Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lopettaa alkoholinkäyttö?

Vierailija
03.09.2020 |

En ole ongelmakäyttäjä niin en usko että ammattiavusta on apua. Olen vaan kyllästynyt viikonloppuna rentoutumaan pullon äärellä. Minulle tulee helposti krapula ja olen pienikokoinen, joten jos vähänkin "lipsahtaa" enemmän kuin muutama annos koko seuraava päivä on pilalla. Usein harmittaa kun hyvin vauhtiin lähtenyt treenaaminen kärsii krapulapäivän takia. Lisäksi humalassa tulee vielä satunnaisesti tupakoitua jos joku tuttu tarjoo ja morkkis on seuraavana päivänä entistä suurempi. Opiskeluaikoina jaksoi riekkua vaikka joka viikonloppu, nykyään ajatuskin kauhistuttaa.

Tarvitsen siis kaikki vinkit mitä vaan on tarjolla!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittamalla korkin kiinni.

Vierailija
2/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siippa ilmoitti alkukeväästä, että jos se runsas kertakäyttö ei lopu, hän harkitsee lähtemistä.  Itse olin ajatellut vähentämistä jo vuosia, mutta ei ollut onnistunut, ei ollut yksinkertaisesti ollut pakkoa tehdä mitään.  Kun seinä tuli eteen, uskoin kertaheitolla.  Käyttä väheni ehkä viidesosaan siitä mitä se oli aiemmin.  Tsemppiä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin runsaan päivittäisen käytön muutama kuukausi sitten ihan kerrasta. Ei tullut mitään vieroitusoireitakaan. Mutta siihen lopettamiseen pitää olla oma motiivi.

Vierailija
4/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös "viikonloppu juoja" ja päätin viime la että nyt loppuu. Koen, että se on myös tapa, eli kokeilen juoda tilalla nyt muuta.

Baariin en selvinpäin edes lähde koskaan ja harvoin näen kavereita joten en usko, että tulee "kiusauksia".

Vierailija
5/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittamalla korkin kiinni.

Täähän se on.

Vierailija
6/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta kotiin alkoholia. Sillähän siitä pääsee. Ja kyllä sä oot riippuvainen, jos et voi olla ostamatta alkoholia kotiin viikonlopuksi. Tai et pysty jättämään baari-iltaa väliin.

Vierailija
7/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin pössyyn. Ei enää krapuloita.

Vierailija
8/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin pössyyn. Ei enää krapuloita.

Krapulaton tapa ja jollakin on pakko rentoutua.

Vierailija
9/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain oottelen, että mies löytäisi oman motivaationsa. T: tyypillinen alkoholistiperheen jo aikuinen lapsi

Vierailija
10/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin joskus väkisin ja sitten en enää yrittänyt. Jotenkin se jäi pois.

Ensimmäinen viikonloppu ja toinen oli vähän tyhjiä, mutta itsestään se jäi pois.

En enää usko omaan tahtoon näissä asioissa. Joillain käy niin etteivät tutustu alkoholiin koskaan ja jotkut lopettavat käytön itsestään tuntemattomista syistä.

Vähän kuin sääolosuhteiden vaihtuessa.

Oma veljenikin muuttui pitkätukaksi ja ei sille mitään erityistä syytä löytynyt.

Ehkä häneltä lähtee joskus tukka pois?

En oikein usko väkisin lopettamiseen tai ihmisen omaan tahtoon asioissa. Meitä ympäröi paljon suuremmat voimat. Markkinavoimat ja piilomainonta voi aiheuttaa alkoholin suurkulutusta.

Jos vaikka eristäydyt kaikesta elämässäsi ja keskityt perusasioihin.

Kaurapuuroon, hampaiden harjaukseen ja ulostamiseen.

Toki voit kirjoittaa runoja tai piirtää piirrustuksen ajan kuluksi.

Joku elämässäsi saa sinut juomaan. Elämä on kuin dominopalikat.

Muuta jotain varovasti arjessasi, niin ehkä juominen muuttuu myös.

Yksittäin juomisen lopettaminen voi aiheuttaa paljon tuntemattomia ongelmia.

Elämme eräänlaisessa seitissä kaikkeuden kanssa.