Siskolla ei kotivakuutusta ja vesivahinko
Sisko, prinsessamainen lellikki, asuu perikunnan kämäsessä yksiössä. Olen 5 vuotta nalkuttanut siskolle kotivakuutuksesta, mutta ei vaan voi ottaa. Nyt sitten neiti oli tehnyt klassiset eli sammunut suihkuun. Vesi lainehti ja alakertskin sai osansa. Miten hitossa tämä nyt setvitään. Muija on kyllä aikuinen, mutta täysin vastuuton ja odottaa, että hänen taiteellisuutensa keksitään.
Nyt on ihan paskana ja hysteerinen. Mutta mä en nyt kyllä tee mitään. Kotivakuutuksen hinta olisi ollut pari baarireissua. Olenko kusipää, jos en TÄLLÄ KERTAA auta naista pulasta, koska ihan oikeasti olin kymmeniä kertoja sanonut siitä vakuutuksesta.
Kommentit (11)
Juu kyllä sisko nyt saa soppansa selvittää ihan itse.
En auttaisi mitenkään, en edes siivoamalla. Sitä saa mitä tilaa. Ja tuskin kotivakuutus olisi korvannut mitään jos kännissä suihkuun sammuu. Se ei ole vahinko!!
Missään nimessä et auta tai puutu asiaan. Täytyy aikusen ihmisen osata jo ottaa vastuu teoistaan.
Jos nyt autat häntä, niin teet hänelle karhunpalveluksen - ei opi vieläkään ja joutuu tulevaisuudessa isompiinkin ongelmiin. Tässä ehkä "pieni" varoitus hänelle vastuuttomuudesta ja välinpitämättömyydestä.
Juuri näin, eli annat selvittää tilanteen itse. Ja hankkiudut eroon yhteisestä omaisuudesta ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu.
Kotivakuutus ei korvaa vesivahinkoja, jotk asuihkuun kännissä sammunut saa aikaan. Turha vakuutus olisi ollut tässä tapauksessa.
Yhdellä kaverin kaverilla kävi samanlainen moka, 17 000 euroa tuli maksettavaa. Sai onneksi lainan, vaikka olikin nuori ja pienituloinen.
Kyllä, voit lohduttaa siskoa, että hän oli oikeassa ja kotivakuutus tällä kertaa turha. Ei muuta kuin hattu kouraan ja pankkiin lainaa hakemaan jotta saa vahingot korjattua. Ehkä siitä perikunna. Kämäsestä yksiöstä saadaan jopa entistä ehompi, jolloin sen arvo nousee ja ap:kin pääsee hyötymään jossain vaiheessa jos kämppä myydään.
Turha tuota on surra toisen puolesta. Anna selvittää asia ihan itse. Jos sälyttää kuluja perikunnalle, silloin käräjät kyllä laittaa vahingonaiheuttajan korvaamaan. Eiköhän siskosi saa jonkinlaisen lainan osuuttaan vastaan ja pankki kyllä saa taiteellisuuden oikeaan mittasuhteeseeen, jos se taide ei maksa lainan korkoja tai lyhennyksia.
Et ole kusipää, vaan saattaa nainen viimein kasvaa aikuiseksi, jos joutuu itse selviämään itse keittämästään sopasta. Ainainen paapominen viivästyttää vastuun ottamista itsestä. Jos vielä olet kehottanut kotivakuutuksen ottamaan, pysy nyt kylmän viileänä ja suostu tarjoamaan ainoastaan käytännön apua, esim. siivous- tai kyytiapua, EI rahallista.
Kolosella erittäin pätevä ratkaisu. Pysy kovana.