinen, siivottu ja kaunis ympäristö on mielenterveysasia.

Vierailija
8/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut, ahdistunut, paniikkihäiriöinen.

Nyt on päällä aika kova dissosiaatio, en oikein uskalla nousta sängystä ylös kun pelottaa.

Vierailija
9/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lvi-asentaja ja todella monet lemmikin omistajien asunnot, ovat täynnä eritteitä ja haisee hirveälle.

Vierailija
10/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on päällä aika kova dissosiaatio, en oikein uskalla nousta sängystä ylös kun pelottaa.

Mikä sinua pelottaa?

Vierailija
11/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin pieni asunto mutta jonkin verran kyllä tavaraa (ylimääräistäkin) 2 ihmiselle. Kun ei ole autoa niin mahdoton päästä kaikesta tavarasta eroon ja tällä hetkellä ei varaa tilata mitään autoja niitä viemäänkään pois tms.

Mutta tiedoksi että meillä on kyllä siistiä ja puhdasta vaikka tavaraa onkin :) !

Vierailija
12/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua pelottaa?

Aa, niin siis dissosiaatio.. sori.

Vierailija
13/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyvin pieni asunto mutta jonkin verran kyllä tavaraa (ylimääräistäkin) 2 ihmiselle. Kun ei ole autoa niin mahdoton päästä kaikesta tavarasta eroon ja tällä hetkellä ei varaa tilata mitään autoja niitä viemäänkään pois tms.

Mutta tiedoksi että meillä on kyllä siistiä ja puhdasta vaikka tavaraa onkin :) !

Sama mulla, asun lapsen kanssa kaksin. Ei ole autoa, pitäisi viedä kierrätykseen tekstiilijätettä, myydä vanhoja vaatteita ja tarvikkeita pois, hankkiutua parista huonekalusta eroon ja saada uusia tilalle. Tiedän, että se on hölmöä, mutta en pysty laittamaan noita vaatepusseja vaan roskikseen. Todennäköisesti tämä stressaaminen ja suunnittelu vie niin paljon aikaa, että se saavutettu hyvä omatunto ja raha kirppismyynneistä ei sitä korvaa.

Tän kerran hoidan nämä loppuun ja tästä lähtien heitän suoraan roskiin vanhat tavarat, jos en saa niitä heti kiertoon.

Vierailija
14/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen päinvastainen, puunaan asuntoa jatkuvasti ja olen laittanut tuhansia euroa erilaisiin parannuksiin vuokranantajan kanssa (omasta pussista) ja huonekaluihin, antiikkiin jne. tolkuttomia summia.

Riippuu ihan ihmisestä. Minulle esteettinen, siivottu ja kaunis ympäristö on mielenterveysasia.

Uuh

Vierailija
15/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo elämänhallinnan puutteesta. Vähän sama juttu kuin epäterveellisesti syövät, joilla on miljoona tekosyytä sille, miksi ei ole aikaa syödä terveellistä ruokaa.

Oikeasti kun menee ihan sama aika heittää se vaatemytty lattialle kuin viedä siististi pyykkikoriin. Pienikin lapsi osaa osallistua siivoamiseen ikätasonsa mukaan.

Vierailija
16/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossani ei käy kukaan muu kuukausiin. Tänään yritän tehdä suursiivouksen puolen vuoden edestä.

Vierailija
17/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-tapauksia. Kyllä koti voi olla siisti vaikka paljon tavaraa, siivoaminen on se juttu.

Vierailija
18/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lvi-asentaja ja todella monet lemmikin omistajien asunnot, ovat täynnä eritteitä ja haisee hirveälle.

Itselläni on nyt todella vanha koira, joka pissaa nykyään niin, että virtsa leviää peppukarvoihin. Voi kurjaa, koska inhoan sitä pissan hajua ja ajatustakin siitä, että levittää sitä ympärilleen, kun nukkuu esim. samassa sängyssä. Hirveä homma on pestä sitä peppua jatkuvasti.

Eritteitä suoranaisesti ei tietenkään jätetä mihinkään, eikä koira niitä tee tahallaan. Vanhuksella vaan tahtoo välillä kakkahätä öisin yllättää tai oksentaa sänkyyn...voi voi tätä vanhan eläimen pitoa. On kuitenkin reipas ja ruokahaluinen, iloinen koira vielä. Siivoamme, mutta saattaa se vieraalle vähän haista.

Vierailija
19/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on nyt todella vanha koira, joka pissaa nykyään niin, että virtsa leviää peppukarvoihin. Voi kurjaa, koska inhoan sitä pissan hajua ja ajatustakin siitä, että levittää sitä ympärilleen, kun nukkuu esim. samassa sängyssä. Hirveä homma on pestä sitä peppua jatkuvasti.

Eritteitä suoranaisesti ei tietenkään jätetä mihinkään, eikä koira niitä tee tahallaan. Vanhuksella vaan tahtoo välillä kakkahätä öisin yllättää tai oksentaa sänkyyn...voi voi tätä vanhan eläimen pitoa. On kuitenkin reipas ja ruokahaluinen, iloinen koira vielä. Siivoamme, mutta saattaa se vieraalle vähän haista.

Hyi helvetti.

Vierailija
20/36 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prioriteettikysymys. Itse tykkään siitä, että kotona on siistiä. Menee kymmenkunta minuuttia päivässä, max. vartti, kun tekee pikaimuroinnin tai vetelee Swifferillä pölypallot ja teippiharjalla sohvan istuinosan (mulla on koiria). Astiat ruokailun jälkeen koneeseen eikä altaaseen lojumaan. Pöntön pesen tuoreeltaan niin ei pinty. Parkettia on turha lääsiä märällä liian usein. Jos tulee tahra, pyyhkäisen heti.

Ainoa, mikä joskus jää, on kuiva pyykki. Nostan silloin sen kestokassissa vaatehuoneeseen ja laitan sieltä hyllyille parin päivän sisällä.

Kenenkään kotiin en mene arvostelemaan. Yksi kaveri on laiska siivoamaan, keittiö on melkein aina ihan räjähtänyt ja tavarat hujan hajan lattialla, pöydillä, missä milloinkin. Se on hänen asiansa ja pystyn silti oikein hyvin käymään siellä.