Pitääkö puolivuotiasta estää seisomasta?
Kaverini minulle sanoi, että vauvan selkä ei kestä vielä tuossa iässä tai jotain, mutta miksi tuo sitten nousee pystyyn jatkuvasti riemuissaan? Ihan tukevasti seisoo tukea vasten ja hymyilee, ei horju juurikaan.
Kommentit (8)
No sitähän minäkin. Ihan itse nousee, etsii kohdat joista ottaa tukea jne.
Juu, ei tarvitse jos itse pääsee seisomaan. Meidän nyt 9v poika käveli taaperokärryjen kanssa 6,5kk vanhana ja ihan hyvin on asiat nykyäänkin :) Liikunnallinen ja ketterä hän on edelleen.
meillä 5kk sai luvan lääkäriltä ja kortissa lukeekin että seisoo omilla jaloillaan. kuulemma vanha juttu että tulee väärät sääret. istui kuitenkin 4kk ikäisenä hyvin esim. syöttötuolissa selkä suorana.
En minä estellyt kun tyttö päätti 6kk iässä nousta ylös. Ensimmäisellä kerralla kylläkin hämmennyin ja pahemman kerran :D Niin aikaisin!
7kk iässä jo viiletti tukea vasten kuin vanha tekijä.
Meidän vanhempi lapsi kääntyi ympäri ekan kerran päälle 7-kuisena ja senkin jälkeen kääntyi tosi harvoin. Ja lähti ryömimään 10 kuukauden iässä. Oli pitkiä kuukausia meillä kun vauva oli pahalla päällä! 2 vuoden ikään mennessä myöhäisestä liikkeellelähdöstä ei tiennyt enää mitään. Apn lapsi tuntuu edustavan toista ääripäätä!
Ei pidä jos nousee itse