Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nyt jotain muutakin flunssapöpöä liikkeellä? Kun kaikki keskittyy vain koronaan?

Vierailija
03.09.2020 |

Neljällä tutulla ollut flunssa äskettäin, oireet vilustumisen kaltaisia. Nuhaa, pientä kuumetta, aivastelua, vähän yskääkin.
Kaikkien heidän koronatestit näyttivät negatiivista.
Onko nyt jotain yleistä flunssaa liikkeellä?
Ihmiset älyää silti nyt pestä käsiään enemmän ja huolellisemmin, joten sen vuoksi tänä vuonna ei ole ollut ripuli- kuten norovirustartuntoja :) Hyvä näin!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssia on AINA liikkeellä.

Vierailija
22/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain muutakin täytyy olla liikkeellä kuin pelkkää koronaa. En ole aikoihin nähnyt niin paljon sairaita ihmisiä kuin menneen kesän aikana! Useimmilla pientä nuhaa, köhimistä.

Voi toki johtua kevään eristäytymisestäkin; kun rajoitustoimia höllennettiin, niin kotona kökkimisen jälkeen ihmisten vastustuskyky on voinut laskea matalammalle tasolle, jolloin keho vastaanottaa herkemmin kaikki pöpöt. Tämä on mutua eikä perustu mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minulla oli toissapäivänä yhden illan kestänyt aivastelu ja pieni yskä, jonka olin saanut edellispäivän vilustumisen seurauksena.

Erikoista että olen tämän kevään ja kesän aikana ollut flunssa- ja vilustumisoireissa jo kaksi kertaa, vaikka olen koronan takia pitänyt turvavälit ja pessyt käsiä useammin kuin koskaan aiemmin. Aiempina vuosina olen ollut flunssassa 0-1 kertaa vuodessa.

Keväisen flunssan takia kävin koronatestissä, ja tulos oli negatiivinen.

Sama juttu täällä! Yleensä kun meillä sairastaa muu perhe tai lähipiiri niin minulle ei tule mitään. Ja nyt kun en koske julkisilla paikoilla mihinkään, en käytä julkista liikennettä, käytän maskia kaupassa, pesen käsiä ja lotraan käsidesiä, olen ollut monesti kipeänä. 

Voikohan pöpöjen välttely heikentää vastustuskykyä näin nopeasti?

Vierailija
24/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä puhuttu jo viikkoja että koronatestaukset ovat ruuhkautunet juuri siksi kun niin monella on nyt pieni nuhakuume jonka takia sitten mennään varmuuden vuoksi testiin. Testatusta noin 0.2-0.3% on positiivisia eli muilla on joku tavallinen flunssa.

Minut ainakin työterveys passitti testiin, eli ei ollut oma valinta. Taitaa olla ohjeistus että jos on flunssaoireita jotka kestää yli vrk se on testiin mars.

25/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä on liikkeellä syysflunssaa. Tuntuu olevan ärhäkkäästi tarttuvaa. Moni tuttu on käynyt testissä, mutta tulos on ollut negatiivinen. Itselläni alkoi äkillisesti kuume ja lihaskivut viime yönä. Päätäkin särkee ja maha on sekaisin. Eilen illalla ei ollut vielä mitään oireita. Kävin tänään koronatestissä ja nyt odottelen tuloksia.

Vierailija
26/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona = flunssapöpö, kärpäsestä tehty härkänen

Vierailija
27/27 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne jotka saaneet viime aikoina koronan, ovat saaneet paljon lievempiä flunssamaisia oireita kuin ne jotka sairastivat silloin aikoinaan sikainfluenssan järkttävine pitkäkestoisine kuumeineen, yskineen, lihaskipuineen kaikkineen?

Silloin se sikainfluenssa oli uusi pelottava virus. Samoin lintuinfluenssa ja hullun lehmän tauti. Eikä zikaviruskaan pysäyttänyt maailmaa näin toimintakyvyttömäksi, ebolasta puhumattakaan.