Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuvaringista tulehduksia?

Vierailija
09.10.2013 |

Siirryin e-pillereistä Nuvaring renkaaseen noin 4 kk sitten. Aluksi ei ollut mitään oireita mutta pari viikkoa sitten sain elämäni ensimmäisen rajun virtsatetulehduksen. Antibiooteilla meni ohi hetkeksi, kunnes taas on alakanut kamala kutina etenkin öisin ja jopa virtsaaminen on hankalampaa aloittaa. En tiedä tarkalleen mistä kutisee, ehkä emätin ja klitoriskin on jotenkin herkempi ja esimerkiksi istuessa hieman sattuu.

Olen todella pettynyt jos tämäkään ehkäisy ei sovi! E-pillereihin en palaa koska olen niillä jatkuvasti allapäin ja surullinen. Kaikilla merkeillä joita olen kokeillut ja niitä on tullut kokeiltua viimeisen 10 vuoden aikana. Kumi tuntuu liian vaivalloiselta käyttää koska seksielämä on aktiivista, kondomit tulee kalliiksi ja ovat tunnelman pilaajia ja seksi tuntuu erilaiselta. Laastaria en voi kokeilla atooppisen ihon vuoksi ja kapselista olen kuullut pelkästään huonoa. Lapset on vielä tekemättä ja kuparikierukkaa harvemmin suositellaan ja siitäkin on sitten vaikeaa päästä eroon.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia Nuvaringista? Entä lämmön mittakseen tarkoitetusta "lady compista"? Minulla on aika epäsännölliset kuukautiset joten voi olla aika epäluotettava.

Ehkä annamme sitten vaan vauvan tulla jos on tullakseen ja kun lapsiluku on täynnä, sterilisaatio. Mielummin odottelisin perheen perustamista kuitenkin häiden jälkeen mutta mikään hormonaalinen ehkäisy ei minulle näköjään sovi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli Nuvaringistä joku kummallinen "floorakasvusto" limakalvoille. Menin polttelun takia lääkärille ja se otti kokeet. 

Sain lääkkeen siihen hiivan kaltaiseen juttuun ja lopetin Nuvaringin käytön.

Vierailija
2/5 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuvaring aiheutti mulle hiivakierteen. Tai en tiedä kumpi oli ensin, hiiva vai ärtyneet ja arat limakalvot, mutta aina toinen aiheutti toista. Hyvinhän tuo ehkäisi siis kun oli paikat niin kipeenä ettei tehnyt seksiä edes mieli. Meni muutama kuukausi ennen kuin renkaan käytön lopettamisen jälkeen parani, limakalvojen kanssa meni pisimpään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kanssa jatkuva hiiva. Lopetin sitten tietty käytön ja kun kerroin terveyskeskuksessa seuraavan kerran hoitajalle, että oli pakko lopettaa jatkuvan hiivan takia, niin hän oli ehdottomasti sitä mieltä että että se ei johtunut renkaasta. No ei siinä sitten mitään, onneks hoitsu tiesti mun toosan toiminnan paremmin kun minä itse. No joo, tästä on jo useita vuosia aikaa, saattaa olla että renkula oli niihin aikoihin uus juttu ja hoitohenkilökunta ei oikein ollut vielä kartalla niin sanotusti..

Vierailija
4/5 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alapää ihan kuiva. Pissaamisenkin jälkeen sattui pyyhkiminen, kun oli niin kuiva. Sitten tuli masennusta, kotityötkin oli niin iso kynnys, vaikka olen siivoushullu  ja seksi ei kiinnostanut. Maha oli kipeä ja aiheutti hiivaa. 3 kk ehdin nuvaringia käyttää. Kuukauden kun olin ilman niin aloin olemaan oma itseni. 

Vierailija
5/5 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakasta valkovuotoa ainakin tuli. lopetin koska tuntui siltä että vierasesine emättimessä ei sopinut.