Mistä aiheista et osaa keskustella?
En osaa keskustella puutarhanhoidosta. Ei vaan jotenkin kiinnosta, enkä ymmärrä siitä mitään.
Kommentit (17)
Kovasta treenaamisesta, politiikasta, seiska-lehden jutuista (tai vastaavista), tv-ohjelmista, Rahastosäästämisestä, autoista, leipomisesta, tietokonepeleistä (tai muistakaan vastaavista), siinäpä jotain äkkiä mieleentulleita.
Ruuan laitosta tai viineistä. Ei kiinnosta pätkääkään...
Lapsista ja niiden kasvatuksesta! Ketä kiinnostaa?!
Monista talous- tai politiikka-aiheisista asioista, jotka vaatisivat pohjatietoja.
Urheilusta (siis tuloksista penkkiurheiluhengessä). Autoista tai teknisistä laitteista, en tiedä niistä mitään.
Puutarhanhoito minullakin, tailontubobgaus, tai metsästys ja kalastus. Luontoaiheet on heikoilla.
Miesten iskemisistä ja flirttailusta.
Mä en ole ikinä tajunnut tuosta puuhasta yhtään mitään.
Esim. korkeakulttuurista (ooppera, klassinen musiikki, kuvataide, taide-elokuvat... koska sivistykseni on tältä osin täysin olematon) tai mistään yhteiskuntaan ja elämänmenoon liittyvästä syvällisemmästä dilemmasta, vaikka sinänsä tietäisinkin aiheesta paljonkin ja omassa päässäni osaisin muodostaa järkeviä ajatuksia ja ehkä kirjallisessa muodossakin pystyisin ne ulos pusertamaan, mutta suullista keskustelua en pysty käymään.
Mä en varmaankaan osaa keskustella matikasta, fysiikasta ja kemiasta, mutta voin kyllä kuunnella ja esittää kysymyksiä, ellei asia mene liikaa tasoni yläpuolelle ja siitä keskustellaan yleistajuisesti. Mutta ylipäätään oon aika hyvä keskustelemaan ihan mistä vain, harvoin jää tuppisuuksi.
kerran kuuntelin vierestä kun maatalon isännät keskustelivat miten ruoho kasvaa tänä vuonna. Siihen ei olisi ollut minulla mitään järkevää sanottavaa.
talousteorioista, osakekurssien kehityksestä, sijoittamisesta, urheilusta, treenaamisesta, juridiikasta, autoista, tietokonepeleistä, uusimista mobiiliratkaisuista, tietokoneista, fysiikasta, matematiikasta, kemiasta.
Sitten taas pystyn puhumaan historiasta, kirjallisuudesta, uskonnoista, politiikasta, lastenkasvatuksesta, psykologiasta, ruuanlaitosta, viineistä, oopperasta, teatterista, elokuvista, musiikista, eläimistä, ratsastuksesta, kaikesta koiriin ja hevosiin liittyvistä asioista, remontoimisesta, sienestämisestä, marjastamisesta, kodinhoidosta, käsitöistä, purjehtimisesta
Seiskajulkkiksia en tunne, mutta kaikki muut puheenaiheet menevät. Vältän kyllä politiikkaa, uskontoa tms. tai ainakin riitelyä ko. aiheista eli saatan myötäillä toista vaikka olisin eri mieltä.
En mistään, mikäli runsasta alapeukutusta uskominen.
Kauneudenhoidosta, siis sellaisesta, mikä menee yli tavanomaisen "käyn suihkussa, rasvaan sen jälkeen jollain naamani", etc. Siis en meikkaamisesta, siihen käytettävistä tuotteista, tekokynsien laitosta- tai teko --yhtään minkään laitosta, hiusten kotivärjäämisestä... you name it.
Toisten miehistä (siis heidän kanssaan)
Seksistä
Onhan noita aiheita vaikka kuinka paljon. Tuossa tuli kenties yleisimmät mieleen.
Meikkauksesta, meikeistä, muodista, kynsilakoista... Ja kaiken lisäksi olen nainen.
Sanotaan mieluummin näin: en keskustele uskonnosta, politiikasta enkä abortista, koska toinen osapuoli saa näistä aivan uskomattoman rähäkän aikaiseksi.
Raskaudesta ja synnytyksestä. Välttelen aihetta sen verran kuin mahdollista, koska asenteeni niihin on niin erilainen. Jos aiheisiin on pakko osallistua, teeskentelen sen vähän aikaa mikä on pakko.
Uskonnoista tai niiden puutteesta.