Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapset vaan pelas, nyt ne on melkeen aikuisia ja edelleen pelaa

Vierailija
03.09.2020 |

Mitä tälle on tehtävissä. Vanhempi poika on kohta 18v ja ne vaan veljensä kanssa pelaa. Lapsenakin ne vaan pelas. Nyt niillä ei ole kavereita eikä harrastuksia. 18v ei ole koulussa kun ei pääse mihinkään. Liekkö tosissaan hakenukaan. Mistään ne ei halua puhuakaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TODELLAKIN pitää olla huolissaan.Tässä sen näkee kun lapsille ei ole tarjottu mitään harrastuksia. Kavereitakin pitäis olla, eihän tämmöset kykene elämään normaaalia elämää.

Voi sillä olla netissä kavereita. Hyviäkin. Eipähän korona leviäisi niin paljon jos porukka vain malttaisi olla enemmän kotona eikä pyörimässä pitkin kyliä.

Vierailija
22/31 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme koronakommentti tähän väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TODELLAKIN pitää olla huolissaan.Tässä sen näkee kun lapsille ei ole tarjottu mitään harrastuksia. Kavereitakin pitäis olla, eihän tämmöset kykene elämään normaaalia elämää.

Voi sillä olla netissä kavereita. Hyviäkin. Eipähän korona leviäisi niin paljon jos porukka vain malttaisi olla enemmän kotona eikä pyörimässä pitkin kyliä.

Äiti on huolissaan lapsensa eristäytymisestä ulkomaailmasta ja sinä komppaat??

Vierailija
24/31 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen konsolini kun olin 6-vuotias. Tapahtumasta on 31 vuotta aikaa. Rakastin pelaamista silloin ja rakastan sitä yhä edelleen. Pelit vaihtuu, pelimies pelaa. Lapsiperheessä pitää tehdä valintoja nukkuuko vai pelaako, olen valinnut pelaamisen. Yöt menee 4-5h unilla, alan pelaamaan kun lapset ja vaimo menee nukkumaan klo 21-23 ja pelaan 2-4h päivittäin. Teen töitä viikossa noin 50h(yrittäjä) ja yritän parhaani mukaan ehtiä tehdä kotitöitä ja leikkiä lasteni (8v tyttö ja 6v poika) kanssa sekä viettää laatuaikaa vaimoni kanssa. Pidän pelaamista stressinhallintakeinona, hyvä tapa irrottautua arjen paineista. Myönnän että terveyteni kannalta olisi parempi että nukkuisin enemmän, olen yrittänyt kiinnittää asiaan huomiota ja peliajat ovat laskemaan päin. Konsoli/tietokonepelaaminen on mielestäni erittäin hyvä harrastus kunhan se pysyy kontrollissa, sanotaan 2h päivä on vielä ok mutta yli sen pitää tarkastella onko suhteessa riippuvuuden piirteitä. Itse olen riippuvuuksiin sortuva ihminen; viina, uhkapelit, nuuska , ovat tulleet tutuksi. Viime aikoina (2018 eteenpäin) olen onneksi päässyt eroon rahapeleistä ja nuuskasta mutta tiedostan että vielä on hieman tehtävää että saan elämäni hallintaan viinan ja ps4 pelien puolella.  

Vierailija
25/31 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutin viestinne koska eihän kukaan yli 12v näitä matopelejä ja muita sekoiluja oikeasti näpytä. KASVAKAA.

Älä huoli. Ei sun ÄO muutenkaan riitä käsittämään jonkun Witcher 3:n tai Zelda : Breath of the Wildin laajuutta ja moniulotteisuutta.

Elä rauhassa mielikuvissasi joissa jokainen peli on joku "matopeli".

Pöh, älä hauku matopeliä. Sehän oli just hyvä. 

Vierailija
26/31 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin surullista, että jotkut vanhemmat eivät tajua RAJOITTAA sitä älylaitteilla vietettyä aikaa silloin kun lapset ovat pieniä.

Luuletteko, että se tapa itsestään lähtee pois?

On aivan turhaa väittää, että pelit ovat harmittomia. Kyllä ne enemmän jo syrjäyttävät nuoria/aikuisia tällä hetkellä, kuin tuovat mitään hyvää heille.

Aina on tietysti niitä, jotka osaavat lopettaa ja tehdä muutakin, mutta todellakaan kaikki eivät osaa. Varsinkaan jos ei ole koskaan tarvinnut muuta edes tehdä. Riippuvuus on kova. Elämä menee todellakin hukkaan.. : (

Vierailija
27/31 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle. Heitä ne pelivehkeet suoraan sanottuna helvettiin sieltä kotoa!

Miksi et ole jo tehnyt tuota?

Miten luulet, että tilanne muuttuu jos mikään ei muutu ? Sun pitää puuttua asiaan. Tosissas. !

Vierailija
28/31 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap päivittää..

Tilanne on edelleen sama. Lapsen kanssa on keskusteltu ja ihan hyviä keskusteluja on ollut. Mutta tuntuu että se on luovuttanut. Lykkää kokoajan kouluun hakemista eikä aktiivisuutta ole yhtään mihinkään. Seuraavana ohjelmassa on psykologi, ei kait tässä muu auta. Onko jonkun lapsi saanut psykologilta jotain apuja?

Vierailija
29/31 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat sen psykologille? Onko se etävastaanotto?

Vierailija
30/31 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on ok kunhan se ei täytä koko elämää. Mutta se ei ole ok että koko elämä menee läskiksi kun lapsi ei halua muuta kuin pelata. Pojan pitäisi nyt mennä opiskelemaan jotain tai töihin. Nuorisotoimi kai hoitaa myös tällaisia asioita? En tiedä onko psykologista mitään apua. Jos ei muu onnistu niin laita se kasvamaan omaan kämppään ettei jää kotiisi loisimaan loppuelämäksi, niitäkin on nähty.

Vierailija
31/31 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi täynnä näitä nuoria, joilla ei ole elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi