40+ nainen käytätkö minihametta?
Kommentit (48)
Käytättekö koskaan hametta ilman sukkahousuja? (Nyt ei puhuta 30 asteen helteestä tai etelän matkasta.)
Entä minkälaisia yläosia? Voisitko esim. käyttää hihatonta toppia ja hametta yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tule mieleen tilannetta, jossa minihameen laittaisin päälle. Hmm..naamiaisissa ehkä.
Samat sanat. Töissä en voi käyttää ja työmatkojen ajaksi en vaihda vaatteita. Työmatkoilla käyn myös ruokakaupassa ja muilla kauppareissuilla en minihametta käyttäisi. Viihteellä en käy oikeastaan ikinä ja juhliin pukeudun juhlavasti. N46
En käytä hameita ja mekko minulla on ollut päällä viimeksi häissäni. En tykännyt edes lapsena hameista. Kesällä käytän mielummin shortseja tai capreja.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö koskaan hametta ilman sukkahousuja? (Nyt ei puhuta 30 asteen helteestä tai etelän matkasta.)
Entä minkälaisia yläosia? Voisitko esim. käyttää hihatonta toppia ja hametta yhdessä?
Käytän ilman sukkiksia, kesällä käytän enimmäkseen hameita. Voin käyttää hihatonta toppia ja hametta yhdessä. Mun hameet on kylläkin polveen asti tai vähän sen alapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Suominainen ei osaa olla seksikäs eli ei käytä
Miten seksikkyys liittyy tähän asiaan? Aika harvoin minä ainakaan mietin seksikkyyttä pukeutuessani, vaan laitan asiaan sopivat vaatteet, jotka ovat siistit, puhtaat ja ehjät.
Ei miehilläkään taida olla mitään seksivaatteita päällään vaikka toimistolla tai ruokakaupassa lasten kanssa käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kesällä hametta ilman sukkiksia (mutta sääret on aina ruskettuneet silloin). Minihametta ja hihatonta toppia en laittaisi. Mun periaate pukeutumisessa on, että jostain voi paljastaa mutta silloin peittää muualta. Eli minihame vain löysän, peittävän yläosan kanssa ja mielellään matalat kengät. N43
Käytän aika monen pituisia hameita. Joskus myös lyhyempiä. Ilman sukkahousuja vain helteillä.
Todella harvoin pidän hihatonta toppia ja hametta. Ennemminkin yläosa on asiallinen, jos hametta käytän.
Mutta nuorekkaaksi tunnen itseni eli ei siis mikään Mummo tyyli.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä minkälaisia yläosia? Voisitko esim. käyttää hihatonta toppia ja hametta yhdessä?Käytän kesällä hametta ilman sukkiksia (mutta sääret on aina ruskettuneet silloin). Minihametta ja hihatonta toppia en laittaisi. Mun periaate pukeutumisessa on, että jostain voi paljastaa mutta silloin peittää muualta. Eli minihame vain löysän, peittävän yläosan kanssa ja mielellään matalat kengät. N43
Miksi tätä on alapeukutettu? Minulla on sama periaate, koska ylenmääräinen paljastelu ei ole tyylikästä eikä kaunista (nuorillakaan). N50
Joku puoleen reiteen oleva vielä menisi. Kellomainen. Voisin hyvin käyttää pitkien saappaiden kanssa.
Käytän vain hameita, paitsi eräillessä. Vähintään polvimittaa, mieluusti maksimittaa ovat aina olleet. N41
Käytän tyylikkäästi miniä, sekä polven ylle.
Joo. Käytän lyhyitä (ei ihan minimittaisia) hameita talvisin paksujen sukkahousujen kanssa. Jalkaan matalat kengät, maltilliset korkkarit tai saapikkaat. Tykkään hiukan retroista eli a-linjaisista hameista, mielellään paksusta materiaalista (villaa, (vako)samettia, tweediä, mokkaa). Lyhyt hame sopii minusta pooloneuleen ja bleiserin kanssa kivasti.
Voisin käyttää a-linjaista nahkahamettakin. Ehkä mieluummin polvipituista.
Kesällä käytän vain polven alapuolelle ulottuvia hameita, paitsi jonnekin rannalle voin laittaa lyhyemmän hellemekon.
Tän hetken muoti on siitä kivaa, että midi- ja maksihameita löytyy kaupoista.
N49
En, enkä oikein enää polvipituisiakaan, koska toiseen jalkaani ilmestyi n.1v sitten ällöttävä suonikohju juuri polven kohdalle.
En. Enkä ylipäätään hameita. Olen käyttänyt hameita viimeksi joskus pikkutyttönä. Ei oikein huomionhaku sovi näin ujoon luonteeseen. Sulaudun mieluusti tapettiin.
Mikä nyt lasketaan minihameeksi. Käytän lyhyitä hameita, en kylläkään mitään vesirajaan ulottuvia.
Kesällä käytän lyhyitä hameita paljain säärin, vaikka en juurikaan rusketu. Olen saman värinen joka puolelta, niin olisi vähän hullua, jos jalat olisivat ruskeat ja muualta olisin oma kalpoinen itseni.
N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä minkälaisia yläosia? Voisitko esim. käyttää hihatonta toppia ja hametta yhdessä?Käytän kesällä hametta ilman sukkiksia (mutta sääret on aina ruskettuneet silloin). Minihametta ja hihatonta toppia en laittaisi. Mun periaate pukeutumisessa on, että jostain voi paljastaa mutta silloin peittää muualta. Eli minihame vain löysän, peittävän yläosan kanssa ja mielellään matalat kengät. N43
Miksi tätä on alapeukutettu? Minulla on sama periaate, koska ylenmääräinen paljastelu ei ole tyylikästä eikä kaunista (nuorillakaan). N50
Ei hihattomuus ja käsien näkyminen tee vielä mistään epäasiallista.
En käytä minihameita. Pidän vartalonmyötäisistä hameista ja mekoista, pituus mieluiten heti polven alle. Olen keskipituinen, mutta pituus on reisissä ja säärissä, jotenkin pervo olo lyhyemmissä helmoissa. Lyhyillä naisilla, joilla ei ole paljoa reittä pituussuunnassa, minihameet on mielestäni supersöpöjä.
Minihame on tyylitöntä wt-muotia.
En käytä, kun se on sellainen säärenesittelyvaate, ja minusta minun sääret tai polvialue ei ole siinä kunnossa, että kannattaisi erityisesti esitellä, vaikka olenkin melko hoikka (painoindeksi 21). Ja joo, ymmärrän kehopositiivisuushommat jne., mutta tarviiko sitä aina niin paljastaa. Käytän kyllä hameita, jotka ovat vähintään polveen asti tai mieluummin juuri polven alle.