Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla lapset jo saatu ja tehty, niin

Vierailija
06.10.2013 |

Jos vielä yksi lapsi tulisikin, niin mitä tekisitte toisin raskausaikana ja vauva-aikana?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä keksi mitä pitäisi tehdä toisin. Tai mitä haluaisinkaan tehdä toisin.

Vierailija
2/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin enemmän itseeni ja vaistooni, olisin vielä rennompi tietyissä jutuissa, kuuntelisin lasta enemmän, toimisin lapsen parasta ajatelleen itseeni luottaen.

Meillä erityislapsi jota yritin "pakottaa" tiettyyn kaavan sillä kukaan ei uskonut minua ja näkemystäni siitä mikä lapsella on. Ulkopuolisten vähättely sai minut toimimaan paikoin vastoin omia tunteitani sillä ajattelin toimivani lapsen parhaaksi (mm. pakotin ryhmätilanteisiin mitkä olivat lapselle vaikeita sillä kaikkien muiden mielestä lapsen oli opittava vain kestämään, näin itse kuitenkin miten raskaita tilanteet olivat lapselle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin erittäin onnellinen lapsesta. En tiedä, mitä tekisin toisin, mutta yrittäisin saada olla kotona pitempään kuin vuoden hänen kanssaa.

Vierailija
4/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea päätös, mutta varmaan abortin tekisin. Nuorimmatkin ovat jo ylä-asteella, itsellä ikä lähentelee jo liikaa 40v.

Vierailija
5/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän läsnä lapselle, tekisin hänen kanssaan kaikkea mahdollista, en koskaan sanoisi, että minulla ei ole aikaa tai että kohta. 

Vierailija
6/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 17:14"]

Varmaankin yrittäisin lukea enemmän kirjoja vauvaikäiselle. Kolmas lapsi, iltatähti, kärsii merkittävästä puheen kehitysviiveestä ja alkaa olla aika hämmentävää kun kohta 4-vuotias ei puhu.. olen tässä miettinyt että oisko just pitänyt vauva-aikana esim lukea enemmän. Ääntä ja mekkalaa on varmasti riittänyt yllin kyllin mutta ei rauhallista, intensiivistä puhetta.. ehkä? Sisarukset olivat 5 v ja 6 v hänen vauva-aikanaan. Geeneissä/suvussa periytyvää (?) puheen viivästymää.

[/quote]

Älä huoli! Puheen kehitykseen et voi itse vaikuttaa, meillä on 3v jolla on puheen kanssa suuria ongelmia. Minä olin huolissani, voiko vika olla minussa, koska edellinen päiväkoti niin minulle takoi päähäni. Neurologimme sanoi, ettei ulkoiset tekijät vaikuta vaan meistä jokainen nyt vain syntyy erilaisena! :) Tsemppiä teille! Saatteko puheterapiaa? :)

Vierailija
7/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehen hoitaa kaiken. Synnyttämisen jälkeen lykkäisin vauvan miehelle ja häipyisin omiin menoihini. Olen tehnyt sen virheen, että olen suhtautunut lapsiin ehkä liian huolehtivasti ja tunnollisesti. Mutta kun olin nuorena ihan älyttömän vastuuntuntoinen. Olen vieläkin ja se on ominausuus josta on paljon vaivaa.

Vierailija
8/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin enemmän itseeni, nyt tiedän mikä on paras tapa minulle synnyttää, kuuntelisin kyllä auktoriteettejä, mutta osaisin perustella oman kantani.

Aitinä taaskin luottaisin enemmän itseeni, standarttinormit ova vain standarttinormeja.

Jättäisin anopin mielipiteet huomioimatta silloin kun ne ovat asiattomia.

Huomiosin, että pikkuasiat ovat pikkuasiota, kaikesta ei tarvitse tehdä niin suurta draamaa.

Vierailija
9/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin suurempaa meteliä vaikeuksista, kuten kivusta, yksinäisyydestä ja syvästä uupumuksesta. Vaatisin enemmän lepoa ja tukea. Pitäisin vähintään yhtä paljon kiinni omiin vaistoihin luottamisesta.

Vierailija
10/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaisin miehen tekemään enemmän ja vaatisin lepoa.

Vierailija
11/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään toisin, pidän siitä millainen olen äitinä.

Vierailija
12/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppisin varmaan seinille kotona. Kolme lasta ovat jo kaikki koulussa ja kun minäkin pääsin kahdeksan kotiäitivuoden jälkeen töihin, niin kyllä olisi tuskaa olla kotona vain yhden lapsen kanssa.. Olisin varmaan kotona vain sen vajaan vuoden ja sitten saisi mies jäädä kotiin.

Vierailija
13/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin raskaana, sitä vauvaa ei tulisi. Sen sijaan tulisi abortti JA hoitovirheilmoitus, minulla on essure-sterilisaatio ja lääkärin mukaan se on ollut 100 % varmaa jo pitkään

Vierailija
14/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hankkisin lapselle isän ainakin paperille

- Käyttäisin vauvalla kestovaippoja

- Opettaisin lapsen kasvissyöjäksi

Vierailija
15/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei sitä päivää tule. Molemmilla meistä ns piuhat poikki. Vahinkoa ei mitenkään pääse tapahtumaan. Ei huolta, eikä pelkoa siitä.

Vierailija
16/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä miten tuo kysymys liittyy siihen että onko lapsiluku täynnä.
No mutta, en tekisi mitään toisin vaan tekisin kaiken edelleen samalla tavalla, terveellä järjellä ajatellen.

Vierailija
17/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mitään ihmeempiä muuttaisi. Ehkä ottaisin rennommin, enkä stressaisi niin paljon kaikesta, nyt tietää jo että kaikki menee kuitenkin omalla painollaan.

Vierailija
18/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin nyt tuntuu, että olisi tosi vaikeaa iloita raskaudesta ja lapsesta niin paljon kuin aiemmista. Ehkä rakkaus ja ilo lapsesta kuitenkin heräisi, mutta saattaisi olla, että toimisin ennemminkin pakosta, kuin halusta, kun olisin lapsen kanssa. Saattaisimme myös laittaa lapsen hoitoon aiemmin kuin vanhemmat.

Yrittäisin siis toimia suunnilleen samoin, mutta vaikeaa se ehkä olisi.

Vierailija
19/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin...

Vierailija
20/22 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tulisin raskaaksi, tekisin abortin. Meillä on 4 lasta, joista nuorin on 10v. En alkaisi enää vauvoja pukkaamaan, vaikka maksettaisiin.