Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yh alle 2-vuotiaalle ja mulla on korona. Mitä lapselle tapahtuu jos joudun sairaalakuntoon?

Vierailija
03.09.2020 |

Nyt on vaan suht perus flunssamaisena, lapsella ei ole käytännössä ole kun rohiseva hengitys. Tämä kuitenkin on pistänyt miettimään sitä jos mun tilani huononee niin paljon etten pysty huolehtimaan lapsestani, niin kuka hänestä huolehtii? Hänelläkin on varmaan korona (tai ainakin kantaa sitä) joten en voi viedä riskiryhmävanhemmillenikaan häntä.

Sattuuko jollain olemaan jotain tietoa että saan edes vähän mielenrauhaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimekädessä sosiaaliviranomaiset, jos lapsen isä eikä kukaan muukaan lapsen läheinen voi häntä hoitaa. 

Vierailija
2/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5-vuotias lapsi ja sama mietityttää. Mitä, jos saan vakavan Koronan? Normaalitilanteessa meillä on hyvä turvaverkko. Mutta kun kyse koronasta, kuka voi ottaa lapsen hoitoonsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äideille ei pitäisi antaa ollenkaan hoitoa. 

Vierailija
4/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi otetaan huostaan ja sijoitetaan mus limiperheeseen.

Vierailija
5/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla sairaalan tuskin kukaan perhekoti ottaa tartuttavaa lasta

Vierailija
6/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös totaali-yh ja ei mitään tukiverkkoja sukua tms joten kyllähän tällaiset huolettaa. Olen ottanut selvää tosiaan siksi. Eli tuossa tilanteessa yhteys sosiaaliviranomaisiin, niin lapselle järjetetään  paikka tukiperheestä, tai jos perhepaikkoja ei ole saatavilla, lastenkodista ns. kiireellisenä sijoituksena. 

Vierailija
7/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä huolehditaan.

Mutta mitä käy lemmikeille??

Vierailija
8/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perccceeenreigäsi kansalllistetaan valtion omaisuudeksi, ja otetaan "tuottavaan käyttöön" MM AA TT UU JJ AA varten!

Vierailija
9/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, koronaa sairastava alaikäinen teini ainakin jätettiin yksin Helsingissä keväällä, kun äiti joutui sairaalaan. Joku ystävä taisi käydä sentään ruokaa viemässä oven taakse. Mutta hankalaahan tuo on. Luultavasti asiaa kysyttäisiin vanhemmiltasi heidän tilanteestaan huolimatta. Voi kuitenkin olla, että ainoa vaihtoehto olisi ottaa lapsi lastenosastolle sairaalaan, koska sijaisperheetkään tuskin haluavat koronaa sairastavaa lasta.

Vierailija
10/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, koronaa sairastava alaikäinen teini ainakin jätettiin yksin Helsingissä keväällä, kun äiti joutui sairaalaan. Joku ystävä taisi käydä sentään ruokaa viemässä oven taakse. Mutta hankalaahan tuo on. Luultavasti asiaa kysyttäisiin vanhemmiltasi heidän tilanteestaan huolimatta. Voi kuitenkin olla, että ainoa vaihtoehto olisi ottaa lapsi lastenosastolle sairaalaan, koska sijaisperheetkään tuskin haluavat koronaa sairastavaa lasta.

Tämä tässä koronassa on just se ongelma kun lasta on välillä muutenkin hankala saada hoitoon ja kukaan ei varmaan tieten tahtoen halua koronaista lasta nurkkiinsa muita tartuttamaan. Olen koittanut pitää itsestä hyvää huolta taudista huolimatta ja äitini on kiikuttanut oven taakse kaikkea mitä tarvitsekaan joten mun tilanne on suht hyvä ja tuskin joudun sairaalahoitoon vaikka ei mikään voittajafiilis nyt olekkaan. Mutta tämä antoi nyt vähän mielenrauhaa, kiitos siitä

Ap

Vierailija
11/11 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-äideille ei pitäisi antaa ollenkaan hoitoa. 

Jaa 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi