Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keliaakikko, onko sinulla leipäkone ja onnistuuko leipä sillä hyvin?

Vierailija
03.09.2020 |

Otsikossa oikeastaan kaikki oleellinen. :)

Olen suunnittelemassa leipäkoneen ostoa gluteenittoman leivän leipomista ajatellen. Minkä merkkinen leipäkone sinulla on ja suositteletko sitä? Hyviä leipäohjeitakin saa kertoa/linkata! Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/9 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan jo aikaa, kauanko menee ennenkuin ketju täyttyy viesteistä, ettei keliaakikko tarvitse leipää lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on leipäkone? Käytän uunia.

Vierailija
4/9 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tai paremmin perheellämme on leipäkone, mutta käytännössä mies leipoo usein leipäkoneen leivän asemasta muutaman vuokaleivän.., kun yhdesä leipäkoneen leiväsä ei ole paljoa jaettavaa, kun perheessä on kolme keliaakikkoa, niin on vaivatomampi tehdä useampi (vuoka)leipä. - Jos hän on lomalla, niin saattaa hän tehdä sämpylöitäkin.      

Vierailija
5/9 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkone on aika turha ja vie paljon tilaa. Vuokaleipä on ihan yhtä helppoa ja taikinan saa sekoitettua sähkövatkaimen taikinakoukuilla.

Vierailija
6/9 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön todella vähän leipää eli kaupan leipä riittää oikein hyvin. Syön suomalaista siemenleipää.

Vierailija
7/9 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidilläni oli sekä keliakia että leipäkone ja teki sillä usein itselleen leipiä, jotka sitten siivutti ja pakasti siivut, otti siitä sitten suoraan paahtimeen aina sen 2 siivua minkä söi kerralla. Muuten kuivuivat tosi nopeasti, mutta noin säilyivät hyvinä ja tuoreina.

Leipäkoneet tosiaan tekevät aika pieniä leipiä, mutta yhdelle mummelille oli ihan riittävä satsi.

Vierailija
8/9 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hyvin harvoin leivon leipää itse, koska jauhopussi gluteenitonta jauhoa maksaa about saman verran kuin yksi valmisleipä pakasteosastolta, eikä jauhopussista juuri paljoa tuon enempää leipää tule eli ei ole säästöä leipoa itse. Lähinnä jos on fiilis että tekee mieli itse tehtyä niin sitten, mutta harvemmin jaksaa.

Makeat leivonnaiset teen mieluusti itse, sillä säästää kun niihin ei mene jauhoja samassa määrin kuin leipään. 

Vierailija
9/9 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ostan leivän kaupasta, nykyään gluteenittomia on paljon.