Jäätävät gynegologi hinnat Helsingissä!
Sosätutkimus, ultra ja papa-koe , 30 minuutin aika varattu ja hinta 315 eur! Eikä saa edes laskulle, pitää maksaa kortilla.
Kyllä harmittaa! Naisena olo on kallista, siteet, ehkäisyt, gynekologit, kampaajat ja meikit!
En edes vuositasolla uskalla laskea mitä maksaa naisena olo.
Kommentit (10)
Ei saatana. Ja terveyskeskuksilta ei saa lähetettä millään julkisen puolen erikoislääkärille. Köyhiä tapetaan alapääsyöpiin.
En maksaisi. Kyllä sen itse tuntee, jos alapäässä alkaa jokin olla vialla.
niin. älä mene yksityiselle gynekologille.
En yksinkertaisesti tajua miksi sinne pitää mennä: jos tulee jotain ongelmia terveyteen, sitten vain työterveyteen tai julkiselle lääkärille ja tarvittaessa saa sieltä lähetteen polille. Sitten vain säännölliset joukkoseulonnat. Hinnat ovat korkeat, koska naiset on huijattu uskomaan, että piotää käydä vuosittain gynekologilla. Ei tarvitse. Jos pitäisi, valtio järjestäisi kyllä tarkastukset.
Miksi pitäis saada laskulla?
Kannattaisko maksutavat selvittää ENNEN asiakaskäyntiä?
Jos olisit laskun saanut, et olisi sitä kuitenkaan maksanut tai olisit maksanut myöhässä..
Siksi teikäläisille ei laskua anneta.
Jos hinta tuntuu pahalta, etsit lähibaarista mies jonka paidassa lukee "en ole gynekologi, mut voishan sitä vilkaista", sellainen ammattilainen on melkeen yhtä hyvä. Kokemusta on.
"Meikit, kampaajat ja luxustampoonit, kyllä naisella on niin kamalan vaikeaa"
Et ole tosissasi.
Hinnat alkaa olemaan aivan liian korkeita juuri näillä ”aloilla”, mihin ei ainakaan isommissa kaupungeissa julkiseen terv.huoltoon pääse, jos ei ole ihan akuuttia vaivaa. Kuten just gynekologi ja hammaslääkäri. Selvästi yksityiset käyttävät tilannetta hyväkseen.
Kävin just hammashygienistillä, puoli tuntia rapsutteli hammaskiveä ja hinta 130 euroa. Aina puhutaan parturien hinnoittelusta, mutta kyllä tämäkin aika kohtuuttomalta tuntui.
360e minäkin maksoin samasta Helsingissä. Sain ajan seuraavalle päivälle ja lääkäri oli asiansa osaava. Itse ainakin pelkään kohdunkaulansyöpää, jonka mm isoäitini sairasti. Käyn joka vuosi papassa.
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi. Kyllä sen itse tuntee, jos alapäässä alkaa jokin olla vialla.
Mitenhän sen tuntee jos vaikka kohdunkaulassa on solumuutoksia? Tiedäthän että useissa syövissä nimenomaan sillä ajalla on merkitystä, eli siinä vaiheessa kun tunnet itse että jotain on vialla, olet jo todennäköisesti liian myöhässä hoitojen puolesta.
Ohoh! On kyllä hirveä hinta!