Uskaltaako kolmea lasta jättää hoitoon viikonlopuksi hieman
huonokuntoisille isovanhemmille? Meillä olisi miehen kanssa mahdollisuus viikonloppumatkaan saksaan, mutta epäilyttää tuo lasten hoitaminen.
Kommentit (11)
no aika paljon riippuu minkä ikäisiä lapsia. Jos nyt isovanhemmat tosi huonossa kunnossa ja iäkkäitä ´niin en kyllä alle 12vuotiaita heidän vaivakseen jättäisi.
Lapset ovat 10, 6 ja 4 -vuotiaat. Isovanhemmat kärsivät sydänvaivoista.
En kyllä uskaltaisi jättää jos ei muita ole myös paikalla. Liian pieniä lapset vielä huonokuntoisille vanhuksille jättää hoidettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:47"]
Lapset ovat 10, 6 ja 4 -vuotiaat. Isovanhemmat kärsivät sydänvaivoista.
[/quote]
en edes ymmärrä miksi kysyt. Vinkki ! Saksa on paikallaan vielä 10 jopa 15 v päästäkin
Liian pitkä aika ja olette liian kaukana. Menkää jonnekin lähemmäs, josta teidät voi hätätilassa soittaa paikalle. Tai menkää vaikka ravintolaan ja leffaan tms. muutaman tunnin juttu.
Sinä heidät tunnet paremmin kuin me. Jos eivät ole koskaan ennen lapsiasi hoitaneet ja yökylässä pitäneet, niin sanoisin ei. Kolme noin nuorta lasta todennäköisesti on liikaa.
Jos kuitenkin päätätte lähteä, niin ehdottomasti täytyy löytyä joku varahoitaja, jolta isovanhemmat saavat apua tarvittaessa.
Kyllä 10-vuotiaskin osaa jo apua pyytää. ;Minä jättäisin omat lapseni. Mutta jokainen lapsi on yksilö. Meillä aika "helpot" lapset ja erityisesti hoitajilleen käyttäytyneet aina ihanasti. Vanhemmatkin tarvitsevat yhteistä aikaa. Ja isovanhemmille nuo hetket ovat myös ihania kun saavat olla rauhassa lastenlasten kanssa ilman muita aikuisia ihan kunnon pitkän ajan.
Riippuu sekä isovanhemmista että lapsista. Jos isovanhemmat itse haluavat ottaa lapset hoitoon ja ovat sitä mieltä että pärjäävät, niin jättäisin kyllä. Samoin jos lapset yleensä käyttäytyvät siellä normaalisti eivätkä hullun lailla riehu..
Mä sanoisin, ettei ole nyt lasten ikä pääasia, vaan se, ovatko rauhallisia tapauksia, etteivät isovanhemmat saa slaagia käytöksestään. Eli jos ovat rauhallisia, niin eiköhän ole ok, mutta jos joukossa on yksikin villikko, niin ei hyvä juttu!
Riippuu minkäikäisiä lapsia ja miten isovanhemmat ovat huonokuntoisia?
Entä olisiko hätätilanteessa joku hyvänvoipa käytettävissä apuna, esim. vanhempien sisarus voisi käydä katsomassa, että lapsilla ja isovanhemmilla on kaikki ok?